![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...onder-de-n-va/
EN https://www.nieuwsblad.be/verkiezingen-2019 We stellen hier dus vast, dat een partij die 9.5% van de stemmen heeft, de twee partijen met het meeste aantal kiezers in dit land (NVA (16.0%) én Vlaams Belang (11.9%). Dit is mogelijk door de toch wel bizarre manier hoe het kiessysteem hier in mekaar zit. Alleen: hoe kun je dit nog democratisch legitimeren, en vooral: hoelang blijft de Vlaamse kiezer dit pikken?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat indachtig zou Bart de regeringsvorming beter serieus nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er "bizar" aan ons kiessysteem? Het principe is niet: de grootste regeert, zoals in een 'winner takes it all'-systeem per definitie het geval is; het principe is: een (parlementaire) meerderheid regeert (vrij gewoon voor een systeem met proportionele vertegenwoordiging). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat er ook geen nieuw federale regering meer al komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [KUCH]transferts[KUCH]
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 17 december 2019 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
(en inderdaad, het is wel een jaartje of tien geleden dat ik hier nog eens kwam ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Grieken betekende dat: de meerderheid. Punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
liever doorzeiken met als uitkomst , nog meer gezeik en dieper in de shit !! Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: de meerderheid binnen een uitverkoren en geprivilegieerde minderheid. (lees geschiedenis Atheense oudheid na Hippias)
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen zijn de dictaten van de PS moe. Gisteren hadden ze bij de VRT een zeldzaam momentje: ze waren op de markt van een Vlaamse stad vragen gaan stellen en op de markt van Luik. Bij de Walen was het van: Belgique moet gered worden, het VB en NVA zijn smeerlappen en zo lang wij maar uitkeringen en pensioenen krijgen van de Vlamingen... Op de Vlaamse markt hadden ze er één te pakken die zei het volgende: ik heb nog nooit op het VB gestemd maar de volgende keer is het van dat...
De redders van Belgique willen niet weten hoeveel Vlamingen dit laatste denken en zullen doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Apartheid zoals in Zuid-Afrika Een Vlaamse stem is minderwaardig
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SOS???!
![]() You Great Big Blouse Girl!
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de UK heeft Boris een parlementaire meerderheid van 57% met 43% van de stemmen. Hun systeem is "grootste partij" (per district). Ons systeem is "meerderheid". Of die meerderheid uit 2 grote of uit 10 kleine partijen bestaat, heeft geen belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch uiteraard andere Grieken uit andere steden die weliswaar geen barbaren waren. Je hebt dus gelijk, maar wel onvolledig.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een partij die slecht bestuurt wordt afgestraft en vervangen door een andere die de kans krijgt om beter te doen. het "voordeel" van ons systeem itt het Britse is dat de veranderingen gelijdelijk zijn en de continuïteit gegarandeerd wordt. wat nu zo mooi is aan het feit dat onze Belgische traditionele meerderheidspartijen zich als één elkaar beschermend kliekje tegen de boze Vlaams Nationalisten ... is dat we ongetwijfeld op een punt komen dat er een grote omslag plaats grijpt wanneer die traditionelen de zetels niet meer hebben natuurlijk. ![]() ![]() ![]() het garandeert immers een moment waarop de Vlaams Nationalisten niet slechts kunnen infiltreren in het systeem, maar werkelijk de macht zullen kunnen overnemen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2019 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |