![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() …………….zegt O-VLD burgemeester van Lanaken Marino Keulen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200415_04923667 Als zelfs de burgemeester aanzet tot fraude en omzeiling van corona-maatregelen ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Mooi zo, de politieke wil om dit circus te handhaven, kalft zienderogen af!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Raar dat die politievakbond geen klacht heeft ingediend tegen De Wever, die toch net hetzelfde deed. Of heb ik iets gemist?
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Regio Aarschot - Heist o/d Berg - Westerlo - Lier - Putte nooit controles van wagens en vrachtwagens. Ook geen enkele snelheidscontrole meer of controle van boorddocumenten. Vandaag kun je in deze regio zelfs zonder nummerplaten gaan rond rijden. Ze controleren enkel gewone fietsers of wandelaars of ze van hetzelfde gezin zijn. De fietsers in Eddy Merckx outfit worden niet gecontroleerd. Ook al rijden ze in groep samen.
Wat mij deze morgen al opviel: het gewoon verkeer (wagens, camionetten, vooral vrachtwagens, zelfs uitzonderlijk vervoer van de grotere prefab tuinhuizen) zijn terug volle bak. Ik merk ook een pak meer wagens op de personeelsparkings van de KMO's hier. En deze morgen ook een eerste grote groep motards gezien. Een uitstap naar de Ardennen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 april 2020 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Neen de cijfers worden op sociale media op de pagina's van die diensten bekend gemaakt. En de laatste weken is er nul controles. Ook merk je dat aan de snelheden die velen nu hebben. Iedereen weet dat er geen controles meer zijn. Alleszins niet dorpen. In Mechelen vb. zijn er constant controles op snelheid, alcoholconsumptie en essentieel noodzakelijke verplaatsingen. En ze betrappen er enorm veel. En ja ook Mechelen maakt via sociale media dit bekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij hebben ze de recentste cijfers nog niet vrijgegeven. Voorbeeldje: PZ Zuiderkempen meldt op 1 april 49 coronagerelateerde overtredingen. Maar 0 controles, neen, dat maakt ge uzelf wijs. Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 april 2020 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Naar het schijnt zou Aarschot hierin de kroon spannen. Her en der zouden er in het geniep druk bijgewoonde 'lockdown'-feestjes plaats vinden en in de zonnige tuinen volop barbecues gehouden worden, die quasi tot orgiën uitgroeien. De politie zou ook constant bezat rond lopen en zelf in de alcoholmeters blazen en dit in de statistieken opnemen om toch als actief over te komen.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op weg naar mijn werk bij de buren heb ik inderdaad geen controle op bepaalde uren. Bij een vroege shift niet rond tien over vijf 's morgens en bij een late shift niet rond half twaalf 's avonds. Is normaal. Er is niet zoveel mankracht om altijd en overal aanwezig te zijn. Af en toe zouden ze je toch kunnen verrassen. Soms zie ik 's nachts toch politie.
Het is gek hoe mensen liefst een dictatuur willen met politie die je doen en laten nauwkeurig in de gaten houdt en gewone mensen als crimineel behandelt. Angst is een slechte raadgever hoor. België doet het ongeveer hetzelfde als Nederland en Belgen gedragen zich gelijkaardig in het straatbeeld. Dat is niet rampzalig. Voorts tellen wij als enige alle vermoedelijke coronadoden erbij. Onze cijfers lijken onder de slechtste van Europa, maar het valt allemaal nog mee. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 april 2020 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben er toch in geslaagd om een flitsboete in volle corona tijd aan te krijgen door een anonieme flitswagen. Voor het serieus zware vergrijp van 3km per uur te snel te rijden naar huis van het essentiële werk. Om 19u30 trouwens.
Was dat echt prioriteit die avond zou P. Smet zeggen. Laatst gewijzigd door Glennos1 : 16 april 2020 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot dat we dieper in dat soort 'verhalen' graven en dan ineens moeten we "relativeren". Naar het schijnt... Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 april 2020 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist, ik was eigenlijk op zoek naar iemand, die uit eerstehands observatie een correcter beeld van het Hageland zou kunnen geven, want mijn bron leek de werkelijkheid beter voor te stellen dan die eigenlijk was.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze Bilzense pipo geeft opdrachten aan zijn flikken om te controleren, en geeft tips aan zijn partijgenoten om die controles te omzeilen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil met deze pipo die net hetzelfde doet met een gunst naar een inwoner. Van mij mogen ze samen op het (beklaagden)bankje. met respecteren van social distance
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |