![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Of te begrijpen als: "Waarom neemt de overheid deze maatregel?"
Daarnet gebeld naar Carrefour Hypermarkt, met de vraag of zij een item (uit het multimediadepartement) voorradig hadden in de winkel. Er werd me vriendelijk gezegd, dat zij (van overheidswege) dit soort vragen niet mogen beantwoorden; en dat ik zelf moet langskomen om te kijken. Ik zou zeggen, dat als zij die vraag wel mogen beantwoorden; en het antwoord is negatief, ik mij ook niet verplaats en dit zodoende beter is dan misschien wel helemaal voor niets naar de winkel te gaan. Kortom, ... waarom zou de overheid deze maatregel genomen hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: ha, ik snap het. Ze dachten dat je een undercover agent was. Ze mogen die dingen immers niet verkopen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 april 2020 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou inderdaad een nutteloze verplaatsing zijn. Wellicht een truc van de Carrefour om klanten te lokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ging eigenlijk gewoon een Chromecast kopen. Intussen gewoon online gekocht en morgen wordt het geleverd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kreeg als antwoord dat de winkel gewoon open is, maar dat mij met betrekking op non-food geen informatie mag verstrekt worden. Bobke lijkt mij dicht bij de waarheid te zitten. Echter op mij, heeft dit soort 'tactieken' een omgekeerd effect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat supermarkten er een beleid op na houden dat tijdens de overheidsmaatregelen je telefonisch enkel over voorraad van essentiële producten kan informeren. Voor de niet-essentiële producten kunnen ze verwijzen naar online-shopping. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 april 2020 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() ... aankoop vanzelfsprekend in combinatie met wel essentiële zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men toonde op TV onlangs een tuincentrum, waar ook nog grasmaaiers in de toonruimte stonden, maar die mochten niet verkocht worden. Ook niet in combinatie met iets anders.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Heb ik ook gezien. Het is eigenlijk op basis daarvan dat ik belde met de vraag of die afdeling wel of niet toegankelijk was ... Aan de hand van wat die dame me vertelde wel dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel gewoon dom. Alsof je geen grasmaaier online kan kopen. dat de verkoper dan gewoon zijn ding doet , binnen de geldende normen, afstand houden, geen handjes geven en dergelijk. En als het ding verkocht is gewoon melden: "u kan die niet direct meenemen, we gaan deze eerst gebruiksklaar maken en ontsmetten. Wenst u gebruik te maken van levering aan de deur, of gaat u onze collect en go dienst gebruiken?". Als dat al effectief in een KB is gegoten.
![]() |