![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu het WHO zelf toegeeft dat de corona dezelfde sterftegraad heeft als de griep
https://forum.politics.be/showthread.php?t=255507 en er meer cijfers vrijkomen over de dodelijkheid van de maatregelen zelf wordt het tijd om de crisis af te blazen. Maar dat lukt niet omdat de Amerikaanse media en politiekers het blijven uitrekken tot aan de verkiezingen van 3 november. Onze media en politiekers volgen dit kritiekloos omdat ze te bang zijn iets te doen en Van Ranst ze verplicht om te wachten op een nutteloos vaccin. De uitbundige Jane Fonda zegt het zoals het is Jane Fonda Says The Coronavirus is “God's Gift to the Left” https://youtu.be/NLF2UIAgI2Y Ook Van Ranst is geen fan van Trump en kan dus goed meewerken hieraan, hij voelt zich al zo belangrijk. Na 3 november zal dan ook duidelijk worden dat maatregelen niet werken want als die stoppen dan gaan er direct een pak doden moeten vallen. Ik ben benieuwd hoe Van Ranst zich daaruit gaat lullen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Van Ranst is al weer aan het pleiten voor een lockdown.
Die wil zijn plaats in de spotlight nog niet kwijt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste nieuws doet er nog een schepje bovenop, de bangmakerij moet blijven duren. De media-expert waarschuwt voor 572 doden per dag. Waar zit hun winst om ons zo bang mogelijk te maken, meer lezers? Politiek? Geld?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rste~afc4ffc9/ "Als het patroon van het voorjaar zich herhaalt, dan sterven over exact één maand elke dag 572 Belgen aan corona. Elke dag. Er staan donkere dagen voor de deur, schrijft hoofdredacteur Brecht Decaestecker. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gebeurt het niet komt dat door de maatregelen. Gebeurt het wel, dan is het de schuld van de bevolking omdat ze de maatregelen niet gevolgd hebben. Expert zijn is eigenlijk best makkelijk : je mag gelijk wat zeggen zonder er enig bewijs voor te moeten leveren en wordt er nooit op afgerekend.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik morgen zeg dat er 10 000 doden per dag gaan vallen, dan gaan er ook 10 000 doden per dag vallen als ik gelijk heb.
Als gij uw weesgegroetjes niet opzegt, en de pastoor zegt dat gij gaat branden in de hel, dan gaat gij ook branden in de hel als hij gelijk heeft. 500 - 600 doden per dag is niet onmogelijk, maar dan wel niet langer dan een paar weken he. Dat zou perfect zijn, maar ik vrees ervoor. Dat zou ons dan de 6000 doden opleveren die ik met mijn heel heel natte vinger voorspelde voor de tweede golf. Dan zijn we erdoor. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2020 om 04:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 3 november? Maak daar maar 20 maart van! https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-rug~a8b8133b/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We mogen al blij zijn dat er nog journalisten zijn die de regel van 3 kunnen toepassen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Doe je ook aan kaartleggen en duivels uitdrijven? Of enkel de toekomst voorspellen?
![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe deed ons Fergusonneke dat ? Belzjiekske 11 miljoen bewonerkes. R0 = 2.5. SIR ==> groepsimmuniteit 60%. Raden van IFR: 1.5% ==> 100 000 doden. Raden: 1% ==> 66 000 doden Tegenwoordig: IFR 0.5% ==> 33 000 doden. Ikke: ipv 60%, 30% groepsimmuniteit want heterogeniteit bevolking en laten we IFR op 0.5 houden ==> 16500 doden dus een goei 6000 meer dan we al gehad hebben, die moeten nu dus vallen. Of anders: toch in de buurt van 60% groepsimmuniteit maar IFR zakt naar 0.25%. Idem. Ik had erbij gezegd dat het een heel natte vinger was. Maar minstens even goed als diene van Ferguson en waarschijnlijk beter. Ik denk dat ik een bovengrens geef, want als de epidemie voornamelijk richting jongeren kan gaan, gaan er veel minder vallen. Natuurlijk, als men weer alles doet om het te uniformiseren zal het weer uitkomen op zoiets als vorige keer he en is het getal voornamelijk gedomineerd aan de extra hoeveelheid WZC doden die we gaan maken. Ik doe inderdaad ook aan kaartenleggen en duivels uitdrijven, maar enkel op afspraak en tegen betaling. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2020 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb lang het idee gehad dat die 60% veel te hoog was als algemene groepsimmuniteit. Ik moet zeggen dat sommige cijfers mij uiteindelijk doen twijfelen en dat dat misschien toch dichter zit bij de realiteit (essentieel het paper van die Japanse bedienden, en het paper over Manaus, evenals de schatting die ik aanvankelijk met een grote korrel zout nam van Bergamo). Het recente gegeven dat de studenten hier op de campus voor 50% positief zijn gaat ook weer die richting uit. Maar ik geloof in een soort compensatie: waarschijnlijk halen we 60% bij een jongere bevolking die heel veel sociale contacten heeft die dan nadien als buffer dient voor ouderen die minder met elkaar in contact zijn als die jongeren "gestopt" worden. En dan is de effectieve IFR over de daadwerkelijk besmette bevolking des te lager naarmate de groepsimmuniteit groter wordt. Maw, we zijn begonnen met de groepsimmuniteit van ouderen, met een hogere IFR en een lagere groepsimmuniteit. En nu zakken we af naar de jongeren met hogere groepsimmuniteiten, maar lagere IFR dan de algemene. Tenminste, als onze zotten daar niet te veel stokken voor steken. En mijn idee is dat dat allemaal mekaar een beetje compenseert, en je dus de uiteindelijke cijfers min of meer kan nemen (0.25% of zo, en 60% of 0.5% en 30%). Heel natte vinger. Ik denk echt niet dat wij er nu nog eens 20 000 doden gaan bijdoen. Tenzij echt heel "goed" werkende maatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor nu al van mensen in de zorg dat ze moeten blijven werken als ze ziek zijn maar zonder echte symptomen, het is er al lang business as usual uit noodzaak. |
|
![]() |
![]() |