![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Ziekenhuis Oost Limburg (ZOL) slaat een alarmkreet. Hun IC bedden, voorzien voor coronapatiënten, zijn bijna allemaal bezet.
Maar goed dat ze hier geen Nederlandse patiënten opgevangen hebben. Als we het bekijken over gans België zitten we aan een bezetting van ongeveer 50%. Wetende dat het aantal patiënten voor IC nog een tijdje zal stijgen, is die 50% reserve, die we momenteel nog hebben, geen overbodige luxe. Voor Schoof, de link. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-vol~ab496cb0/ In het Ziekenhuis Oost-Limburg in Genk zijn momenteel 36 van de 41 bedden van de dienst intensieve zorgen bezet. Ook in andere Limburgse ziekenhuizen wordt stilaan het kritieke punt bereikt. “We dringen erop aan dat het spreidingsplan goed wordt uitgerold. Als het zo verder gaat, ligt de dienst intensieve zorgen hier binnen een paar dagen vol”, zegt ZOL-woordvoerder Jurgen Ritzen. Het ZOL ontfermt zich op dit ogenblik over 112 coronapatiënten, waarvan 36 op intensieve zorgen. De 41 intensieve bedden in het Genkse ziekenhuis zijn daarmee bijna volledig bezet. “Voor gewone bedden kunnen we nog steeds nieuwe afdelingen openen. De bedden op intensieve zorgen kunnen we nog een beetje opschalen, maar daar zitten we stilaan aan onze limieten”, legt Ritzen uit. “Het is tijd om meer duidelijkheid rond het spreidingsplan te krijgen. In de hele provincie is de situatie stilaan nijpend, vrees ik.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kunnen nu de minst kwetsbare zieken naar andere ziekenhuizen voeren als ze daar nog niet mee begonnen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Einstein zegde: ware gekte is hetzelfde doen, en denken dat de resultaten anders zullen zijn. Wij zijn allemaal Italie. Want we handelen op identiek dezelfde manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef al verschillende malen, sommige een jaar geleden zelfs al, dat men zich beter zou bezighouden met het bouwen van extra scholen, ziekenhuizen, rusthuizen dan gevangenissen en asielcentra bij te zetten want daar heeft niemand een boodschap aan, de brave belastingbetaler toch al zeker niet dacht ik.
De vraag die nu in het Corona tijdperk rijst is: is men daar te laat met gestart met te doen wat ik iets hogerop geschreven heb? Citaat:
Toch wil ik langs deze weg die mensen die op huidig ogenblik in de zorgsector werken nogmaals danken en een applaus geven, een staande ovatie zelfs. ![]() p.s. Gisteren wuifde er een iets oudere dame naar mij. Ik dacht ![]() Maar toen ik een nieuwsuitzending zag wist ik het, iedereen wuift. Ik woof dan ook beleefd terug en -> ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2020 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Defensie is reeds met haar ambulances zieken aan het overbrengen naar andere hospitalen.
Limburg is een hotspot, helaas. Waarschijnlijk te danken aan de hotspots in NL Brabant en NL Limburg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik had ergens (DeMorgen dus waarschijnlijk) gelezen dat het zou kunnen te maken hebben met het feit dat limbo's vaak in groep op skireis gaan. Allez, grote groepen die met heelder bussen samen gaan. In deze draait de Limburgse gezelligheid zich tegen hun.
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook nu zijn daar de winkels nog open. Gelukkig proberen we ze aan de grens buiten te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje Italiaans bloed (zonder negatief te willen zijn, in het tegendeel) in hun aderen. Er wonen trouwens ook heel wat Italianen in de Limburg als ik me niet vergis. Genk ?
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Neen ,dat is gewoon de volksmentaliteit. In NED-Limburg is dat ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben niet zoveel geld dus we kiezen er vaak voor om met de Zigeuner enzo te reizen (allez, ik niet, ik haat bussen). Maar ik ken best veel mensen die zo op skireis gaan ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Hollanders buitensmijten, is er weer plek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |