![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoorde net op een tv zender France 24 dat het Chinese Sinovac ook goedgekeurd werd door het WHO.
https://www.france24.com/en/asia-pac...vid-19-vaccine |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Et alors?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het vanaf nu ook kan worden goedgekeurd door het EMA. Hongarije gebruikte het al...Tsjechië ook dacht ik.
Ook goede zaak voor veel ontwikkelingslanden denk ik. https://www.hln.be/buitenland/who-ge...ccin~a8ea9af8/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juni 2021 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft voordelen.
Na 2 prikken spreek je vloeiend Chinees en ben je communist. Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2021 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2021 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Volksrepubliek ,die mogelijk eerst gehoopt had middels draconische lockdownmaatregelen het virus "moegemaakt" te hebben (dat is tegenwoordig wetenschappelijk vocabulair hé?) ,is wel op wereldrekordtempo aan het vaccineren...men heeft het over 20 miljoen per dag...
Dit gaat over Sinovac en Sinopharm vaccins,beide gebaseerd op "gesaboteerde" en dus ineffectieve versies van het virus waarmee dus "immunreacties" in de geprikten dienen opgewekt te worden... De laatste maanden lazen we dat de "effectieviteit" daarvan,afhankelijk van de bronnen,tussen de 60% en de 80% geplaatst werd. Niettemin,een zeer massale uitrol ,ook hiervan,moet wel gevolgen hebben voor de verspreiding van de "oude" virusversies... Praktisch probleem is wel dat in verschillende,meestal kleinere-,naties die ondertussen zeer verregaand gevaccineerd zijn met uitsluitend deze Chinese vaccins de besmettingen fel aan het stijgen zijnHet wordt zo erg dat verschillende van die naties nu "de boer op" zijn voor andere vaccins.... In Europa zijn er in Servie Chinese vaccins toegepast en meldt men indikaties dat inge-ente mensen niet eens antistoffen aanmaken.. ![]() https://arstechnica.com/science/2021...es/?comments=1 Vanaf mijn zetel gezien lijkt dat eerder op produktie-/ en kwaliteitsproblemen..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2021 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk vind wanneer wanneer een (tot nu toe eerder dubieus) vaccin goed wordt gekeurd door de WHO een niet zo absurde basis om iets over te zeggen toch ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2021 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als de Chinezen hun verhaal moeten blijven volhouden dat ze de epidemie tegengehouden hebben, en niet laten uitwoekeren, dan moeten ze nu ook wel doen alsof ze iedereen vaccineren he. En ja, vroeg of laat gaan ze toch wel varianten krijgen die gaan propageren. Maar daarvoor moeten ze geen vaccin hebben dat echt werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chinezen zijn zo lomp nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er ondertussen 285 soorten vaccins in de maak zijn gaat het hier nog leuk worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de vraag over vaccineren. Mijn advies is het niet te doen en als het moet Sinopharm, of Sinovac te vragen. Dat zijn vaccins die op de “ouderwetse manier zijn gemaakt, zoals de griepvaccins. Overigens is het maar zeer de vraag of al die injecties wel helpen. Die 95% effectieve risicoreductie is een statisch handigheidje, De absolute risicoreductie ligt rond de 0,8% en de NNTV (Number Needed to Vaccinate) rond de 200. Dat wil zeggen dat er 200 mensen gevaccineerd moeten worden, om 1 besmetting te voorkomen. Bij een IFR (Infection Fatality Rate= het percentage dat sterft met of door covid) van 0,15% moet je 130.000 mensen inenten, om één sterfgeval met of door Covid te voorkomen, hetgeen me absurd lijkt, ook al omdat er dan veel meer mensen sterven door de injectie dan dat er gered worden. met vriendelijke groet, Dr. Maarten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn advies is het niet te doen en als het moet Sinopharm, of Sinovac te vragen. Dat zijn vaccins die op de “ouderwetse manier zijn gemaakt, zoals de griepvaccins. Overigens is het maar zeer de vraag of al die injecties wel helpen. Die 95% effectieve risicoreductie is een statisch handigheidje, De absolute risicoreductie ligt rond de 0,8% en de NNTV (Number Needed to Vaccinate) rond de 200. Dat wil zeggen dat er 200 mensen gevaccineerd moeten worden, om 1 besmetting te voorkomen. Bij een IFR (Infection Fatality Rate= het percentage dat sterft met of door covid) van 0,15% moet je 130.000 mensen inenten, om één sterfgeval met of door Covid te voorkomen, hetgeen me absurd lijkt, ook al omdat er dan veel meer mensen sterven door de injectie dan dat er gered worden. met vriendelijke groet, Dr. Maarten |
|
![]() |
![]() |