Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2004, 23:49   #1
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard De Fallujah van Bush en vandaag....

Dit is voor Antoon en zijn oorlogsbuddies....een glimp uit de echte oorlog in Fallujah....zonder woorden Falluja in pictures : http://www.fallujapictures.blogspot.com/ ...

Een uitreksel...

.S. Army critical care nurse Cpt. Marvetta Walker checks on a 9-year-old Fallujah boy who was wounded in the face and stomach, while at the 31st Combat Support Hospital in Baghdad, Iraq Monday, Nov. 15, 2004. The boy was in critical condition. The hospital has been treating both American wounded as well as civilians from the Fallujah fighting :

Laatst gewijzigd door neruda : 20 november 2004 om 23:53.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 00:35   #2
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Dit is inderdaad erg maar zoiets gebeurt in oorlogen.. Toen de Amerikanen jullie kwamen bevrijden in 1944-1945 zijn er ook (heb geen feiten maar het kan niet anders) onschuldige slachtoffers gevallen, niets aan te doen

Laatst gewijzigd door Shizie : 21 november 2004 om 00:50.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 01:28   #3
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Dit is inderdaad erg maar zoiets gebeurt in oorlogen.. Toen de Amerikanen jullie kwamen bevrijden in 1944-1945 zijn er ook (heb geen feiten maar het kan niet anders) onschuldige slachtoffers gevallen, niets aan te doen
Met dat verschil natuurlijk dat wij de Amerikanen gesmeekt hebben te komen moeien.
Oud 21 november 2004, 09:46   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Met dat verschil natuurlijk dat wij de Amerikanen gesmeekt hebben te komen moeien.
Toen ze verleden keer smeekten in Irak hebben de Amerikanen het niet gedaan, met een genocide tot gevolg.

Het is niet omdat er een paar duizend baath aanhangers en fundamentalistische amerikahaters rondlopen die niet liever willen dan dat het hele opzet mislukt, dat de Irakees met de pet liever onder Saddam leefde.
Oud 21 november 2004, 09:58   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik snap sommige mensen niet. Ik zeg niet dat de oorlog gerechtvaardigd was...kijk, sommigen zitten te klagen dat de Amerikanen veel mensen vermoorden. Waarom is dat dan slechter dan de massamoorden onder Saddam? Ik zal je nog iets vertellen...zonder verzet zouden de Amerikanen niemand vermoorden.

Zuiver theoretisch gezien is de Amerikaanse bezetting dus een goede zaak (hoewel om alle verkeerde redenen)...maar in de praktijk loopt dat heel anders; kijk maar naar Afghanistan.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 10:03   #6
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Toen ze verleden keer smeekten in Irak hebben de Amerikanen het niet gedaan, met een genocide tot gevolg.

Het is niet omdat er een paar duizend baath aanhangers en fundamentalistische amerikahaters rondlopen die niet liever willen dan dat het hele opzet mislukt, dat de Irakees met de pet liever onder Saddam leefde.
Gisterenavond in Coninkx en Van Wijck zei Louis Tobback (ja, ik weet het, een linkiewinkie) daarover : 'Vader Bush kon makkelijk in Bagdad geraken maar heeft het niet gedaan uit vrees er niet meer weg te geraken'.
Ik vrees dat dat hetgene is wat we vandaag zien.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 10:33   #7
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Dit is voor Antoon en zijn oorlogsbuddies....een glimp uit de echte oorlog in Fallujah....zonder woorden Falluja in pictures : http://www.fallujapictures.blogspot.com/ ...

Een uitreksel...

.S. Army critical care nurse Cpt. Marvetta Walker checks on a 9-year-old Fallujah boy who was wounded in the face and stomach, while at the 31st Combat Support Hospital in Baghdad, Iraq Monday, Nov. 15, 2004. The boy was in critical condition. The hospital has been treating both American wounded as well as civilians from the Fallujah fighting :

Man, man, wat tracht U in feite te bewijzen en vooral te bereiken?

Dat er verleden week, bij de bekendmaking van de moord op Mevr. Hassan, een boel Irakezen voor de TV vertelden dat het een echte schande was hoe die vreemde moslimterroristen met mensen omgingen... Dat heeft U niet gezien?
Op de VRT zult U dat waarschijnlijk niet gezien hebben... Op de Nederlandse TV heb ik het minstens vijfmaal gezien...
Hoe zou dat nu komen?

Dat die 20% (Baathpartij) van de bevolking, die steeds geprofiteerd hebben en de beste jobkes hadden, zich met hand en tand zullen verdedigen (en ook de wapens hebben) dat zal U wellicht ontgaan zijn? Dat de buitenlandse moslimfundamentalisten deze oorlog willen gebruiken om af te rekenen met de rotte westerse cultuur dat zal evenmin bij U opgekomen zijn...

Het is zoals Mia Doornaert gisteren tijdens het bejaardenprogramma, Coninx en Van Zeik, verwijzend naar de Tsjetsjeense oorlog, zei... 'De verontwaardiging is zo selectief'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 10:41   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Toen Sadam nog aan de macht was, hadden Al Quaida en en andere terreur organisaties nooit een voet aan de grond kunnen hebben. Maar toen Bush - o.a. om een van de 3 valse redenen, namelijk dat er een band bestond tussen Irak en Al Quaida - Irak binnenviel, toen had Al Quaida natuurlijk wel een kans om zich in Irak te vestigen en van daaruit een basis te maken om aanavallen uit te voeren op de Amerikanen.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 10:44   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat er verleden week, bij de bekendmaking van de moord op Mevr. Hassan, een boel Irakezen voor de TV vertelden dat het een echte schande was hoe die vreemde moslimterroristen met mensen omgingen... Dat heeft U niet gezien?
Op de VRT zult U dat waarschijnlijk niet gezien hebben... Op de Nederlandse TV heb ik het minstens vijfmaal gezien...
Waarom voelde je de noodzaak om er vijf keer naar kijken? Als er straks Irakezen op TV hun mening komen vertellen over de foto's die uit Fallujah komen, ga je dan ook 5 keer kijken?

Wie is hier selectief verontwaardigd?

Oud 21 november 2004, 11:17   #10
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Toen Sadam nog aan de macht was, hadden Al Quaida en en andere terreur organisaties nooit een voet aan de grond kunnen hebben. Maar toen Bush - o.a. om een van de 3 valse redenen, namelijk dat er een band bestond tussen Irak en Al Quaida - Irak binnenviel, toen had Al Quaida natuurlijk wel een kans om zich in Irak te vestigen en van daaruit een basis te maken om aanavallen uit te voeren op de Amerikanen.
Ondanks dat ik VB stem moet ik hier de NVA'er groot gelijk geven! Bush mocht zich nooit gemoeid hebben met de interne politiek van Irak. Het is in feite omdat Saddam geen massavernietigingswapens had dat Bush erbinnen gevallen was. Je denkt toch niet dat Bush Noord-Korea zou durven binnenvallen, want dat land heeft kernwapens en het zou die kernwapens kunnen gebruiken tegen Zuid-Korea en Japan, wat allebei bondgenoten zijn van de VS. Dus als Saddam werkelijk massavernietingswapens had (de reden voor de oorlog) zou amerika nooit Irak zijn binnengevallen, omdat anders Saddam het gegarandeerd had gebruikt tegen Israël. Trouwens de conventionele munitie die zich in Irak bevond is voor een groot deel buitgemaakt door moslimfundamentalisten die banden hebben met Al Quaida. In feite heeft Bush hiermee Al Quaida wapens gegeven en een land waar de terroristen zich kunnen uitleven. Elke week wordt er wel iemand "ritueel" onthoofd. Toen Saddam nog aan de macht was wist de VN via sattelieten zeer goed waar Saddam zijn wapens bevonden, nu zijn ze in handen van de osama vriendjes. Saddam zelf was geen vriend van Osama en zijn kliek, dus hebben de amerikanen het land in feite weggegeven aan de moslimextremisten. Bush wil nu in Irak democratie maken, wie zal er de verkiezingen winnen in Irak als het er echt democratisch aan toe gaat ?? Natuurlijk, de moslimextremistische ayatollahs zoals Moqtada Al Sadr. Irak zal dus een tweede Iran worden, een moslimextremistisch land die massavernietigingswapens aan het maken is...
IK ben dus absoluut geen voorstander van Bush zijn buitenlandse politiek, het voedt alleen maar het moslimextremisme!
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 11:31   #11
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Waarom voelde je de noodzaak om er vijf keer naar kijken? Als er straks Irakezen op TV hun mening komen vertellen over de foto's die uit Fallujah komen, ga je dan ook 5 keer kijken?

Wie is hier selectief verontwaardigd?
Ik lag ziek in bed en hadden er andere beelden op de TV gekomen, dan had ik die ook gezien (de beelden van die Amerikaanse soldaat die een gewonde Irakees doodschoot, die heb ik trouwens ook minstens vijfmaal gezien!).
U moet toch al lang weten dat ik geen slinkie ben en dus niet selectief blind ...

Maar wat wilt U en die andere (al of niet extreme) slinkies nu in feite bereiken?
Dat deze oorlog al of niet terecht werd begonnen (dus zonder toestemming van het tam en corrupt konijn) daaraan kunt U noch anderen nog iets veranderen...
Dat de Amerikanen de boel ginder laten stikken, dat zal voor U waarschijnlijk ook geen optie zijn (en zeker voor de Irakezen niet... Of wel?!)...

Zegt dan duidelijk dat U het westers model kapot wilt... Dat zou pas duidelijk zijn!

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 november 2004 om 11:35.
Oud 21 november 2004, 11:35   #12
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Het minst schadelijke zou eigenlijk geweest zijn om Saddam aan de macht te laten en via wapeninspecties, wapenembargo's en controle met sattelieten gewoon volgen wat Saddam al dan niet uitsteekt en wachten tot hij doodgaat. Het Iraakse volk zou toch op een dag Saddam en zijn zonen verdrijven. De geschiedenis leert dat geen enkele dictatuur blijft duren.

Dus ja Saddam was inderdaad een moorddadig dictator maar hetgeen nu in Irak gebeurt is voor het westen veel gevaarlijker. Terroristen lopen Irak in en uit met wapens, tja als dat Osama niet blij maakt...

Laatst gewijzigd door obiwan : 21 november 2004 om 11:36.
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 11:42   #13
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Het minst schadelijke zou eigenlijk geweest zijn om Saddam aan de macht te laten en via wapeninspecties, wapenembargo's en controle met sattelieten gewoon volgen wat Saddam al dan niet uitsteekt en wachten tot hij doodgaat. Het Iraakse volk zou toch op een dag Saddam verdrijven. De geschiedenis leert dat geen enkele dictatuur blijft duren.

Dus ja Saddam was inderdaad een moorddadig dictator maar hetgeen nu in Irak gebeurt is voor het westen veel gevaarlijker. Terroristen lopen Irak in en uit met wapens, tja als dat Osama niet blij maakt...
Ik kan uw redenering perfect volgen, alhoewel ons Saddammeke waarschijnlijk probleemloos zou opgevolgd geweest zijn door een zoon...

Maar feit is dat het gelopen is zoals het gelopen is... En gaat het voor ons en voor de Irakees in 't algemeen minder gevaarlijk zijn/worden, indien we de Amerikanen maar blijven viseren, kleineren en in de put willen helpen? Gaat het voor de (vrije) werel, minder gevaarlijk worden als de VS op hun bek gaan?...

Dat Neruda en consoorten als stalinistische communisten niets anders willen dat de VS er aan kapot gaan en dus op iets langere termijn ook ons westers model, daar verlangen die naar... U ook?

Maar
Oud 21 november 2004, 11:51   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik lag ziek in bed en hadden er andere beelden op de TV gekomen, dan had ik die ook gezien (van die Amerikaanse soldaat die een gewonde Irakees doodschoot, heb ik trouwens ook minstens vijfmaal gezien!).
U moet toch al lang weten dat ik geen slinkie ben en dus niet selectief blind ...

Maar wat wilt U en die andere (al of niet extreme) slinkies nu in feite bereiken?

Dat deze oorlog al of niet terecht werd begonnen (dus zonder toestemming van het tam en corrupt konijn) daaraan kunt U noch anderen nog iets veranderen...
Als de VN wel toestemming had gegeven, dan zou deze oorlog precies dezelfde humanitaire catastrofe geweest zijn die het nu is. Het zou gewoon betekenen dat de VN deelde in de schuld die nu enkel op de VS ligt.

Citaat:
Dat de Amerikanen de boel ginder laten stikken, dat zal voor U waarschijnlijk ook geen optie zijn (en zeker voor de Irakezen niet... Of wel?!)...

Zegt dan duidelijk dat U het westers model kapot willen... Dat zou duidelijk
zijn!
Waar haal jij de arrogantie vandaan om de Irakezen het westers model te willen opleggen? Van de Amerikanen zeker? Ik zeg enkel: voor het westen het westers model, voor Irak het Irakees model.

Nu ja, niet wat ik denk, niet wat jij denkt gaat iets veranderen. Dit is de simpele waarheid: de Amerikanen hebben de oorlog nu al verloren, Irak wordt stukje bij beetje in puin geschoten, honderdduizend Irakezen zijn dood en nog veel meer zullen sterven. Ik ben benieuwd met welke kromme redeneringen je de Amerikanen gaat vrijpleiten van alle schuld voor deze situatie.

Oud 21 november 2004, 11:58   #15
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Maar feit is dat het gelopen is zoals het gelopen is... En gaat het voor ons en voor de Irakees in 't algemeen minder gevaarlijk zijn/worden, indien we de Amerikanen maar blijven viseren, kleineren en in de put willen helpen?
Uw neocon-fantasyland is aan het wegsmelten in het vuur dat 'de realiteit' heet, en je bent op zoek naar iemand om de schuld te geven.

En wie is de schuldige? Niet de Amerikaanse arrogantie, niet het fundamenteel racistisch geloof dat een moslim-land een zandbak is waar je naar hartelust eens een oorlogje kunt opstarten omdat je daar eens zin in hebt.

Nee, de schuldigen voor deze catastrofe zijn Neruda en Flippend Rund en anderen slinkiewinkies die te veel negatieve vibraties uitstraalden.

Oud 21 november 2004, 12:07   #16
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de VN wel toestemming had gegeven, dan zou deze oorlog precies dezelfde humanitaire catastrofe geweest zijn die het nu is. Het zou gewoon betekenen dat de VN deelde in de schuld die nu enkel op de VS ligt.

Waar haal jij de arrogantie vandaan om de Irakezen het westers model te willen opleggen? Van de Amerikanen zeker? Ik zeg enkel: voor het westen het westers model, voor Irak het Irakees model.

Nu ja, niet wat ik denk, niet wat jij denkt gaat iets veranderen. Dit is de simpele waarheid: de Amerikanen hebben de oorlog nu al verloren, Irak wordt stukje bij beetje in puin geschoten, honderdduizend Irakezen zijn dood en nog veel meer zullen sterven. Ik ben benieuwd met welke kromme redeneringen je de Amerikanen gaat vrijpleiten van alle schuld voor deze situatie.
Dus de VN ook maar afschaffen (zal bij U weeral een kromme redenering zijn)?!...
U begrijpt waarschijnlijk ook niet waarom de VN zich in Sudan bemoeit (nou ja, bemoeien is wel een heel groot woord)... Waarom bemoeien de VN zich trouwens in Sudan... Wij onze beschaving... De Sudanezen.. de hunne...
In Rwanda... wij de onze... De Rwandezen de hunne...
In Tsjetjsenië... wij de onze... De Tsjetsjenen... de Russische ...

En, graag had ik vernomen, wat in de huidige stand van zaken de VS moeten doen (niettegenstaande we daar inderdaad geen bal kunnen aan veranderen)?...
Uw 'oplossing' mag zelfs rechtlijnig zijn, wat voor een slinkie natuurlijk niet gemakkelijk is
Oud 21 november 2004, 12:13   #17
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw neocon-fantasyland is aan het wegsmelten in het vuur dat 'de realiteit' heet, en je bent op zoek naar iemand om de schuld te geven.

En wie is de schuldige? Niet de Amerikaanse arrogantie, niet het fundamenteel racistisch geloof dat een moslim-land een zandbak is waar je naar hartelust eens een oorlogje kunt opstarten omdat je daar eens zin in hebt.

Nee, de schuldigen voor deze catastrofe zijn Neruda en Flippend Rund en anderen slinkiewinkies die te veel negatieve vibraties uitstraalden.
Neen, Flippend Rund, ik ben niet op zoek naar iemand om de schuld op te steken (nou ja, de verantwoordelijkheid van U, Neruda en andere slinkies is natuurlijk wel buitengewoon groot )... Ik zou maar graag zien wat er volgens de slinkies zou moeten gebeuren omdat een slinkie nooit een oplossing vooropstelt... Dat gebeurt niet in de zaak Irak noch in Sudan, Tsjetsjenië, de vreemdelingenprblematiek in België... nergens!!!
Oud 21 november 2004, 12:16   #18
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus de VN ook maar afschaffen (zal bij U weeral een kromme redenering zijn)?!...
U begrijpt waarschijnlijk ook niet waarom de VN zich in Sudan bemoeit (nou ja, bemoeien is wel een heel groot woord)... Waarom bemoeien de VN zich trouwens in Sudan... Wij onze beschaving... De Sudanezen.. de hunne...
In Rwanda... wij de onze... De Rwandezen de hunne...
In Tsjetjsenië... wij de onze... De Tsjetsjenen... de Russische ...
Nee, ik ben voorstander van de VN. De VN mag intervenieren in een bestaand conflict als ze daartoe de mogelijkheid heeft. Maar de VN mag niet de super-cop van de wereld worden of uit een of andere misplaatste ideologie oorlogen starten waar er geen waren.

Citaat:
En, graag had ik vernomen, wat in de huidige stand van zaken de VS moeten doen (niettegenstaande we daar inderdaad geen bal kunnen aan veranderen)?...
Uw 'oplossing' mag zelfs rechtlijnig zijn, wat voor een slinkie natuurlijk niet gemakkelijk is
Er is geen 'oplossing' voor Irak. De oplossing die op lange termijn nog de minste miserie gaat veroorzaken is dat de VS onmiddellijk vertrekt. Hierdoor verliest het verzet zijn morele grond om door te vechten. De Irakezen zijn grote mensen.

Oud 21 november 2004, 12:36   #19
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben voorstander van de VN. De VN mag intervenieren in een bestaand conflict als ze daartoe de mogelijkheid heeft. Maar de VN mag niet de super-cop van de wereld worden of uit een of andere misplaatste ideologie oorlogen starten waar er geen waren.

Er is geen 'oplossing' voor Irak. De oplossing die op lange termijn nog de minste miserie gaat veroorzaken is dat de VS onmiddellijk vertrekt. Hierdoor verliest het verzet zijn morele grond om door te vechten. De Irakezen zijn grote mensen.
Tja, die oplossingen van die slinkies!!!
U gelooft dus dat de soennieten, de sjiieten en de koerden als grote mensen de zaak gaan oplossen?!
Die slinkies, dat zijn toch wel echt brave mensen

Tja, ik kruip voorlopig maar stilletjes terug in mijn spitsmuizenholletje... en ik veronderstel dat iU naar uw stal trekt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 november 2004 om 12:36.
Oud 21 november 2004, 12:42   #20
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, die oplossingen van die slinkies!!!
U gelooft dus dat de soennieten, de sjiieten en de koerden als grote mensen de zaak gaan oplossen?!
Ja zeg, wat een absurd idee dat de Irakezen moeten proberen van zelf hun zaken op te lossen. Uw oplossing is beter: de VS als moorddadige kleuterjuf.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be