![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() * Verplicht nemen van een karretje in de supermarkt. Waarna iedereen de karretjes opzij zet aan groenten en fruit en er geen ruimte meer is om afstand te bewaren. Helpt ook enkel maar om dat te doen wat normale mensen sowieso nooit doen, neus op neus met een onbekende gaan staan. Zijdelings kan de anderhalve meter in geen enkele supermarkt gehouden worden wegens te smalle gangen.
* Testen op het virus in de sterfhuizen waar het virus al is binnengedrongen. Wegens tekorten kan men niet veel mensen testen. Ik zou denken dat men dan het personeel test in de sterfhuizen waar het nog niet werd vast gesteld om het op die manier te kunnen buitenhouden ipv het te verspillen aan woonzorgcentra die getroffen zijn. Men loopt gewoon achter de feiten. * Mondmaskertjes dragen door de bevolking. Mondmaskers dragen helpt. In plaats van te zeggen dat het niet zo is zou de overheid beter zeggen hoe ze te dragen, want hoe de meerderheid van de mensen ze dragen werken ze eerder als een petrischaal waarin het virus gekweekt wordt. * Sluiten van handelszaken. Ik zie veel zaken die beter gesloten zouden worden en andere die gerust open kunnen. De lijn moet ergens getrokken worden natuurlijk maar het gezond verstand lijkt zoek soms. Als een ijscremerie open kan, als een keuken open kan, dan kan een restaurant dat ook. Waar zien jullie nog maatregelen waarvan je in je haar gaat krabben ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige maatregelen die VEEL zin zouden gehad hebben, je hebt ze al vernoemd, waren:
personeel in bejaardentehuizen testen, en dan mee met bejaarden opsluiten voor twee weken of zo. Ondertussen een nieuwe ploeg testen en in quarantaine plaatsen om af te wisselen. Die mensen een heel vette premie geven. Alle andere bejaarden die thuis wonen, vragen/smeken/verplichten om thuis te blijven, EN ze van alle mogelijke thuisleveringen voorzien, alles wat ze willen, zodat ze niet moeten buitenkomen. Verzorgers aan huis ook in een speciaal quarantaine regime steken, en testen, die nergens laten heen gaan, voor 2 weken, en een dikke premie geven. Mensen massief maskers laten dragen in winkels en zo, en overal hydro-alcoholische gels plaatsen (ai, ja, we hebben er geen, da's waar) En da's al. Dat zou: 1) het overgrote gros van de zware gevallen beletten, en het gros van de doden beletten. covid-19 is VOORAL een bejaardendoder. 80% van de gevallen of zo zijn bejaarden. Hierdoor komt het gros van de ziekenhuiscapaciteit trouwens vrij, als je die mensen kan vrijwaren. 2) de epidemie een BEETJE remmen, opdat niet iedereen op dezelfde 14 dagen ziek zou worden, en dat over een maand of zo spreiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu,mogen we hopen,de grote golf besmettingen die "in the wild" zat VOORDAT de "lockdown" maatregelen een aanvang namen, verteerd raakt in de klinieken is het isoleren van de RVT's en het "indelen" van verplegend personeel exact wat zal gebeuren.....
Het is nog altijd verbijsterend,ook voor de statistici waarschijnlijk,hoe tamelijk afgesloten instituten met gereglementeerde toegang voor buitenstaanders ,zoals RVT's,toch veranderd zijn in "vallen" voor de bewoners en,via het verplegend personeel,verspreiders van COVIDS.... Ik voel me niet geroepen "zie je wel!" te roepen,het verbijstert me ook ![]() Verder zijn er "economen" die voorstellen om de herstart te beginnen met enkel jonge (-30 jaar) werknemers. Briljant idee...... ![]() Er is ,voor zover me bekend,geen "punt" medegedeeld waarop de lockdown beeindigd kan worden .(ik betwijfel of "geleidelijk" zin heeft,het is of het is niet,alles in deze maatschappij hangt aan elkaar nietwaar?) Probleem is natuurlijk ons rechtssysteem dat in gang zal schieten zodra de storm wat gaat liggen.Hulpverleners en politici waarvan de immuniteit afloopt zodra hun mandaat eindigt riskeren aangevallen te worden door "wraaklustigen".... Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2020 om 07:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Je leest op veel plaatsen dat het moeilijk is om de afweging te maken tussen het redden van mensenlevens door zeer strenge maatregelen, en minder economische schade door lichtere maatregelen.
Onze politici zijn er echter in geslaagd om de perfecte balans te vinden, de 'sweet spot' met maximaal aantal doden én maximale economische schade. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hop dat dat laatste niet waar is.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom mag Aveve wel open zijn? Zogezegd omdat ze dierenvoeding verkopen maar die winkels beleven gouden tijden want voor deze crisis ging daar nooit zoveel volk. Nu staan ze daar constant in lange rijen aan te schuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men had al lang veel meer moeten beginnen testen, ook buiten de ziekenhuizen. Er werden twee weken geleden tienduizend testen per dag beloofd maar dit blijft steken op ongeveer de helft per dag en dan nog enkel in de ziekenhuizen. In het begin van deze crisis was het testen op corona voorbehouden voor één labo: dat van Van Ranst… Hoe dat mogelijk was is mij nog altijd een compleet raadsel.
Testen op immuniteit lijkt me ook onontbeerlijk en hoogdringend maar het ziet ernaar uit dat dit ook niet voor direct is. Zo gaan we er natuurlijk niet geraken he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en ze verkopen alles wat ze hebben. Eventueel (voor de schijn) via thuisleveringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor alle duidelijkheid, dat mogen ze ook. Alleen - een keuken is natuurlijk ingericht op maximale efficiëntie. Logisch. Maar dat maakt ook dat het vrijwel onmogelijk is om 1,5 meter afstand te houden tussen de verschillende koks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naargelang ge meer afstand houdt wordt de rij langer natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2020 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |