Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2021, 19:40   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard Franskiljonse PVDA bevordert verfransing Vlaamse Rand

Dat de Franskiljonse PVDA voorstander is van de vefransing van de Vlaamse Rand is nu duidelijk bewezen .

Na hun tweetalige verkiezingsmeetings in Vilvoorde en Halle stak vanavond hun tweetalige folder

"Coronavirus is een klassevirus/Le coronavirus est un virus de classe"

in mij brievenbus te Grimbergen.
Grimbergen is een Vlaamse gemeente in de Vlaamse Rand zonder faciliteiten voor Franstaligen.

Met die tweetalige folder geven zij aan de Franstalige inwijkelingen van Grimbergen de valse boodschap dat zij in een tweetalige gemeente leven en dat zij geen moeite moeten doen om Nederlands te leren.

Door geen Nederlands te leren blijven die Franstalige werklozen langer werkloos en aan die toestand helpt de PVDA nu actief mee met hun tweetalige folder in de Vlaamse Rand.

En dat voor een partij die beweert op te komen voor het welzijn van de "werkers".

Ben benieuwd of zij ook tweetalige folders in de brievenbussen van de Waalse Rand zullen durven steken ?
Of respecteren zij daar wel de taal homogeniteit van Wallonië

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 maart 2021 om 19:50.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 20:55   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ze steekt die folders misschien ook in Waals Brabant in de bus ?

De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 21:29   #3
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

De "Vlaamse" PVDA en de Waalse PTB vormen feitelijk 1 partij op nationaal niveau. Alles is tweetalig en unionistisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ik heb ooit een leraar gehad uit Grimbergen, een echte klojo, als ik de naam van die gemeente hoor moet ik altijd aan hem denken.

Laatst gewijzigd door N-VA : 6 maart 2021 om 21:33.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 21:38   #4
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ze steekt die folders misschien ook in Waals Brabant in de bus ?
Dat durf ik te betwijfelen.

In de tijd van hun tweetalige verkiezingsmeetings in Vilvoorde en Halle waren er ook geen tweetalige meetings van hen in Waterloo of Nijvel.

Vlaanderen tweetalig en Wallonië eentalig Frans,dat is blijkbaar hun devies.
Oud 6 maart 2021, 21:38   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
De "Vlaamse" PVDA en de Waalse PTB vormen feitelijk 1 partij op nationaal niveau. Alles is tweetalig en unionistisch.

Ik heb ooit een leraar gehad uit Grimbergen, een echte klojo, als ik de naam van die gemeente hoor moet ik altijd aan hem denken.
Behalve hun meetings in Waals Brabant,die waren ééntalig Frans.

PVDA/PTB moeten met hun tweetalige fikken van de Parel van Brabant blijven,want tweetalig in dit land is de voorbode van ééntalig Frans.
Kijk maar eens naar het "tweetalige Brussel" waar ze zelfs geen Nederlands meer spreken in hun vaccinatiecentrum.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 maart 2021 om 21:41.
Oud 6 maart 2021, 21:42   #6
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve hun meetings in Waals Brabant,die waren ééntalig Frans.
Dat wou ik er ook nog bijzetten, de "Vlamingen" bij de PVDA spelen met veel plezier tweede viool en spreken graag de taal van wie er echt toe doet bij de PTB.
Oud 6 maart 2021, 21:44   #7
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Geacht Wit Hoedje

De mensen van deze zogezegde arbeidersvereniging blijken de verschillende nauwkeurige naslagwerken over het "werkelijke Brusselse invloedsgebied" goed gelezen te hebben.
Het gedeelte van Strombeek-Bever (deelgemeente van Grimbergen) ten zuiden van de Jan Mulsstraat, Verbeytstraat, Rijkendalstraat en Koningslosesteenweg (= Mutsaard) zou volgens een diepgaand onderzoek als een Waals gehucht bestempeld worden.

Trouwens, het begrip "coronavirus" is noch Nederlands, noch Waals. Beter ware: "kroonsmetstof" aan Nederlandstalige zijde en "virus de couronne" aan Waalse zijde.

Met Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 21:46   #8
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geacht Wit Hoedje

De mensen van deze zogezegde arbeidersvereniging blijken de verschillende nauwkeurige naslagwerken over het "werkelijke Brusselse invloedsgebied" goed gelezen te hebben.
Het gedeelte van Strombeek-Bever (deelgemeente van Grimbergen) ten zuiden van de Jan Mulsstraat, Verbeytstraat, Rijkendalstraat en Koningslosesteenweg (= Mutsaard) zou volgens een diepgaand onderzoek als een Waals gehucht bestempeld worden.

Trouwens, het begrip "coronavirus" is noch Nederlands, noch Waals. Beter ware: "kroonsmetstof" aan Nederlandstalige zijde en "virus de couronne" aan Waalse zijde.

Met Vlaamse groeten
Geachte Koen

Bedankt voor Uw wetenschappelijke uitleg.U kan hem best doorsturen naar Peter Mertens ,de voorzitter van deze verfransers.

En ter Uwer informatie ook in Strombeek-Bever zijn er geen faciliteiten voor Franstaligen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 maart 2021 om 21:49.
Oud 6 maart 2021, 21:49   #9
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat durf ik te betwijfelen.

In de tijd van hun tweetalige verkiezingsmeetings in Vilvoorde en Halle waren er ook geen tweetalige meetings van hen in Waterloo of Nijvel.

Vlaanderen tweetalig en Wallonië eentalig Frans,dat is blijkbaar hun devies.
Dat is meestal zo bij tweetalige unionistische organisaties.
Oud 6 maart 2021, 21:51   #10
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is meestal zo bij tweetalige unionistische organisaties.
2

En dat is hun werkwijze om Vlaanderen via die tweetaligheid volledig te verfransen zoals ze in Brussel reeds gedaan hebben.
Oud 6 maart 2021, 22:04   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

En dat is hun werkwijze om Vlaanderen via die tweetaligheid volledig te verfransen zoals ze in Brussel reeds gedaan hebben.
Voor zover ik weet heeft nog geen énkele "Vlaamse" partij stappen ondernomen om de bestaande taalwetgeving te doen respecteren. Ook de N-VA niet.

Ik heb "de zes" voor mij liggen. Schande wat in de Vlaamse rand allemaal straffeloos kan.

Open je ogen, Witte. De Vlamingen hebben nog NOOIT politici gehad die op hun Vlaamse strepen stonden. Het reilen en zeilen in Belgique wat betreft de dominantie van de Franstaligen is het MEDE het resultaat van de Vlaamse lamlendigheid.
Oud 6 maart 2021, 22:06   #12
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor zover ik weet heeft nog geen énkele "Vlaamse" partij stappen ondernomen om de bestaande taalwetgeving te doen respecteren. Ook de N-VA niet.

Ik heb "de zes" voor mij liggen. Schande wat in de Vlaamse rand allemaal straffeloos kan.

Open je ogen, Witte. De Vlamingen hebben nog NOOIT politici gehad die op hun Vlaamse strepen stonden. Het reilen en zeilen in Belgique wat betreft de dominantie van de Franstaligen is het MEDE het resultaat van de Vlaamse lamlendigheid.
Daarom ook deze draden op politics.be ,

om de ogen van de "lauwe Vlamingen" te openen.

En aan de scheldtirades van de plaatselijke Belgicisten te zien ,bereiken zij wel degelijk hun doel.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 maart 2021 om 22:07.
Oud 6 maart 2021, 22:15   #13
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ter Uwer informatie ook in Strombeek-Bever zijn er geen faciliteiten voor Franstaligen.
Geachte heer

De meeste leden van dit overlegoord kennen ondertussen alle gemeenten met voorzieningen aan anderstaligen uit het hoofd.

Er zijn heel wat andere Vlaamse gemeenten, eveneens zonder dergelijke voorzieningen, waar de verwaalsing of vervreemding ook onverminderd doorgaat. Een Vlaamse onafhankelijkheid of opheffing van de voorzieningen zullen het tij echt niet doen keren zoals u daadwerkelijk gelooft. Daarvoor zijn de Vlamingen veel te zwak.

Met Goede Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Oud 6 maart 2021, 22:19   #14
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte heer

De meeste leden van dit overlegoord kennen ondertussen alle gemeenten met voorzieningen aan anderstaligen uit het hoofd.

Er zijn heel wat andere Vlaamse gemeenten, eveneens zonder dergelijke voorzieningen, waar de verwaalsing of vervreemding ook onverminderd doorgaat. Een Vlaamse onafhankelijkheid of opheffing van de voorzieningen zullen het tij echt niet doen keren zoals u daadwerkelijk gelooft. Daarvoor zijn de Vlamingen veel te zwak.

Met Goede Vlaamse groeten
Geachte Koen ,

U twijfelt aan het effect van de Vlaamse onafhankelijkheid op de verfransing.Ik twijfel er niet aan .Dus laten we het proberen .Slechter dan nu kan al niet.We hebben niets te verliezen ,we kunnen alleen maar winnen

Beste Vlaamse Groeten
Oud 6 maart 2021, 23:24   #15
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Geachte heer met de witte hoed

Citaat:
U twijfelt aan het effect van de Vlaamse onafhankelijkheid op de verfransing.
Ja

Citaat:
Dus laten we het proberen .
De werkelijke macht zal een Vlaamse onafhankelijkheid trouwens nooit toestaan. Dit staat niet in hun wereldzinnig (globalistisch) draaiboek. De Vlaamse en bij uitbreiding westerse beschaving dient te verdwijnen ten voordele van een uiterst links, Engelstalig maatschappelijk wezen waarbij alle volkeren en beschavingen vermengd zijn. De macht van alle landelijke overheden is inmiddels uitgehold. Bijna alle beleidsmensen blijken slechts overbetaalde, leugenachtige schouwspelers te zijn die helemaal niet met hun eigen volk of beschaving inzitten. De inwijking is zelfs zo ver gevorderd dat pakweg de Turkse minderheid in bijna alle Vlaams-Waalse randgemeenten groter is dan de betreffende Vlaamse of Waalse minderheid.

