![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200318_04894041
Citaat:
En deze kwiet wilt er doodleuk een cadeau bovenop doen. Het kan niet op hoor ![]() Terwijl moeten de 'gewone' werklozen & zieken het met een pak minder uitzingen. Maar hey, "dat zijn toch maar profiteurs die vrijwillig het handje ophouden. Ze hebben dat moedwillig zo gewild, het is maw hun eigen schuld." (Pfffft!) Kotsmisselijk word ik er van. Het komt zo unfair over. Precies of de zwakkeren vd samenleving niet extra getroffen zouden worden door deze coronacrisis. Nu gelukkig gaat het slechts om een voorstel van deze heer Noels. Maar toch vind ik wat hij verkondigt een slag ih gezicht voor zij die reeds op het randje balanceren. De uitspraken van Mr. Noels getuigen mi. dan ook van wereldvreemdheid & plat opportunisme om in the picture te komen. Lag het aan mij, iedereen kreeg 1200 euro en daarmee basta. Discuss pls, thx. Laatst gewijzigd door bembem : 18 maart 2020 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is er veranderd voor jou? Je krijgt hetzelfde bedrag, kunt hetzelfde kopen, betaald dezelfde rekeningen, terwijl iedereen die normaal gezien werkt, het ineens met veel minder inkomsten moet doen! Terwijl er leningen lopen, de autoverzekering wacht, abonnementen verder gaan, problemen die jij niet hebt met jaren allerlei vormen van uitkeringen. Die zijn hoe dan ook te laag, mee eens maar nu op de coronakar ( proberen) springen gaat je niets opleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik doe dit ook voor enkele buren, en zou het voor meerdere doen moesten we niey beiden moeten werken.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jouw punt was vanaf de eerste minuut glashelder! Iemand krijgt meer! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bem iemand helpen.. nou ja het zijn bizarre tijden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen dat zou doen zat die dame nu niet in de shit. Laatst gewijzigd door bembem : 18 maart 2020 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Oei, degenen die haar parasitair leventje helpen bekostigen krijgen nu eens zelf een compensatietje! Hoe durven ze, alle cadeautjes moeten naar Bemmeke schrokop gaan.
We owe her for being such an utter c... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Sarcoptes scabiei
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() C. exigua
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel huur nog maar. Oké er zullen er ook zijn van 2000€ per maand. Maar in Gent betaal je toch gemiddeld 2500 tot 3500€ per maand voor een kleine locatie. Je ziet van hier dat als dit een paar maand zal aanhouden (wat men vermoed)....er heel wat falingen zullen zijn. Langs de andere kant is die zelfde horeca 16 miljard per jaar waard. Die 16 milj beschermen met 4000€/ stuk is echt wel de moeite waard. Want na de Lockdown moet men er nog terug kunnen doorstarten. Of je bent miljarden kwijt ipv een paar miljoen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 maart 2020 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me ergens billijk als ge dan toch van mening bent dat de opgelegde verhindering je een achterstand of verlies oplevert. Als werkloze, interim-er of wat dan ook ga je nu door de omstandigheden ook volledig tegen je wil geen job vinden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk geval kan je ook niet lang economisch of technisch werkloos zijn zonder automatisch te vervallen naar werkloos en zakkende uitkeringen.
Ik vrees voor de meeste gevallen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 maart 2020 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik respecteer de Heer Noels diep en mag graag zijn bespiegelingen lezen.
Echter heeft ondergetekende nu even genoeg van "experten" die steeds maar nieuwe waarschuwingen en voorstelletjes freewheelen ....Het brengt Morons en de nauw ermee verwante hamsters namelijk op domme ideeen....Die "denken" (een onnauwkeurige omschrijving wegens gebrek aan beter) namelijk dat ze NU op iets moeten reageren of zo en VEROORZAKEN extra miserie. Dus...even dimmen Geert....gewoon doormailen naar de bevoegde minister of zo.. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 maart 2020 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Moet men die 'kortere zomervakantie' niet bekijken vanuit de school-hoek? Als de scholen terug opengaan ergens in mei, en men zet de examens eind juli, dan kan men aan een vrij normaal tempo de rest van de lessen afwerken.
*edit: ik had beter eerst het artikel gelezen ![]() Laatst gewijzigd door ^_^ : 18 maart 2020 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortere zomervakantie, is zeker voor de horeca, de doodsteek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Technische werkloosheid, is niet hetzelfde als werkloos zijn om economische redenen. Bij werkloosheid om economische redenen moet je om de zoveel tijd gewerkt hebben. Bij technische werkloosheid of werkeloosheid wegens overmacht is dat ietske anders. Economische werkeloosheid moet ook op voorhand (in de maand voorafgaand) aangevraagd worden, technische werkeloosheid niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zomervakantie inkorten: men roept nu al op om geen buitenlandse reizen te boeken. Wellicht zal het binnenlands toerisme bloeien. Het is nu wachten op de extreme partijen, om toch te pleiten voor een cadeau van 1000 euro, per gezin, per maand. Net zoals ze pleitten voor 1500 euro netto pensioen voor iedereen, zonder zich zorgen te maken over hoe dat betaald moest worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon over dat als het argument is dat je loonverlies opdoet omdat ge verhinderd wordt door de overheid dan kan je dat ook in zekere zin doortrekken naar de onmogelijkheid om werk te vinden of opnieuw te beginnen (interims) |
|
![]() |
![]() |