![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() [font=Arial]Ome Willem heeft weer wat bedacht....een topic waar we de leukste belgenmoppen kunnen posten. "Lachen we dan niet met ons zelf", denken sommige onder jullie. Neen en ja. De vlaams-nationalisten niet, want die vinden van zichzelf dat ze geen belg zijn. BUBbers en andere belgicisten.....wel....sorry jongens. Wat ik er ook nog bij moet vertellen is dat de belgenmoppen een uitstervend soort zijn, want als straks België niet meer bestaat, wie zal er nog belgenmoppen vertellen????
![]() [font=Arial]Dit is dus een soort reservaat.[/font] [font=Arial]Ik zal maar eens beginnen met een goeie ouwe:[/font] [font=Arial]Een belg komt bij de dierenarts met zijn hondje. Het hondje heeft maar twee poten, één oor, één oog en geen neus. De belg vraagt: Awel, dierenarts, kunt u hier nog wat aan doen?[/font] [font=Arial]Dierenarts: Het enige dat we kunnen doen is uw hond afmaken.[/font] [font=Arial]De belg gaat weg.[/font] [font=Arial]Twee weken later komt de belg weer naar de dierenarts, en hij vraagt: Awel, dierenarts, is mijn hond al af?[/font] Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 26 augustus 2004 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ollander tegen belg:
O: Ik ken nu de beste sexclub ter wereld. B: Ah ja? O: Jazeker. B: Wat is er zo goed aan? O: Wel, ge moogt al van 's morgens gaan, en ge komt binnen, en ge kunt daar vogelen met alles wat beweegt, en ge krijgt daarbij dan nog gratis ontbijt. B: Hmm, niet slecht, wat nog? O: 's middags van hetzelfde, gratis eten en drinken, en zo mogelijk nog meer sex met nog meer mensen. B: Jawadde O: En 's avonds ook. En als ge dan eindelijk gedaan hebt, dan brengen ze u nog gratis met den taxi naar huis ook. B: Amai zeg, waar is die club? O: Ik zal het eens vragen aan mijn vrouw.
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs aan Hollandermoppen hebben ze nog niet genoeg zeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs onlangs in de anti-man thread hier een mannenmop gelezen die ik normaal ken als vrouwenmop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 27 augustus 2004 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Olivier : 27 augustus 2004 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() [font=Arial]En dan nu serieus: [/font]
[font=Arial]WIE TAPT NOG EEN BELGENMOP?[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]Je hoort steeds minder Belgenmoppen. Wij Nederlanders blijken namelijk minder superieur te zijn dan we zelf dachten. Qua taal, economie, muziek, gezondheidszorg en 'joi de vivre' doen de Belgen niet voor ons onder. Bovendien zijn onze angsten en taboes anno 2003 meerop Turken en Marokkanen gericht.Belgen zijn dom. [/font] [font=Arial]Het zijn achterlijke boeren die een raar soort Nederlands brabbelen. Politiek, juridisch en stedenbouwkundig is het er een ratjetoe. Belgen zijn ook zó preuts dat Goedele Liekens een nationaal sekssymbool kon worden, alleen omdat ze hardop neuken durft te zeggen. En die meiden van K3 of die Kabouter Plop, dat is toch het domste van het domste. Oké, Belgen hebben wat meer liefde voor eten en bierbrouwen, maar dan heb je het ook wel gehad. Nee, als het er écht op aan komt dan kunnen die 'pismannekes' nog heel wat leren van ons Hollanders.[/font] [font=Arial]Van bovenstaande hoogmoed is anno 2003 weinig meer over. Waar vijf jaar geleden nog in alle hoeken en gaten van de samenleving de spot werd gedreven met de domheid van onze zuiderburen, daar klinkt nu een schaamtevolle stilte. Sterker nog, hier en daar dwarrelen zelfs geluiden van respect en bewondering door. Het kille en jachtige leven in de Hollandse Rijndelta, het failliet van het poldermodel, de huilprestaties van Oranje, ons onvermogen om het woord przewalskipaard juist te spellen bij het Groot Nationaal Dictee, onze wachtlijsten in de gezondheidszorg en het feit dat we elk vleugje joi de vivre ontberen, al die zaken doen Nederlanders beseffen dat ze mondiaal gezien even grote lulletjes rozenwater zijn als de neven en nichten uit Belgenland. Geconfronteerd met z'n eigen beperkingen, lijkt de Hollander te ontdooien van tweehonderd jaar hooghartigheid en desinteresse.[/font] [font=Arial]Maar wat heeft dat nu met Belgenmoppen te maken?[/font] [font=Arial],,Alles'', zegt Guido Thys, Belgisch taalwetenschapper, wonend in Nederland en voorzitter van de Stichting Humor. ,,In moppen liggen vaak angsten dan wel superioriteitsgevoelens opgesloten. Mensen drijven de spot met iets, omdat ze hun eigen onzekerheden willen verdoezelen of hun vooroordelen willen staven. Op internet zijn nog wel enkele sites met Belgenmoppen te vinden en sommige kringen blijven ze leuk vinden, maar door de bank genomen is de Belgenmop op z'n retour. Nederland voelt zich niet meer superieur. De corruptie-affaires in de bouw en bij Albert Heijn, de politieke moord op Pim Fortuyn en het afbreken van de balkons in Maastricht, hebben Nederland duidelijk gemaakt dat het zijn eigen 'Belgische toestanden' heeft en zeker zo kwetsbaar is.''[/font] [font=Arial]Tegelijkertijd groeit bij de Belgen -zeker de Vlamingen- de laatste jaren het zelfbewustzijn. Thys: ,,Oudere generaties zijn nog opgegroeid met een onderdanige mentaliteit. Mijn vader was nota bene hoofdcommissaris van politie, maar hij heeft z'n hele leven geroepen: 'Ik ben maar een kleine man'. De huidige generatie Belgen werpt dat slaafse juk van zich af, danst mee met de kosmopolieten en laat -als het effe kan- d'n Ollander met z'n grote bek een poepje ruiken. Op tal van gebieden, van economie en wetenschap tot aan cultuur en sport.''[/font] [font=Arial],,Ons zelfvertrouwen groeit'', beaamt ook de Vlaamse journalist Stefan de Foer, die drie jaar correspondent in Den Haag was. ,,In België worden nog maar weinig Hollandersmoppen verteld. Dat wil wat zeggen. De moppen die wij vroeger over jullie vertelden, kwamen altijd uit het defensief. Jullie vonden ons dom en wij wilden terugmeppen naar die dominante Hollanders, maar we hadden eigenlijk geen argumenten. Toen is dat cliché van de zuinige Hollander gesublimeerd, terwijl een Belg per saldo misschien net zo zuinig is. Daar komt bij dat die Belgische domheid weliswaar ook een cliché is, maar niet gelogen. ![]() [font=Arial]Theo Meder, onderzoeker bij het Meertensinstituut voor volkscultuur in Amsterdam, beaamt dat er steeds minder Belgenmoppen worden verteld, maar hij tempert het idee dat dat vooral met het toegenomen zelfvertrouwen van de Belgen te maken heeft, of met een nieuwe nederigheid van Nederlanders.[/font] [font=Arial],,Sommige moppen hebben een korte houdbaarheidsdatum (bij voorbeeld over BSE-koeien), andere blijven tientallen jaren bestaan, maar telkens in een andere context. De ene keer is het de Belg die dom is, dan het blondje en dan weer de Surinamer. Dat zie je in alle delen van de wereld. Amerikanen vonden eerst Polen dom en nu Mexicanen, Noord-Italianen vinden Zuid-Italianen dom en Engelsen de Schotten. Moppen over domheid zijn meestal milde moppen. Ze worden verteld over mensen/groepen waar men zich min of meer verwant mee voelt. Uit enquêtes blijkt dat Nederlanders Belgen juist zeer sympathiek vinden, veel mannen vallen op blonde vrouwen en Surinamers vinden we juist zo'n grappig accent hebben.''[/font] [font=Arial]Moppen over Duitsers zijn volgens socioloog Meder veel venijniger, laat staan moppen over Turken en Marokkanen. ,,Die groepen raken gevoelige snaren. Ze roepen bij veel Nederlanders angst, onbehagen, weerzin, agressie of soms zelfs haat op. Via moppen worden allerlei hardnekkige vooroordelen en stereotiepen geventileerd: Duitsers zijn arrogant, Turken stinken en Marokkanen stelen en zijn gevaarlijk. Het feit dat er momenteel zo veel allochtonenmoppen worden verteld, is een teken dat Nederlanders de behoefte hebben zich tegen die groep af te zetten. Daar zullen de WTC-aanslagen van 11september 2001 ook een rol bij spelen. In de jaren zeventig en tachtig, toen de Belgenmop opkwam, werden allochtonen nog niet als probleem ervaren. In de jaren negentig was het niet politiekcorrect om moppen over buitenlanders te maken. Dat taboe is nu doorbroken en dus verdwijnt de Belgenmop gaandeweg naar de achtergrond.'' [/font] [font=Arial]Ron Buitenhuis[/font] [font=Arial]Bron: dagblad De Limburger[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]Zozo, ik ben de enige niet die dit idee heeft.[/font] ![]() Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 27 augustus 2004 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Er komen vier mannen een café binnen. Na een tijdje zegt de barkeeper: "Hee ik weet een goeie belgenmop!" Een van de mannen draait zich om en zegt: "Ja hee, ik ben een Belg!" "Oh, dat geeft niet", antwoordt de barkeep, "ik zal em wel wat langzamer vertellen."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt gij een afwijking waardoor gij de naam onzer landgenoten niet met een hoofdletter kúnt schrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Hou het luchtig aub hé, 't is hier K&K!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan snap ik m niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Hoe vangen Belgen een muis?
Ze jagen hem onder een kast en zagen daarna de poten eraf. Een Belg geeft een timmerman opdracht om een kist van 30 meter lang 3 cm breed en 3 cm hoog te maken. De man vindt het een rare opdracht maar doet het toch. Een dag later is ie klaar en belt de Belg dat ie hem kan komen ophalen. "Mag ik vragen waar dat voor is?" "Ja," zegt de Belg, "ik ga verhuizen en dit is voor de tuinslang." Het vertrekschema op een vliegveld in Duitsland ziet er als volgt uit: Vertrek naar Canada:.30. Vertrek naar Nederland:.45. Vertrek naar België: "als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine wijzer op de 3." Staan twee Belgen bij een stoplicht. Zegt de ene tegen de andere: "Het is groen." Waarop de ander antwoord: "Euh... een kikker?" Een locomotief nadert het huisje van een spoorwachter, verlaat dan plots de rails en rijdt zigzaggend door een weiland. Een tijdje later komt hij terug rijden. De spoorwachter vraagt de machinist: "Wat was er in vredesnaam aan de hand?" "Er liep een Waal over de rails", is het antwoord. De spoorwachter loopt rood aan: "Wij zijn hier in Vlaanderen. Je had 'm moeten overrijden!" "Heb ik ook gedaan," klinkt het tevreden, "maar ik heb 'm pas in het weiland te pakken gekregen...." Waarom zijn er in België dijken en duinen? Anders lopen de Belgen de zee in.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Belg krijgt een job als houtvester en wordt betaald per boom die hij afzaagt.
Hij begeeft zich naar een winkel om zich een goede zaag aan te schaffen. De verkoper beveelt hem een kettingzaag aan en verzekert hem dat hij daar zeker 100 bomen per dag moet kunnen mee omleggen. De eerste dag werkt hij zich uit de naad maar slaagt er amper in twee bomen om te zagen. De tweede dag werkt hij nog harder maar komt slechts aan vier bomen. Woedend gaat hij terug naar de verkoper om zijn beklag te doen. De verkoper bekijkt het gereedschap, trekt aan de startkoord en……brbrbrbrbr. Wel heb je ooit zegt de Belg, bij mij maakte die helemaal geen lawaai.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() In een klein rustig dorpje, juist boven de Belgisch-Nederlandse grens, hangt een man aan de tapkast. Hij giet de ene jenever na de andere naar binnen. Een heer aan een tafeltje, die rustig zijn limonade zit op te drinken, slaat hem gade. Na een tijdje zegt hij:
- Weet u dat er jaarlijks duizenden Nederlanders sterven door overdreven alcoholgebruik? - O, wel, dan ben ik gerustgesteld. Ik ben een Belg... |
![]() |
![]() |