Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2020, 06:09   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Opgelet: valse ambtenaren komen 'coronamaatregelen controleren'

Opgelet: valse ambtenaren komen 'coronamaatregelen controleren'

De dieven blijken weer maar eens niet te verlegen te zijn om mensen af te zetten.

Een walgelijke actie zeg maar van diegenen die dat doen.

De politiezone Brussel-Noord (Schaarbeek, Evere en Sint-Joost-ten-Node) heeft de jongste weken verschillende klachten ontvangen.

Weer is het opletten 'geblazen' dus.
Oud 18 april 2020, 06:18   #2
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Het is helaas van alle tijden.

Aan dit soort feiten, mag men wat mij betreft gerust effectieve straffen koppelen. Geen werkfstraf, geen enkelband, niets voorwaardelijk, ...

(Ik weet niet of er een draad over bestaat - 'strengere straffen Ja of Neen' ...), maar ik geloof wel dat het op termijn helpt als totaaloplossing.
Wie vandaag met de idee zit om dit soort laakbare feiten te plegen, weet heel goed dat hij niet zo heel veel riskeert.

De drempel is dus laag. Zet er echter minimum 15 jaar effectief (zonder al te veel tralala) tegenover; en ik kan u garanderen dat er heel wat minder initiatief zal zijn.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 06:24   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Dat is eigenlijk een normaal gevolg van het kreupel slaan van elementaire vrijheden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 06:35   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het is helaas van alle tijden.

Aan dit soort feiten, mag men wat mij betreft gerust effectieve straffen koppelen. Geen werkfstraf, geen enkelband, niets voorwaardelijk, ...

(Ik weet niet of er een draad over bestaat - 'strengere straffen Ja of Neen' ...), maar ik geloof wel dat het op termijn helpt als totaaloplossing.
Wie vandaag met de idee zit om dit soort laakbare feiten te plegen, weet heel goed dat hij niet zo heel veel riskeert.

De drempel is dus laag. Zet er echter minimum 15 jaar effectief (zonder al te veel tralala) tegenover; en ik kan u garanderen dat er heel wat minder initiatief zal zijn.
Zo zie ik dat ook wel.

Kan natuurlijk zijn dat men weer gevangenissen moet gaan bijbouwen dan.
Oud 18 april 2020, 06:36   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is eigenlijk een normaal gevolg van het kreupel slaan van elementaire vrijheden.
Ik vind dat het één niets met het ander te maken heeft.

Het heeft zelfs niets te maken met de stuurloze regeringk.
Dit zijn gewoon criminelen die elke kans grijpen om mensen op te lichten, te bestelen, te ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 06:41   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind dat het één niets met het ander te maken heeft.

Het heeft zelfs niets te maken met de stuurloze regeringk.
Dit zijn gewoon criminelen die elke kans grijpen om mensen op te lichten, te bestelen, te ...
Nee, het komt omdat mensen hun elementaire vrijheden werden weggeslagen en nu eigenlijk alles verwachten als controles, gebrek aan rechten, en dwingelandij.

Als ge een boete kunt krijgen omdat ge op een bank gaat zitten, dan is alles mogelijk he. Dus ook "corona controles" en zo.

Moest er 2 maand geleden iemand komen kloppen zijn aan uw deur om eens binnen te piepen of ge wel "uw vrouw op de juiste manier poept" dan zou die een stamp in zijn kont krijgen. Nu weten mensen niet meer wat eigenlijk allemaal kan gebeuren. Moest er zelfs ene afkomen die komt kijken of ge wel op 1 meter slaapt van uw vrouw, men zou zelfs niet weten of dat mag of niet, en aarzelen om die vent een stamp te geven waar ik peins.

Als de zekerheden van uw rechten en vrijheden brutaal met de voeten werd getreden, en ge merkt dat dat erin gaat bij al uw buren, dan weet ge op den duur ook niet meer wat "normaal mag" en niet. Dus kan men U nu alles aandoen wat men wil, ge zult twijfelen of ge wel moogt protesteren.

De zekere wereld van elementaire rechten, ge weet wel, iets waar we 200 jaar over gedaan hebben of meer om ze af te dwingen van totalitairen, is op een paar weken totaal foetsie, en nu weet je wat het was om in de Soviet Unie, of in Noord Korea te leven he. Komt er iemand aan uw deur kloppen om een of andere dwingelandij "te controleren" dan weet ge het ook niet meer of ge daar "nee" moogt op zeggen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 06:42.
Oud 18 april 2020, 06:43   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het komt omdat mensen hun elementaire vrijheden werden weggeslagen en nu eigenlijk alles verwachten als controles, gebrek aan rechten, en dwingelandij.

Als ge een boete kunt krijgen omdat ge op een bank gaat zitten, dan is alles mogelijk he. Dus ook "corona controles" en zo.

Moest er 2 maand geleden iemand komen kloppen zijn aan uw deur om eens binnen te piepen of ge wel "uw vrouw op de juiste manier poept" dan zou die een stamp in zijn kont krijgen. Nu weten mensen niet meer wat eigenlijk allemaal kan gebeuren. Moest er zelfs ene afkomen die komt kijken of ge wel op 1 meter slaapt van uw vrouw, men zou zelfs niet weten of dat mag of niet, en aarzelen om die vent een stamp te geven waar ik peins.

Als de zekerheden van uw rechten en vrijheden brutaal met de voeten werd getreed, en ge merkt dat dat erin gaat bij al uw buren, dan weet ge op den duur ook niet meer wat "normaal mag" en niet. Dus kan men U nu alles aandoen wat men wil, ge zult twijfelen of ge wel moogt protesteren.
Het is hetzelfde soort criminelen die de water- gas- of elektriciteitsstand komen opnemen.
Ze hebben gewoon een ander jasje aan.
Oud 18 april 2020, 06:45   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is hetzelfde soort criminelen die de water- gas- of elektriciteitsstand komen opnemen.
Tiens er zijn zo geen hier. Dat doe ik zelf en geef het door.
Oud 18 april 2020, 06:53   #9
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toen de overheid bepaalde dat iedereen een rookmelder nodig had, gaven diezelfde mensen zich uit voor controleur.
Of diezelfde mensen geven zich in de loop van het jaar uit als ambetenaar van de netbeheerder of watermaatschappij.
'Elk' excuus is goed genoeg. Corona of niet. Corona is niet de oorzaak; wel de gelegenheid.

/... intussen was iemand me voor met zelfde bemerking.

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 18 april 2020 om 06:55.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 06:58   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens er zijn zo geen hier. Dat doe ik zelf en geef het door.
Om de X aantal jaren komen die toch de stand opnemen hoor.
Oud 18 april 2020, 07:06   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om de X aantal jaren komen die toch de stand opnemen hoor.
Mijn electriciteit en gas zijn vanaf de straat toegankelijk met een speciale sleutel (maar een schroevedraaier doet het ook ). Electriciteit is zelfs remote nu, en binnenkort gas ook met een electronische teller. Water is 1 meter binnen.

Het punt is echter, dat zoiets nooit zonder voorafgaande aankondiging gebeurt. Het is een elementair rechtsprincipe dat er niemand onverwacht bij U binnen mag eisen van te komen ; de enige uitzondering daarop is een bevel van een onderzoeksrechter.

NIEMAND kan aanbellen bij U en eisen dat hij "iets mag komen controleren". De enige uitzondering zijn politie agenten met een rechterlijk bevel.

Als iemand iets wil controleren, of opmeten, moet die altijd eerst een afspraak maken en moet ik daarmee akkoord gaan. Als de watermaatschappij dus voorstelt van volgende week dinsdag een technieker te sturen die dat komt opnemen, dan is dat voor mij OK.

Als een vent aan de deur belt die mij dat zegt, zal ik antwoorden dat hij eens een afspraak mag laten maken en dan terugkomen. Dat is een principe: geen enkele onbekende komt bij mij zonder afspraak binnen. Zijn er echt mensen die zomaar onbekenden binnenlaten omdat die iets willen komen controleren ???

De reden daarvoor is natuurlijk dat ik op elk moment bezig kan zijn met kinderen te verkrachten, en ik wil daarbij natuurlijk geen pottekijkers die zomaar binnenvallen he, hoe zou je zelf zijn

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 07:08.
Oud 18 april 2020, 07:37   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We leven dan ook steeds meer en meer in een politiestaat, in plaats van in een rechtsstaat.
In België heb je normaal de vrijheid van keuze en bepaal je zelf in welke winkel je voeding gaat kopen.
Maar als je vandaag naar de aldi 3 dorpen verder durft te rijden, is de politie gemachtigd je een Corona-GASboete van 250€ op te leggen en die ommiddelijk te innen.
Durf je op bezoek gaan bij een familielid; 250€.
Durf je de auto te nemen om in een park 4km verder te gaan wandelen; 250€
Naar je tweedeverblijf rijden; 250€

Voor elke niet noodzakelijke verplaatsing met je auto 250€.
En niet jij, maar de politie bepaald wat noodzakelijk is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 07:54   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn er inderdaad ook.

Een echte 'ambtenaar' zou er géén probleem mogen met hebben om zijn legitimatiekaart boven te halen of zelfs zichtbaar opgespeld te hebben maar ...

Natuurlijk maakt men dat soort van kaarten ook na.

Nepagenten en zo ...
Oud 18 april 2020, 07:56   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We leven dan ook steeds meer en meer in een politiestaat, in plaats van in een rechtsstaat.
In België heb je normaal de vrijheid van keuze en bepaal je zelf in welke winkel je voeding gaat kopen.
Maar als je vandaag naar de aldi 3 dorpen verder durft te rijden, is de politie gemachtigd je een Corona-GASboete van 250€ op te leggen en die ommiddelijk te innen.

Ik vind dat die bedragen véél te hoog liggen.

Als men echt een bewijs kan leveren dat iemand zijn/haar voeten veegt aan de opgelegde regels die op huidig ogenblik van toepassing zijn rond het covid-19 probleem nog tot daartoe.

Nu komt het ergens over als, laten wij een lege kas spijzen.

In geval van de valse ambtenaren zou het terecht zijn om 'etan' toe te voegen bij het woord ambtenaar.

Dan zal het worden: 'Ambetantenaren'

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2020 om 08:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 08:35   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Opgelet: valse ambtenaren komen 'coronamaatregelen controleren'

De dieven blijken weer maar eens niet te verlegen te zijn om mensen af te zetten.

Een walgelijke actie zeg maar van diegenen die dat doen.

De politiezone Brussel-Noord (Schaarbeek, Evere en Sint-Joost-ten-Node) heeft de jongste weken verschillende klachten ontvangen.

Weer is het opletten 'geblazen' dus.
Dit is toch niks nieuws?
De truuk is zo oud als de straat: de Grote Leugen strategie.
Het precieze omgekeerde suggereren van wat je doet.
Dief die zich verkleed als agent.
Of de overheid zelf, dag in dag uit over sociaal-zijn, maar zelf te asociaal om te gaan helpen op de werkvloer.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 08:40   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind dat die bedragen véél te hoog liggen.

Als men echt een bewijs kan leveren dat iemand zijn/haar voeten veegt aan de opgelegde regels die op huidig ogenblik van toepassing zijn rond het covid-19 probleem nog tot daartoe.

Nu komt het ergens over als, laten wij een lege kas spijzen.

In geval van de valse ambtenaren zou het terecht zijn om 'etan' toe te voegen bij het woord ambtenaar.

Dan zal het worden: 'Ambetantenaren'
Maar dat is dus heel het probleem.
Al die regels zijn onduidelijk en de regels die er zijn, zijn dubbelzinnig.
Je mag met de auto geen onnodige verplaatsingen doen binnen je eigen dorp.
Maar je mag wel met de fiets van Brugge naar Brussel en terug rijden om je te ontspannen.
Je mag gaan wandelen samen met een vriend, maar je mag niet alleen op een bankje zitten want dan zou je besmet kunnen geraken.
Je mag aan de winkels in lange rijen staan aanschuiven, maar je mag niet de boodschappen van een hulpbehoevend familie aan die persoon afgeven.

Vanaf vandaag mogen grote tuincentra en doe het zelf winkels open zijn, maar de kleine bloemist die amper een klant per uur ziet, mag niet open doen.
Garages, die toch zorgen dat de mensen hun auto veilig en in orde is, mogen niet open doen, plots is de staat van een voertuig geen prioriteit meer. Je moet zelfs niet meer naar de technische controle gedurende de lockdown. De staat van je remmen en banden is nu niet belangrijk in het verkeer, als je maar je gordel aan hebt.

Men zet gewoon de kat bij de melk en wil dan dat de kat van de melk afbijft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 08:59   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is toch directe repliek voor?
Het is hun eigen schuld, door die gedwongen winkelkarren en de rantsoenering ervan staan er nu vaak grote drommen mensen buiten te wachten op een winkelkar.
Ik rij dan naar een volgend filiaal om niet in de file te staan, enz. En als het tegenzit, en overal zo is, probeer ik de volgende dag.
Geef jezelf een boete agent want het is jouw schuld dat ik zoveel verder moet rijden.
En dito, nog erger zelfs op vlak van virusverspreiding: dat handvol winkelkarren rantsoen wordt nu door alle klanten aangeraakt, en de handvaten worden met een papieren servetje vaak zelfs zonder middel eens vlug afgewreven aan de uiteinden alleen want langer bezig zijn is nog grotere drommen nog bozere mensen op de parking. Door amateurs want een bewakingsagent of een vakantiejobber van 16, en van de 15 verschillende die ik totnogtoe zag in de 5 filialen waar ik kan gaan, heb ik totnogtoe maar 1 (zo een vakantiejobber dan nog) gezien met mondmasker.

Dus lol naar verdere aldi's rijden beboeten, ze zijn er zelf de oorzaak van.

Kijk naar het begin van de Commie-lockdown: ze kondigen aan winkels te sluiten en de avond en dagen erop zaten klanten in dichte drommen bijna te vechten om te hamsteren. En dat moest zogezegd virusverspreiding TEGEN (ja: TEGEN) gaan!

Ik passeer dagelijks langs enkele wegen waarvoor al decennia lang waarschuwingsborden "WEG IN SLECHTE STAAT".

Zo zie je, ze zijn NAZI-voor-anderen maar blind voor de spiegel.

STRATEGIE VAN DE GROTE LEUGEN, alweer.
Onze overheid doet er ALLES aan om het virus te helpen zich te verspreiden!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 april 2020 om 09:00.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 11:13   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn electriciteit en gas zijn vanaf de straat toegankelijk met een speciale sleutel (maar een schroevedraaier doet het ook ). Electriciteit is zelfs remote nu, en binnenkort gas ook met een electronische teller. Water is 1 meter binnen.

Het punt is echter, dat zoiets nooit zonder voorafgaande aankondiging gebeurt. Het is een elementair rechtsprincipe dat er niemand onverwacht bij U binnen mag eisen van te komen ; de enige uitzondering daarop is een bevel van een onderzoeksrechter.

NIEMAND kan aanbellen bij U en eisen dat hij "iets mag komen controleren". De enige uitzondering zijn politie agenten met een rechterlijk bevel.

Als iemand iets wil controleren, of opmeten, moet die altijd eerst een afspraak maken en moet ik daarmee akkoord gaan. Als de watermaatschappij dus voorstelt van volgende week dinsdag een technieker te sturen die dat komt opnemen, dan is dat voor mij OK.

Als een vent aan de deur belt die mij dat zegt, zal ik antwoorden dat hij eens een afspraak mag laten maken en dan terugkomen. Dat is een principe: geen enkele onbekende komt bij mij zonder afspraak binnen. Zijn er echt mensen die zomaar onbekenden binnenlaten omdat die iets willen komen controleren ???

De reden daarvoor is natuurlijk dat ik op elk moment bezig kan zijn met kinderen te verkrachten, en ik wil daarbij natuurlijk geen pottekijkers die zomaar binnenvallen he, hoe zou je zelf zijn

En natuurlijk is er niemand die nog in die doortrapte pogingen, om binnen te geraken, trapt.

Ik snap niet dat die criminelen het nog niet doorhebben.
Waarschijnlijk zitten die niet op dit forum.
Oud 18 april 2020, 11:15   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat zo?
Ze zijn anders toch heel gemoedelijk.
Oud 18 april 2020, 11:15   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be