![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan je veranderen in aansluiting op de vorige “posting” in verband met de ouderdom van de EU commissarissen.
senioren- Maak plaats voor de (frisse) jeugd https://forum.politics.be /showthread.php?t=249859&page=5 “De macht van gisteren niet willen lossen voor die van vandaag en morgen.” Veranderen dat kan je niet door altijd maar dezelfde aan het roer te laten. Zeker niet als die jaren aan een stuk gefaald hebben en verantwoordelijk zijn voor de laatste crisis 2007-2008 en verder schulden opstappelen. Het is net of die “senioren” stellen geeft mij vandaag en de tijd dat ik nog leef een goed leven en daarna kan het mij “onder de grond” niet schelen… Goede raad, daarvoor steek je ze in een kamer voor interne raad. Iets zoals de raad van State en net zoals bij die instelling kunnen de huidige generatie advies vragen. Maar zonder veto, wil de vernieuwing die raad volgen dan doen zij dat maar het zal vrijblijvend zijn. En dan kan je wel een partij veranderen. Hoeveel valabele voorzitters “jongeren” met een visie op de toekomst heeft CD&V wel gehad. Maar telkens hebben de “senioren” een deze die “whatever it takes” om hun postje te behouden deze goede elementen verwijderd. Laat dit niet meer gebeuren en geef iedereen een kans. En dan kan je wel een partij veranderen. Kunnen de “snioren” plaats maken is ook een goede vraag? Heeft de “jeugd” de kloten om hun plaats te nemen is ook en goede vraag? Zullen de nieuwe gezichten het karakter hebben van niet in herhaling te vallen is ook een goede vraag? Vanwaar, een toekomst van eigen belang of een van algemeen belang is ook een goede vraag? ‘Ze stellen veto’s op de vreemdste momenten’: kan CD&V wel veranderen? https://www.demorgen.be/politiek/ze-...google.be%252F Het stopt niet: France: le président de l'Assemblée nationale mis en examen pour "prise d'intérêt" AFP Publié le jeudi 12 septembre 2019 ?* 06h57 - Mis ?* jour le jeudi 12 septembre 2019 ?* 06h58 La mise en examen d'un président de l'Assemblée nationale pendant son passage au perchoir est inédite en France. https://www.lalibre.be/international...ad5847dc9666be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch moet je niet verjongen om de verjonging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is het alleen in België dat valt nog te onderzoeken. Maar in België is de “senioren “ aanwezigheid in de politiek toch wel groot. En inderdaad verjongen om minderwaardige elementen binnen te halen dat heeft geen nut. Maar met de deur op een kier gaat je ook niet halen. De deuren moeten helemaal openstaan er moet aan zoveel mensen de kans gegeven worden. Alleen zo kunnen de “valabele” in het zicht komen. Daarom kan het niet verder dat dit alleen maar in handen is van de partijen. Bij haar zelfbediening zal zij alleen maar selecteren wat onderdanig is aan hun doelen. Hoe kan het anders? Ook voor Europa moet het anders het kan niet dat die instelling die vandaag al zoveel in handen heeft geleid wordt door een meerderheid 50 plus. Senioren weten überhaupt niet hoe de wereld tussen jongeren en voor de huidige generatie eruit zien. Zij blijven denken, het was allemaal beter in onze tijd en “ons” systeem en visie moet blijven bestaan. Partij belangen en dus particratie zijn vandaag overal terug te vinden Met het behoud van de “oude krokodillen” kunnen wij daar alleen maar “pessimistisch” over zijn; Zeker omdat zij in hun geheel gefaald hebben. Mijn documentatie terzake kan mij daar alleen in ondersteunen. Vanwaar mijn dagelijkse strijd voor de kinderen en kleinkinderen. Hoe kan het anders? Daarom is het ook belangrijk dat elkeen in discussie gaat met iedereen over gelijk welk thema. Het is zeer teleurstellend dat “parlementen” zoveel maanden leeg staan terwijl dat zij voor het algemeen belang hadden kunnen dienen met de organisatie van “publieke” debatten. Zoveel onderwerpen die vandaag onder de loep moeten komen. Dat kon allemaal , plus dat dit een vorm was om nieuwe elementen eruit te halen. Maar ja men heeft in ons land ook de nacht en auto treinen afgeschaft dat is/was ook een aberratie. De voertuigtreinen die dan zijn verkocht aan de havenbedrijven (ABX) is dat de reden dat het werd stopgezet. Net zoals al die machinisten die werden opgeleid door de NMBS (publiek geld) om dan over te stappen naar de havens. Dit is het scenario dat telkens herhaald wordt, de oprichting gebeurd door publiek geld om dan geprivatiseerd te worden met aandelen die niet voor iedereen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Politiek zoals nu gebracht is gewoon misdadig te noemen en valt onder de noemer "Witte boord kriminaliteit". Het is ook overdraagbaar van ouders op kinderen en dat is nog de grootste ellende want de meeste kinderen "van" stappen ook in de politiek.
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het allemaal veel eenvoudiger. Bij de genade Gods kan je een diploma halen of je mag het niet halen. En als onbenullen een diploma verwerven dan voelen ze zich meerwaardig boven dat stomme plebs. Beginnen in de politiek doe je normaal op gemeentelijk vlak. Zoon of dochter "van" kan die trap overslagen natuurlijk. En dan kan je beginnen in een strontpartij want gevestigde partijen hebben natuurlijk meer gediplomeerde kandidaten. En dan komen er verkiezingen waar het plebs natuurlijk voor die diploma's stemmen zonder enige vraag hoe ze er aan geraakt zijn of wat ze in hun mars hebben. Goed. Dat is het recht van het plebs. En tijdens die verkiezingen wordt er dan gefoefeld op het telbureau met het aantal voorkeurstemmen tussen partijen. Een bolletje heimelijk rood kleuren kan iedereen. En in samenspraak nog beter. Goed dus. De diploma's geraken verkozen. Vervolgens de coalitie. De verkozen diploma's worden schepen. En de foefelaar op het telbureau mag ook mee parten. Hij krijgt ook een belangrijke functie in het nieuw bestuur. Alles in orde dus. Maar die diploma's denken dat het gebeurd is. Voor de rest van de nieuwe partij blijft niks over. Een paar aanstellingen aan het stadsadministratie van eigen kinderen wel natuurlijk. Zo moet het. En dan komen na vele jaren de nieuwe verkiezingen. Oei; we krijgen de kandidatenlijst niet meer vol en we hebben geen poot verricht!. Wat nu? De vroegere werkers krijgen bezoek en er wordt honig gesmeerd in de aanbiedingen. Dat is mij ook overkomen. Maar ik heb geweigerd. Nu was het mijn beurt om een rekening te vereffenen. En het eindresultaat? Noppes; niks meer. Het partijtje was in faling. Eén diploma heeft nadien nog geprobeerd om zich te redden via een andere lijst. Het is faliekant uitgedraaid. Over het resultaat dat hij menselijk gehaald heeft en betaald ga ik niet uitweiden. Het zijn mijn zaken niet. Maar dat ik mee geholpen heb om er nietsnutten die boven hun stand leefden op mijn beurt terug in de kelder te brengen; wel dat doet mij nog altijd deugd. Wie een ander in de kelder steekt moet op zijn beurt er tegen kunnen dat je ook in de kelder sukkelt. Oog om oog; tand om tand. Maar goed. Van dat vroegere partijtje is niks meer over gebleven. Een paar hebben geprobeerd van in de N-VA nog op dezelfde manier promotie te maken. Maar hun haring bleek ook daar niet te braden. Zelfoverschatting is een groot gevaar in politiek. Maar ik heb mezelf niks te verwijten. Maar voetveeg spelen voor onnozelaars ligt mij niet. Ze danken de afloop van de drama's aan zichzelf. En ze zullen er verder moeten mee leven. Even zeer zoals ik dank zij hen er moet verder mee leven. Want empathie of eerherstel krijg je niet van politiekers. De eerste die ik tegen kom die toegeeft dat er fouten zijn gebeurd krijgt mijn stem. Maar ik vrees dat ik een politieker dat plezier nooit zal moeten gunnen. En parlementaire onschendbaarheid is de muur waarachter ze hun daden verschuilen. De macht om iemand een serieuze kloot af te trekken is in onze democratie verankerd. ![]() Dat is het gevaar dat ook ik heb geleerd. Laatst gewijzigd door werkman : 13 september 2019 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 ik heb er geen kloten van gesnapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is ook mijn bedoeling! Ooit een examen meegemaakt van het vast wervingssecretariaat dat handelde over een samenvatting en bespreking van een gesproken betoog? Ik vrees van niet vermoed ik. Dus de lezers elimineren zichzelf. Ik heb daar geen probleem mee hoor. Zouden er op dit forum nog meer zijn die geen kloten snappen? Ook daar heb ik geen probleem mee hoor. Uw bijdrage getuigd dat voor U pas dit forum belangrijk is als je kunt zeggen dat jij er geen kloten van gesnapt hebt. Wonderbaarlijk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja; en? Het is toch eenvoudig hoor. Je kladt het forum vol met DR-TL en iedere lezer begrijpt dat je aan het liegen bent want je wil niet toegeven dat je te lomp bent om wel te lezen maar gelijktijdig ook te stom om iets geschreven in de Nederlandse taal te begrijpen. Ik schrijf niks voor idioten. Dat is de bedoeling niet. Voor degenen die graag one-liners lezen zal ik nog even herhalen wat ik in essentie bedoelde : Een diploma is een hulp bij het starten in de politiek. Maar ga niet uw kloten schuren want het kan faliekant aflopen. De kiezers blijven niet zo dom. Sommigen; niet allen; begrijpen wel dat hoogheidswaanzin verhindert dat je iets doet voor het algemeen belang. En zeker niet voor de kiezer dus. Sorry voor mijn hoogdravend woordgebruik. Maar nogmaals; dat is bedoeld om te vermijden dat sommigen er iets van begrijpen. Toch simpel! Moet ik soms via een woordenboek nog de betekenis van sommige woorden gaan uitleggen? Wedden dat sommige Walen beter de Nederlandse taal kunnen begrijpen. Ik schrijf wel "kunnen". Voor de wereldverbeteraars op dit forum heb ik niet geschreven "willen begrijpen". Kleine nuances maken soms reuzegrote verschillen. En hou het kort brave sukkelaars. Schrijf : "DR-TL" En de grootste idioot kan U verstaan. ![]() En op een fout wordt niet gereageerd. Soms als het past graag! Maar heel dit forum staat vol taalfouten. Maar dat laat ik liever over aan de muggenzifters. Laatst gewijzigd door werkman : 13 september 2019 om 14:51. |
![]() |
![]() |