![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Weer een cliché dat we op de grote hoop kunnen gooien, moslims radicaliseren niet omdat ze zo ontzettend arm zijn en geen toekomst hebben maar omdat ze lid zijn van een radicale en totalitaire beweging. Het NRC trok op met Marokkaanse leerlingen van het HAVO en VWO uit Rotterdam en dat leverde huiveringwekkende reacties op.
Wat ten eerste al opvalt is de vanzelfsprekendheid waarmee ze uiting geven aan de meest waanzinnige opvattingen. Zo mogen moslims dingen tegen elkaar zeggen die niet-moslims maar beter voor zich kunnen houden. Ze keuren de moord op Theo van Gogh weliswaar af maar hebben wel begrip voor de moordenaar. ,,In de koran staat dat je niet mag strijden en niet mag doden. Dat mag alleen tijdens de jihad, de heilige oorlog. Maar de jihad begint voor iedereen op een ander tijdstip. Dat is persoonlijk. Daar zijn geen regels voor. Ik denk dat Mohamed B. vond dat met de aanval op de islam van Theo van Gogh de jihad voor hem was begonnen.'’ De vrijheid van meningsuiting is doorgeschoten, godslastering zou harder aangepakt moeten worden. Het komt erop neer dat Theo van Gogh slachtoffer is geworden van het vrije woord. Als ‘ie braaf z’n bek had gehouden over de Islam dan had ‘ie nu nog geleefd, mogen we concluderen. Ze houden zich vast aan enge bekrompen regeltjes, onder andere over de kleding die ze behoren te dragen. De meisjes dan, voor jongens lijkt het niks uit te maken. ,,Het is ook een soort bescherming'’, zegt Fatima. ,,In onze cultuur krijg je als vrouw meer respect met een hoofddoek om.” Wat betekent dat je als vrouw zonder hoofddoek geen respect krijgt en gevaar loopt. Hoe bekrompen en gevaarlijk hun ideeën echt zijn komt naar voren zodra ze het over relaties hebben. Die mogen alleen worden aangeknoopt met moslims. Het lijkt alsof ze het over een superieur ras hebben. ,,We mogen niet met een niet-moslim trouwen, maar ik zou het zelf ook niet willen.'’ Een moslimman mag wel een niet-islamitische vrouw trouwen. Dat ligt anders. ,,Een man heeft meer invloed, dat is gewoon zo. De man kan haar leiden en haar overhalen om ook moslim te worden.'’ Ze willen chirurg, architect of overheidsadviseur worden. Dit zijn de moslims die steeds dichter aan de borst worden gedrukt om maar te voorkomen dat ze bommen gaan leggen. Er lijken twee fronten te ontstaan, aan de ene kant de moslims die terreur zaaien door middel van geweld en aan de andere kant de zogenaamd ‘gematigde’ moslim die tevreden gesteld moet worden om te voorkomen dat deze ook naar de wapens grijpt. Die tweede groep zal steeds meer politieke en maatschappelijke invloed krijgen naarmate de terroristen de druk van buitenaf opvoeren. Nu al zien we hoe autochtone Nederlanders de moskee invluchten om maar in het gevlei te komen bij de moslim. We horen de politiek correcte elites, die altijd overal intuinen en de rest met zich mee de afgrond intrekken, onze cultuur en beschaving ter discussie stellen. Vertegenwoordigers van zogenaamd gematigde islamitische organisaties stellen dat jonge moslims radicaliseren als ze religieuze fascisten in Fallujah aangepakt zien worden door Westerse soldaten, of de Nederlandse overheid haar beleid dus maar even wil wijzigen en dergelijke acties scherp wil veroordelen. Keer u tegen Amerika of u krijgt het op uw bord! Het zijn verkapte dreigementen, een belofte dat het fout gaat als we ons niet aanpassen aan de moslim. Ze durven dit te doen omdat in de verwarring die is ontstaan na de moord op Van Gogh Nederland volkomen de weg kwijt is geraakt. De knuffelreflex werkt overuren, het neemt krankzinnige vormen aan. Oranje polsbandjes, cadeautjes brengen naar de moskee, Beatrix die handjes komt schudden en een enorme berg publiciteit en aandacht voor de meest krankzinnige ideeën. Als dit zo doorgaat loopt het fout met ons af.
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Waar haal je die tekst? Ik vind hem fel overdreven. 't Nederlands Belang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat Wolfs tekst helemaal niet overdreven is.
Maar ja, om dat in te zien moet je natuurlijk met kennis van zaken kunnen spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan wel zo zijn Wreker maar niet iedereen kan blind blijven doen alsof er niks aan de hand is. Er zitten bij het NRC vast wel ook echte joernalisten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat weet jij toch niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hele uitleg geven over Westerse cultuur op dit forum aan iemand als u, die toch sowieso zijn standpunt al heeft ingenomen en daar niet meer vanaf komt, lijkt me puur tijdverlies. Met mensen die mij woorden in de mond leggen('om mensen voor te gaan vermoorden') kan men onmogelijk in discussie treden. Over and out... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit wat objektief zijn dan betekent? Trekt u nooit lessen uit uw eigen ervaring? Bent u een monade? Wordt u niet wijzer met de jaren? Of leest u alleen 'wetenschappelijke studies' om uw mening te vormen? Met andere woorden: leeft en denkt u niet zelf? Objektiviteit bestaat niet, zelfs niet in de modene wetenschap. Alleen een rationeel tot stand gekomen subjektiviteit kan de basis vormen van een denkend individu. Objektieve mensen zijn mossels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar voor het zover is, moeten we eerst een duidelijke definitie hebben van wat we gaan beschermen, want stel dat onze kinderen er al van afwijken, dan is alles voor niets geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |