![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kennis belde mij en legde dit probleem vooor.
Bij het zoeken naar iets met de Google browser kreeg hij een pop-up venster voor zijn neus met de melding dat er weer privacyinstellingen aangepast waren. Ik weet dat hij geen 'cookie' fan is en die ook zoveel mogelijk zal proberen te blokkeren en daar gaat het volgens mij juist om. Ik keek dat even na voor zover ik het kan: Citaat:
Ik heb niet eens een Google-account wat dan ... Ik heb er géén idee van zei ik, misschien andere zoekrobot uitproberen en de Google volledig blokkeren in Hosts file met 0.0.0.0 te zetten? Ik reageerde nog al lachende: Het is me wat met die cookies. (lees: achtervolgers) ![]() (Die proberen natuurlijk op die manier klanten te lokken met accounts te laten afsluiten)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 april 2020 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://duckduckgo.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar was duckduckgo niet vriendjes met Google? Verdere zoektocht over wat het probleem zou zijn bij de mij op een zondag opbellende ![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bemerk de laatste jaren ook dat ,meegaande met de steeds uitgebreidere wetgevingen omtrent "privacy" de uitbaters van web-diensten terugslaan met steeds langer wordende advokatenteksten ,soms zelfs op het randje van "cryptisch" ,zoals het google voorbeeld eerder in dit draadje.
Uiteraard gaan de meeste mensen daar direkt doorheen scrollen en OK klikken en de minderheid,zoals mezelf,die effectief proberen dat te lezen vallen in slaap of begrijpen eigenlijk niks van die "circulaire afgesloten" taal en proberen dan maar om niet alles aan te klikken..........hmmm.... Maar kijk,onze bestuurders DENKEN dat ze iets gedaan hebben voor de privacy terwijl ze in werkelijkheid enkel iets gedaan hebben voor de advokatuur en onze privacy,hoe zorgvuldig we ook denken ermee om te gaan,op straat ligt. Het "aan elkaar breien" van gegevens op het WWW om uiteindelijk tot een ID te kunnen komen is geen illegale aktiviteit,meer nog,de overheid doet zelf iks anders. Waarover zijn we nog bezig...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 april 2020 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het systeem staat duidelijk nog niet op punt. Op sommige sites plaatsen ze de cookies al voordat je toestemming geeft, op andere sites plaatsen ze nooit cookies maar moet je toch je toestemming geven.
VRTNWS luist je erin met in het groot en groen een drukknop "alle cookies aanvaarden" en eronder amper zichtbaar linkje "enkel minimale cookies aanvaarden". En dan maar elke dag artikelen schrijven over privacy of alarmerende reportages maken. Tweezakken.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er wereldwijd aardig wat reactie op gekomen is want ik zie het al niet meer voorkomen dat pop-up venster.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |