![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Knokke stuurt minister Bourgeois protestbrief
Het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft een protestbrief geschreven naar Vlaams minister voor Toerisme Geert Bourgeois. De kustgemeente is het niet eens met diens beleid. Volgens burgemeester Leopold Lippens van Knokke-Heist heeft Bourgeois zonder overleg met de sector beslist enkel nog subsidies te verlenen aan promotieacties in Nederland en Duitsland. De subsidies worden verleend via Toerisme Vlaanderen. "Ik kan niet begrijpen dat plots beslist wordt om zelfs de budgetten voor promotie voor de Kust in Wallonië en Brussel stop te zetten. De maatregel zal het toerisme in Vlaanderen niet ten goede komen." Volgens Lippens gaat het Duitsland economisch niet voor de wind. Daar toeristische promotie voeren is nu niet opportuun. Nederland is volgens hem om economisch-strategische redenen minder interessant voor Knokke-Heist. "Wij kiezen voor de Franse en Britse markt", legt Lippens uit. Die zijn momenteel interesanter. Ook de Franstalige markt in eigen land hebben we nodig. Daarover zijn alle kustburgemeesters het eens". ---------------------------------------------------------------------- Bron: GVA 25-11 [size=5]Bedankt aan Boer Swa!!! Met zijn oerbekrompen Vlaams boerenmentaliteitje beukt hij weer eens in op onze economie! LEVE DE FLAMINGANTEN! VLOANDERN ONAFHANKELIJK![/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 november 2004 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[font=Arial Black][size=6][/size][/font] ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() boer swa beslist en alle knollen moeten zich maar rooien (schikken)
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() En nu graag een bericht waarin Geert Bourgeois zegt hoe hij zijn middelen gaat besteden en waar hij promotie gaan voeren voor de Vlaamse kust.
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[font=Arial, helvetica][size=4]Burgemeester Lippens neemt loopje met taalwetgeving[/size][/font] [font=Arial, helvetica][size=3](23/11/04)[/size][/font] ![]() [font=Tahoma][font=Arial]Tot die bevinding kwam alvast Vlaams volksvertegenwoordiger Jan Loones (N-VA) na een schriftelijke parlementaire vraag aan bevoegd Vlaams minister Keulen. De taalwetgeving stelt duidelijk dat alle berichten en mededelingen aan het publiek in gemeenten van het Nederlands taalgebied in het Nederlands moeten zijn. Het valt niet te betwisten dat het verspreiden van een natuurboekje door de gemeente Knokke-Heist, onder deze regels valt. Het argument dat er voor toeristische centra een uitzondering bestaat, is hier niet van toepassing. De taalwetgeving bepaalt immers dat het dan om communicatie voor toeristen moet gaan (en dus niet voor de eigen inwoners) en dat de communicatie bovendien in vier talen moet zijn, nl. Nederlands, Frans, Duits en Engels.[/font][/font] [font=Tahoma][font=Arial]In zijn antwoord wees de minister er op dat er bij de gouverneur klacht was ingediend tegen deze gemeenteraadsbeslissing, maar er niet meer kon worden opgetreden vermits de klacht te laat was ingediend. Hiermee is de kous echter nog niet af. Indien zou blijken dat de gemeenteraadsbeslissing in strijd was met de wet en er op basis van deze beslissing betalingen zouden zijn gebeurd, dan kunnen de bedragen uit de gemeenterekening worden verworpen. De minister heeft dan ook op vraag van Jan Loones de gouverneur belast met een onderzoek.[/font][/font] [font=Tahoma][font=Arial]Men kan zich vragen stellen over de noodzaak van een gratis natuurboek voor alle inwoners, zeker als je weet dat dit (minstens) 125.000 euro kost én dat het is om de zetelende burgemeester te huldigen, maar als dan ook nog blijkt dat de taalwetgeving met de voeten wordt getreden, moet er voor de N-VA kordaat worden opgetreden. We kijken dan ook uit naar het resultaat van het onderzoek van de gouverneur en hopen op een correct optreden van de toezichthoudende overheid. [/font][/font] [/size][/font][font=Arial, helvetica][size=2] Auteur: Vlaams parlementslid Jan Loones (Bron:http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=1870 )[/size][/font]
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ter info: BNP Duitsland: $2.012.728 BNP Engeland: $1.513.388 BNP Frankrijk: $1.421.099 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 november 2004 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is trouwens de VLAAMSE kust |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Als je moet kiezen waar je je reclamegeld in investeert, kun je beter mensen proberen bereiken die jou nog niet kennen of wonen in gebieden waar je concurrentie hebt, dan die jou al kennen en eigenlijk nauwelijks een alternatief hebben. Walen en Brusselaars kennen de Vlaamse kust al en gaan daar massaal naartoe, meer reclame zal dus niet zoveel opleveren. Een Duitser kent de Vlaamse kust echter veel minder goed en heeft de keuze tussen de eigen kust, de Nederlandse en de Vlaamse. Daar kun je dus veel meer bereiken met dezelfde reclamemiddelen.
Ik zou trouwens niet weten waarom het normaal is als de gemeente tweetalige diensten gaat aanbieden omdat een deel van de bevolking een andere taal spreekt. In Zeeland wonen inmiddels veel Duitsers, maar dat is natuurlijk nog geen reden voor Zeeuwse gemeentes om dan maar gemeentediensten in het Duits te gaan aanbieden. Duitsers vragen daar waarschijnlijk ook niet naar, maar als ze dat wel zouden doen, zullen ze moeten beseffen dat ze in Nederland wonen en zich moeten aanpassen aan de taal van het land. Nederlanders die in Duitsland gaan wonen zullen bij de gemeente ook enkel in het Duits terecht kunnen. Dat geldt voor Franstaligen aan de Vlaamse kust dus evenzeer: ze wonen in Vlaanderen en daar is Nederlands de enige officiële taal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wat een nutteloze opmerking. begin gelijk maar in zwitserland reclame te voeren voor 64 kilometertjes kust het is juist dat soort reclame wat het verschil maakt. coca cola® stopt toch ook niet met reclame maken gewoon omdat het al gekend is? als ge er niks van snapt houd dan u mond
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knokke-Heist ligt nog steeds in het Vlaams Gewest, is nog steeds een Vlaamse gemeente die deel uitmaakt van de door de Grondwet vastgelegd Nederlands taalgebied. Bijgevolg moet de taalwetgeving gerespecteerd worden. Hieruit blijkt nogmaals dat jullie vroegere discours dat er niet zal geraakt worden aan de taalwetgeving en dat die in jullie denkbeelding unitair België gerespecteerd zal worden, een joekel van een leugen is. Eens te meer wordt duidelijk dat jullie een groepje reactionaire franskiljons zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ze weten echt wel de weg hoor,zelf als spreken ze geen Vlaams |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Damn wat kan een taal me schelen, als ik iemand tegen kom die op dezelfde golflengte ligt als mezelf dan mag hij nog Magdagascar's spreken. Al die zever over: Hier moeten ze Vlaams spreken, is vette bullshit!
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Knokke-Heist is zo Vlaams als 't maar kan, ik schat zo losweg dat 90% Vlaamstalig is. Het Zoute daarentegen is overwegend Vlaams met een serieuse respectievelijke Waalse, Duitse, Russische (zeg maar Slavisch), Franse en Engelse invloed. De Franstaligen echter hebben zo'n bekrompen chauvinistische mentaliteit dat ze door domheid geen enkele andere taal spreken in tegenstelling tot Duitsers en Slaven. Door deze reden spreken ze slechts met hun taalgenoten en denken zo dat iedereen Frans spreekt en dat het Zoute eigenlijk van hun is. Het bourgois-optreden van Lippens doet daar uiteraard ook al geen goed aan. Uiteraard is het ook niet de taak van de polyglotte Westvlaamse zelfstandige om die (blijkbaar genetisch belaste) dommekloten op te voeden. Het gevolg is dat zelfs de bubbeltrutten ervan uitgaan de Knokke een deel van hun immaginaire Grote Franse Rijk is. [font=Arial Black]Quod non![/font]
![]() |