Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2020, 17:45   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard G. Noels: Kortere zomervakantie en 1.000 euro voor elk gezin per verloren maand.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200318_04894041

Citaat:
Kortere zomervakantie en 1.000 euro per gezin per verloren maand.

Econoom Geert Noels pleit ervoor om de zomervakantie met een maand in te korten, om zo de gevolgen van de coronacrisis in te dijken. Noels stelt in De Tijd ook voor dat de overheid elk gezin 1.000 euro per verloren maand geeft. De coronacrisis dreigt immers veel gezinnen in nood te brengen.

...
Amai is die nu helemaal op zijn kop gevallen. Wie technisch werkloos is door de coronacrisis krijgt reeds 1450 euro, restaurateurs, snackbar/cafe uitbaters krijgen zelfs 4000 euro, worden daar bovenop vrijgesteld van water, gas, electriciteit te betalen.

En deze kwiet wilt er doodleuk een cadeau bovenop doen. Het kan niet op hoor

Terwijl moeten de 'gewone' werklozen & zieken het met een pak minder uitzingen. Maar hey, "dat zijn toch maar profiteurs die vrijwillig het handje ophouden. Ze hebben dat moedwillig zo gewild, het is maw hun eigen schuld." (Pfffft!)

Kotsmisselijk word ik er van. Het komt zo unfair over. Precies of de zwakkeren vd samenleving niet extra getroffen zouden worden door deze coronacrisis.

Nu gelukkig gaat het slechts om een voorstel van deze heer Noels. Maar toch vind ik wat hij verkondigt een slag ih gezicht voor zij die reeds op het randje balanceren.

De uitspraken van Mr. Noels getuigen mi. dan ook van wereldvreemdheid & plat opportunisme om in the picture te komen.

Lag het aan mij, iedereen kreeg 1200 euro en daarmee basta.

Discuss pls, thx.

Laatst gewijzigd door bembem : 18 maart 2020 om 17:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 18:07   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Amai is die nu helemaal op zijn kop gevallen. Wie technisch werkloos is door de coronacrisis krijgt reeds 1450 euro, restaurateurs, snackbar/cafe uitbaters krijgen zelfs 4000 euro, worden daar bovenop vrijgesteld van water, gas, electriciteit te betalen.

Terwijl moeten de 'gewone' werklozen & zieken het met een pak minder uitzingen. Maar hey, "dat zijn toch maar profiteurs die vrijwillig het handje ophouden. Ze hebben dat moedwillig zo gewild, het is maw hun eigen schuld." (Pfffft!)

Kotsmisselijk word ik er van. Het komt zo unfair over. Precies of de zwakkeren vd samenleving niet extra getroffen zouden worden door deze coronacrisis.

Nu gelukkig gaat het slechts om een voorstel van deze heer Noels. Maar toch vind ik wat hij verkondigt een slag ih gezicht voor zij die reeds op het randje balanceren.

De uitspraken van Mr. Noels getuigen mi. dan ook van wereldvreemdheid & plat opportunisme om in the picture te komen.

Discuss pls, thx.
Tja.. je bent jaloers, dat begrijp ik.
Maar wat is er veranderd voor jou? Je krijgt hetzelfde bedrag, kunt hetzelfde kopen, betaald dezelfde rekeningen, terwijl iedereen die normaal gezien werkt, het ineens met veel minder inkomsten moet doen!

Terwijl er leningen lopen, de autoverzekering wacht, abonnementen verder gaan, problemen die jij niet hebt met jaren allerlei vormen van uitkeringen.

Die zijn hoe dan ook te laag, mee eens maar nu op de coronakar ( proberen) springen gaat je niets opleveren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 18:17   #3
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geef u dan op als vrijwilliger om die te helpen, ge zit toch gewoon thuis.
Ik doe dit ook voor enkele buren, en zou het voor meerdere doen moesten we niey beiden moeten werken.
Oud 18 maart 2020, 18:19   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee Alice ik ben niet jaloers, enfin toch wel een beetje. Maar ik gun het ze daar niet van.

Het zou natuurlijk eerlijker zijn moest iedereen een extra krijgen in deze beproevende tijden, dat was vooral mijn punt.

(En leer aub correct Nederlands. Nu dat je iets meer tijd hebt mss best bijles volgen. Het is maar een suggestie hoor xD.)
Ja, nee ben mee hoor, ik doorspek taal niet met nep Engels!
Jouw punt was vanaf de eerste minuut glashelder! Iemand krijgt meer!
Oud 18 maart 2020, 18:20   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik doe dit ook voor enkele buren, en zou het voor meerdere doen moesten we niey beiden moeten werken.
Goe bezig gij! wat lief dat je dat doet!
Bem iemand helpen.. nou ja het zijn bizarre tijden!
Oud 18 maart 2020, 18:26   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Haar leven speelt zich af in Nossegem. Ik zal een beteke vanuit Merksem mijn leven riskeren om haar dommigheid recht te trekken. Sorry maar ik help reeds m'n buurvrouw -die tenslotte familiehulp via het Ocmw krijgt, heb haar oa onlangs een doosje paracetamol gegeven.... dus... ik ben heus de kwaadste nog niet. Help waar ik kan in m'n buurt.

Als iedereen dat zou doen zat die dame nu niet in de shit.

Laatst gewijzigd door bembem : 18 maart 2020 om 18:28.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 19:06   #7
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Oei, degenen die haar parasitair leventje helpen bekostigen krijgen nu eens zelf een compensatietje! Hoe durven ze, alle cadeautjes moeten naar Bemmeke schrokop gaan.

We owe her for being such an utter c...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 19:09   #8
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Sarcoptes scabiei

Oud 18 maart 2020, 19:10   #9
Elio di Supo
Banneling

Standaard

C. exigua

Oud 18 maart 2020, 19:22   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Discuss pls, thx.
Citaat:
Ook stelt Noels voor dat de Vlaamse overheid elk gezin 1.000 euro schenkt per verloren maand. Dat zou Vlaanderen miljarden kosten, maar de regering kan een apart schuldenfonds oprichten,
Het schuldenzilverfonds.
Oud 18 maart 2020, 20:26   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Discuss pls, thx.
Topzaken betalen tot wel 1000€ per dag aan huur.
Enkel huur nog maar.

Oké er zullen er ook zijn van 2000€ per maand.
Maar in Gent betaal je toch gemiddeld 2500 tot 3500€ per maand voor een kleine locatie.

Je ziet van hier dat als dit een paar maand zal aanhouden (wat men vermoed)....er heel wat falingen zullen zijn.

Langs de andere kant is die zelfde horeca 16 miljard per jaar waard.

Die 16 milj beschermen met 4000€/ stuk is echt wel de moeite waard.
Want na de Lockdown moet men er nog terug kunnen doorstarten.
Of je bent miljarden kwijt ipv een paar miljoen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 maart 2020 om 20:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 20:48   #12
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Discuss pls, thx.
Hij heeft het toch over 1000 per gezin, niet ?
Dat lijkt me ergens billijk als ge dan toch van mening bent dat de opgelegde verhindering je een achterstand of verlies oplevert.
Als werkloze, interim-er of wat dan ook ga je nu door de omstandigheden ook volledig tegen je wil geen job vinden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 21:03   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In elk geval kan je ook niet lang economisch of technisch werkloos zijn zonder automatisch te vervallen naar werkloos en zakkende uitkeringen.

Ik vrees voor de meeste gevallen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 maart 2020 om 21:03.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 21:42   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik respecteer de Heer Noels diep en mag graag zijn bespiegelingen lezen.

Echter heeft ondergetekende nu even genoeg van "experten" die steeds maar nieuwe waarschuwingen en voorstelletjes freewheelen ....Het brengt Morons en de nauw ermee verwante hamsters namelijk op domme ideeen....Die "denken" (een onnauwkeurige omschrijving wegens gebrek aan beter) namelijk dat ze NU op iets moeten reageren of zo en VEROORZAKEN extra miserie.

Dus...even dimmen Geert....gewoon doormailen naar de bevoegde minister of zo..

Laatst gewijzigd door kelt : 18 maart 2020 om 21:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 21:56   #15
^_^
Parlementslid

Standaard

Moet men die 'kortere zomervakantie' niet bekijken vanuit de school-hoek? Als de scholen terug opengaan ergens in mei, en men zet de examens eind juli, dan kan men aan een vrij normaal tempo de rest van de lessen afwerken.

*edit: ik had beter eerst het artikel gelezen

Laatst gewijzigd door ^_^ : 18 maart 2020 om 21:58.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 07:37   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Oei, degenen die haar parasitair leventje helpen bekostigen krijgen nu eens zelf een compensatietje! Hoe durven ze, alle cadeautjes moeten naar Bemmeke schrokop gaan.

We owe her for being such an utter c...
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 07:39   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hij heeft het toch over 1000 per gezin, niet ?
Dat lijkt me ergens billijk als ge dan toch van mening bent dat de opgelegde verhindering je een achterstand of verlies oplevert.
Als werkloze, interim-er of wat dan ook ga je nu door de omstandigheden ook volledig tegen je wil geen job vinden
1000 euro per gezin is gewoon onbetaalbaar.
Kortere zomervakantie, is zeker voor de horeca, de doodsteek.
Oud 19 maart 2020, 07:43   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In elk geval kan je ook niet lang economisch of technisch werkloos zijn zonder automatisch te vervallen naar werkloos en zakkende uitkeringen.

Ik vrees voor de meeste gevallen.
Sorry, hiet zijt ge mis in.
Technische werkloosheid, is niet hetzelfde als werkloos zijn om economische redenen. Bij werkloosheid om economische redenen moet je om de zoveel tijd gewerkt hebben. Bij technische werkloosheid of werkeloosheid wegens overmacht is dat ietske anders.

Economische werkeloosheid moet ook op voorhand (in de maand voorafgaand) aangevraagd worden, technische werkeloosheid niet.
Oud 19 maart 2020, 10:12   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
1000 euro eenmalig, is veel, maar wel betaalbaar.
Zomervakantie inkorten: men roept nu al op om geen buitenlandse reizen te boeken. Wellicht zal het binnenlands toerisme bloeien.

Het is nu wachten op de extreme partijen, om toch te pleiten voor een cadeau van 1000 euro, per gezin, per maand.
Net zoals ze pleitten voor 1500 euro netto pensioen voor iedereen, zonder zich zorgen te maken over hoe dat betaald moest worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 15:54   #20
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik had het niet zozeer over de betaalbaarheid of iets dergelijks.
Gewoon over dat als het argument is dat je loonverlies opdoet omdat ge verhinderd wordt door de overheid dan kan je dat ook in zekere zin doortrekken naar de onmogelijkheid om werk te vinden of opnieuw te beginnen (interims)
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be