![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zalig Pasen of Pesach aan alle forumleden.
Omdat we wel een opbeurende draad kunnen gebruiken, som hier alle voordelen van het Chinese virus op. 1) We zullen misschien iets beter voorbereid zijn op het volgende, nog gevaarlijker virus. 2) Er zal gekeken worden welke strategische supplychains uit China moeten teruggehaald worden. 3) Eurosong gaat niet door. Citaat:
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 12 april 2020 om 06:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder geloof ik graag, dat niet zozeer het virus zelf, maar de gevolgen van het uitbreken ervan - namelijk de lockdowns allerhande, de mensen hebben laten beseffen hoe waardevol (en gelijk onderschat) onze vrijheid is. Tot een maand geleden was het evident. Zou ik andere omstandigheden om zes uur deze ochtend gedacht hebben, dat ik eens zin had om naar de kust te rijden, dan zat ik nu reeds in de wagen. Gewoon zomaar, omdat het kon, omdat het mag. Dat Eurosong is afgeschaft, is dan weer (zonder twijfel) een neveneffect, die ik er graag bij neem.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Reactie op: 1) Een Easter Egg? 2) Misschien wel een 'goed' plan? 3) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige probleem zal zijn dat we de volgende keer er veel slechter aan toe zijn, met het instorten van onze maatschappij dat we nu, voor deze oefening, aan het organiseren zijn. Maw, als er eens een gevaarlijk virus langs komt, zullen we nog onze wonden aan het likken zijn die we veroorzaakt hebben met deze maatregelen, en niet in staat zijn om iets corrects te doen, minder dan nu het geval is. Citaat:
Het probleem is niet de supply chains, maar de voorraden. Wij hadden best voorraden kunnen hebben. Maskers zijn echt niet duur. Dat moeten niet eens gecentraliseerde voorraden zijn. Je zou toch gemakkelijk bij de basis uitrusting van een geneesheer kunnen eisen dat die, zeg maar, 10 000 maskers op voorraad heeft, constant. Dat is 2000 Euro waard of zo en voor 10 jaar goed (met rollende stock is dat zelfs niet eens een bijkomende kost, gewoon een bevroren passief). Een geneesheer die een cabinet heeft dat zich geen 200 Euro per jaar kan permitteren is het bestaan niet waard. Je kan eisen dat ziekenhuizen er een miljoen op stock hebben. Dat is 200 000 Euro op 10 jaar of zo, en opnieuw, met rollende stocks is dat geen probleem. Je kan zelfs serieus aanraden dat elk huisgezin er honderd liggen heeft per persoon. Dat kost 20 Euro per persoon, te vernieuwen om de 10 jaar. Dat kost minder dan een branddetector en zijn batterijtjes. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 april 2020 om 06:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als ik al die bewonderaars voor boetes voor "overtreders" zie, dan stel ik daar vragen bij. "meester, meester, hij is alleen op het strand geweest! Straf hem meester !"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() en heb jij nog geen aangename ontmoetingen gehad met de Gendarmerie?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Ik ga niet buiten. Maar ik zou dat anders ook niet doen. Ik kom niet graag "onder de mensen".
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 april 2020 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() 1) Mensen met een moslimfixatie hebben die zonder bijverschijnselen tijdelijk kunnen inruilen voor een andere fixatie.
2) Creatieve zelfstandigen blijven geld verdienen. 3) De Vlaamse manier om amper of boers te begroeten wordt algemene regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer eens een Yoni egg! Goed voor de musculatuur. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Geen slecht idee, ik heb trouwens ooit eens gelezen dat Grenoble één van die Franse steden is waar je beter niet in bepaalde wijken komt na zonsondergang
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat punt 1 betreft proberen de VB'ers verwoed beide met elkaar in verband te brengen. Het lukt niet echt, maar de forumslaven werken zich in het zweet om het verband te construeren.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een voordeel: het einde van de zoen bij wijze van begroeting tussen mannen.
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Opvallend meer dan voorheen, zeggen mensen vriendelijk goededag.
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik begroet wel altijd mensen (als ik ze op straat herken tenminste) of als ik ga wandelen. Uiteindelijk moet ik dus heel weinig aan mijn gedrag aanpassen, het wordt een beetje de norm en dit ligt me wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
De testkits gaat ge niet stockeren hé. Tenzij ge biologische oorlogsvoering verwacht.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg patrickve niet in heel zijn analyse. Maar je kan er niet omheen dat we in de moderne samenleving zonder uitzondering elk risico willen verzekerd zien. Ook wanneer de prijs van die verzekering gelijk aan of groter dreigt te worden dan het risico zelf. De verzachtende omstandigheid is in deze dat het risico nieuw was, en dat de potentiële schade ervan onbekend was. En men heeft daarom alles op alles gezet in de richting van het risico zo snel mogelijk de wereld uit krijgen.
Maar ik stel me echt de vraag of we dat ons bij een tweede cyclus op dezelfde manier kunnen permitteren. Je kan het risico ook op een minder drastische manier toch gevoelig terugdringen door meer telewerk, gespreid gebruik van openbaar vervoer, met maximaal afstand houden, en hetzelfde in winkels. Maar zonder alles dicht te smijten. En complementair daaraan geef je ouderen en zwakkeren de raad (maar niet de verplichting) contacten te mijden. Een mens van 94 sterft niet graag aan een longaandoening, maar heeft er ook weinig aan om op zijn 96 te sterven en intussen geen andere mensen te zien dan medebewoners en personeel.