Citaat:
Slechter dan nu kan al niet. We hebben niets te verliezen
Toch wel! Eigen bezit, uw bewegingsvrijheid en beslotenheid, baar geld, vlees, het recht om echt mannelijk te zijn, enz. staan op de schop.
De volgende nepnoodtoestand komt eraan! Vandaag blijft u binnen voor de griep in een vernieuwd kroonjasje. Morgen zal u in uw kot blijven voor zwaar vervuilde lucht (zoals ondertussen in Litouwen) of "gevaarlijke" weeromstandigheden (zoals ondertussen in Noorwegen), oorlogsvoering met besmettelijke ziekten (voorspelling van Willem "Bill" Gats), ruimtewezens (!) of andere onzin.

Citaat:
we kunnen alleen maar winnen
Dan dient er heel veel te veranderen

Met Vlaamse groeten

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 6 maart 2021 om 23:25.
Oud 7 maart 2021, 09:54   #16
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte heer met de witte hoed

Ja

De werkelijke macht zal een Vlaamse onafhankelijkheid trouwens nooit toestaan. Dit staat niet in hun wereldzinnig (globalistisch) draaiboek. De Vlaamse en bij uitbreiding westerse beschaving dient te verdwijnen ten voordele van een uiterst links, Engelstalig maatschappelijk wezen waarbij alle volkeren en beschavingen vermengd zijn. De macht van alle landelijke overheden is inmiddels uitgehold. Bijna alle beleidsmensen blijken slechts overbetaalde, leugenachtige schouwspelers te zijn die helemaal niet met hun eigen volk of beschaving inzitten. De inwijking is zelfs zo ver gevorderd dat pakweg de Turkse minderheid in bijna alle Vlaams-Waalse randgemeenten groter is dan de betreffende Vlaamse of Waalse minderheid.

Toch wel! Eigen bezit, uw bewegingsvrijheid en beslotenheid, baar geld, vlees, het recht om echt mannelijk te zijn, enz. staan op de schop.
De volgende nepnoodtoestand komt eraan! Vandaag blijft u binnen voor de griep in een vernieuwd kroonjasje. Morgen zal u in uw kot blijven voor zwaar vervuilde lucht (zoals ondertussen in Litouwen) of "gevaarlijke" weeromstandigheden (zoals ondertussen in Noorwegen), oorlogsvoering met besmettelijke ziekten (voorspelling van Willem "Bill" Gats), ruimtewezens (!) of andere onzin.

Dan dient er heel veel te veranderen

Met Vlaamse groeten
Geachte Koen ,
wie de moed op geeft is op voorhand verloren.

Denk aan George Washington ,die verloor elke veldslag tegen de Engelsen tot de VS uiteindelijk dan toch onafhankelijk werd.

Beste Vlaamse groet.
Oud 7 maart 2021, 10:28   #17
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:

Ik drink soms bier uit Grimbergen, als ik de naam van die gemeente hoor denk ik daar aan.
Oud 7 maart 2021, 10:33   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Franskiljonse PVDA voorstander is van de vefransing van de Vlaamse Rand is nu duidelijk bewezen .

Na hun tweetalige verkiezingsmeetings in Vilvoorde en Halle stak vanavond hun tweetalige folder

"Coronavirus is een klassevirus/Le coronavirus est un virus de classe"

Grimbergen is een Vlaamse gemeente in de Vlaamse Rand zonder faciliteiten voor Franstaligen.

Met die tweetalige folder geven zij aan de Franstalige inwijkelingen van Grimbergen de valse boodschap dat zij in een tweetalige gemeente leven en dat zij geen moeite moeten doen om Nederlands te leren.

Door geen Nederlands te leren blijven die Franstalige werklozen langer werkloos en aan die toestand helpt de PVDA nu actief mee met hun tweetalige folder in de Vlaamse Rand.

En dat voor een partij die beweert op te komen voor het welzijn van de "werkers".

Ben benieuwd of zij ook tweetalige folders in de brievenbussen van de Waalse Rand zullen durven steken ?
Of respecteren zij daar wel de taal homogeniteit van Wallonië
Het is een unitaire partij en er wonen veel franstaligen.

Ik en elke partij met verstand zou daar ook tweetalige folders verspreiden. Het VB ronselt ook in het Frans als het hen stemmen oplevert.
Oud 7 maart 2021, 11:10   #19
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een unitaire partij en er wonen veel franstaligen.

Ik en elke partij met verstand zou daar ook tweetalige folders verspreiden. Het VB ronselt ook in het Frans als het hen stemmen oplevert.
Er wonen ook veel ingeweken Vlamingen in de Waalse Rand.

Waarom bust de Unitaire PVDA/PTB daar dan ook geen tweetalige folders?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 maart 2021 om 11:10.
Oud 7 maart 2021, 11:12   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wonen ook veel ingeweken Vlamingen in de Waalse Rand.

Waarom bust de Unitaire PVDA/PTB daar dan ook geen tweetalige folders?
Zeer weinig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be