![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlandse autochtone moslimdocent Abdul Jabbar Van de Ven zei dinsdag op de Nederlandse televisie dat hij kamerlid Geert Wilders dood wil hebben. Presentator Andries Knevel van de Evangelische Omroep (EO) vroeg aan Van de Ven of hij Wilders binnen nu en twee jaar dood wenst. Van de Ven antwoordde bevestigend.
![]() Kamerlid Geert Wilders (foto) scheidde zich in september af van de VVD, de Nederlandse liberalen. Sindsdien werkt hij aan een eigen partij en koos daarvoor de naam Groep Wilders. Recente peilingen laten zien dat hij een van de populairste Nederlandse politici is geworden omdat hij geen blad voor de mond neemt. Naar aanleiding van zijn kritiek op de islam kreeg hij bedreigingen. Sindsdien wordt hij permanent bewaakt. De 25-jarige moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Geert Wilders sterft aan een ziekte. Andries Knevel is niet blij met de uitlatingen van Van de Ven. Naar eigen zeggen voelde de moslimdocent iets van blijdschap toen hij vernam dat regisseur en columnist Theo Van Gogh vermoord was. Van de Ven preekt in veel Nederlandse moskeeën. Veel kijkers van de EO waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn radicale uitspraken. De Nederlandse minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk toonde zich op de Nederlandse radio geschokt. "Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over." Abdul-Jabbar Van de Ven heeft intussen laten weten dat hij tijdelijk onderduikt. De islam, een vredelievende godsdienst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat je nog gelijk krijgt ook, nadine:
Doodsverwensing Wilders niet strafbaar Bron: ANP Het bevestigen van een doodsverwensing aan het adres van onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders is niet strafbaar. Dat stelt hoogleraar strafrecht T. Roos vast in een eerste oordeel over de uitspraken van islamprediker Abdul-Jabbar van de Ven. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten", zo zei hij. Volgens Roos kan er in de context, situatie of gebaren eventueel meer dreiging uitgaan, hoewel er hier geen sprake van lijkt. Ofschoon van de Ven zijn uitlatingen in de functie van godsdienstleraar doet, wil dat nog niet zeggen dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", aldus Roos. Ook een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat deze doodsverwensing niet strafbaar is. De desbetreffende imam is een 25-jarige tot de islam bekeerde Nederlander uit Brabant die studeert aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. De jongeman, getooid met flinke bruine baard, wordt her en der omschreven als een radicale imam, maar dat bestrijdt hij zelf. Hij geniet op internet enige bekendheid als internet-imam. Zo leerde hij zijn trouwe gehoor dat het echt geen terrorisme is om een fundamentalistisch geloof te hebben en te vechten tegen de 'vervolging van moslims'. Sites als imaan.nl en al-islaam.com bevatten bijdragen van hem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Dus mag men in Nederland ook de dood wensen van Arafat. Enfin daar is het nu wel te laat voor....
Nu begrijp ik dat de Islam in boeken de dood mag wensen van homo's en dat ze daarvoor niet gestraft worden. Moest een katholiek boek dat durven schrijven over de moslims, dan was het kot te klein... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Tiens , was dat niet juist in Nederland waar ze zoveel kabaal gemaakt hebben over 'vrije meningsuiting ' ?
![]() Wat zijn die Hollanders toch zo selectief gechockeert , vindt u niet ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat doodwensen schijnt dus wel ingebakken bij het nazisme, communisme en de Islam. Wat de laatste betreft maakt dat zelf integraal deel uit van de Koran. Het aantal versen daarin opnoemen dat tot de dood oproept zal alleen al een paar schermen in beslag nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zou u zelf zijn als uw kleintje aan flarden word geschoten , niet ? Ten tweede heeft u blijkbaar last van selectief geheugen daar uw vriendje Bush openlijk de volgende woorden voor zijn mond nam : " Dead or Alive " ivm Saddam...alhoewel ik 'm ook geen ongelijk in geef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Dat slaat het best op deze familie, weet je nog, toen deze vier kinderen van dichtbij in de auto van hun reeds vermoorde moeder aan flarden werden geschoten. 2, 7, 9 en 11 jaar. Wat voor mens kan zoiets van DICHTBIJ doen? Alleen een barbaars beest! Zoiets werd alleen door de Nazi's geëvenaard in de concentratie en uitmoordingskampen. En Saddam: Bush gaf nog de keuze "dead or alive" en ondertussen zit die toch in een gevangenis �* la Dutroux, springlevend. Nee, je vergeijking gaat niet op. Doodswensen zijn bij de Nazi's, communisten en islam ingebakken. Wel geef ik je gelijk dat je op dat gebied Bush geen ongelijk geeft. Hij heeft het echter daarna zeer slecht aangepakt en zal er nu wat meer tijd moeten over doen om het onder controle te krijgen; maar dat zal wel gebeuren, Irak is Vietnam niet!
Laatst gewijzigd door nadine : 24 november 2004 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ring Ring... met Al... kun je tot bij mij komen aan mijn rechterzijde is plaats genoeg ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Hij je roept moet je dan gaan ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beide partijen hebben bloed aan hun handen da's een feit , daar kan je niet omheen. Voor mijn part hadden ze 'm beter direct onder de grond gelaten en het gat gewoon toegemaakt maar daar hadden de Amerikanen niets aan om hun propaganda te kunnen promoten... Irak , geen Vietnam ? 100.000 Iraakse kinderen zoals hieronderaan lijden vandaag aan ondervoeding en diaree...alsof de embargo tegen Irak in pre-Saddam periode niet genoeg was... ![]() Laatst gewijzigd door neruda : 24 november 2004 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nerd viel zonder woorden bij deze barbaars moord op een vrouw en vier kinderen... ze hadden het misschien zelf gezocht
![]() je bent een nerd of je bent het niet ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 24 november 2004 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen blijkt Van de Ven zo hard verschoten van zijn eigen uitspraken dat hij is ONDERGEDOKEN!!!
zou hij nu echt zo jaloers zijn op Wilders en Ayaan dat hij ook wat meer media aandacht wil?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Valt toch op dat dit onderwerp de Blokkers als magneten op Internationaal worden aangetrokken ...vreemd ..als we het 'vrije menings' kanaal zouden volgen ..zouden ze toch de eerste moeten zijn om achter deze uitspraken te staan , of ? 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Als iemand Bin Laden de dood wenst heeft niemand daar problemen mee. "Ik hoop dat de Amerikanen Bin Laden afknallen in zijn grot" en varianten heb ik al talloze keren gelezen hier. Wat een huichelachtig gedoe hier. Je moet niet met dubbele standaarden meten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij het daar niet mee eens kunt zijn, dan is de kloof tussen jullie moslims en wij westerlingen nog veel groter dan ik dacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |