Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2020, 08:41   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Google doet het weer ...

Een kennis belde mij en legde dit probleem vooor.

Bij het zoeken naar iets met de Google browser kreeg hij een pop-up venster voor zijn neus met de melding dat er weer privacyinstellingen aangepast waren.

Ik weet dat hij geen 'cookie' fan is en die ook zoveel mogelijk zal proberen te blokkeren en daar gaat het volgens mij juist om.

Ik keek dat even na voor zover ik het kan:

Citaat:
Instellen dat u deze herinnering niet meer te zien krijgt
Als u cookies in uw browser uitschakelt of uw cookies regelmatig verwijdert, blijft u deze privacyherinnering zien, omdat we in dat geval niet weten of u deze melding al heeft gezien. U kunt ook inloggen op uw Google-account, zodat we weten dat u deze herinnering heeft gezien.
Dat gaf ik hem door waar hij beleefd op reageerde met:

Ik heb niet eens een Google-account wat dan ...

Ik heb er géén idee van zei ik, misschien andere zoekrobot uitproberen en de Google volledig blokkeren in Hosts file met 0.0.0.0 te zetten?

Ik reageerde nog al lachende: Het is me wat met die cookies. (lees: achtervolgers)

(Die proberen natuurlijk op die manier klanten te lokken met accounts te laten afsluiten)

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 april 2020 om 08:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:44   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een kennis belde mij en legde dit probleem vooor.

Bij het zoeken naar iets met de Google browser kreeg hij een pop-up venster voor zijn neus met de melding dat er weer privacyinstellingen aangepast waren.

Ik weet dat hij geen 'cookie' fan is en die ook zoveel mogelijk zal proberen te blokkeren en daar gaat het volgens mij juist om.

Ik keek dat even na voor zover ik het kan:

Dat gaf ik hem door waar hij beleefd op reageerde met:

Ik heb niet eens een Google-account wat dan ...

Ik heb er géén idee van zei ik, misschien andere zoekrobot uitproberen en de Google volledig blokkeren in Hosts file met 0.0.0.0 te zetten?

Ik reageerde nog al lachende: Het is me wat met die cookies. (lees: achtervolgers)

https://duckduckgo.com
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:53   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat valt best eens uit te testen de duckduckgo.

Maar was duckduckgo niet vriendjes met Google?

Verdere zoektocht over wat het probleem zou zijn bij de mij op een zondag opbellende

Citaat:
Een privacyherinnering van Google
Scrol omlaag en klik op 'Ik ga akkoord' als u klaar bent om door te gaan naar Google Zoeken. U kunt ook andere opties op deze pagina verkennen.
Gegevens die we verwerken wanneer u Google gebruikt
Wanneer u bijvoorbeeld een restaurant zoekt op Google Maps of een video bekijkt op YouTube, verwerken we informatie over die activiteit, inclusief informatie over de video die u heeft bekeken, apparaat-ID's, IP-adressen, cookiegegevens en locatiegegevens.
We verwerken de hierboven beschreven informatie ook wanneer u apps of sites gebruikt die gebruikmaken van Google-services, zoals advertenties, Analytics en de YouTube-videospeler.
Waarom we deze gegevens verwerken
We verwerken deze gegevens voor de doeleinden die worden beschreven in ons beleid, zoals de volgende:

Ervoor zorgen dat onze services nuttigere, aangepaste content leveren, zoals relevantere zoekresultaten;
De kwaliteit van onze services verbeteren en nieuwe services ontwikkelen;
Advertenties op basis van uw interesses leveren, zoals advertenties die gerelateerd zijn aan uw zoekopdrachten of video's die u heeft bekeken op YouTube;
De beveiliging verbeteren door te beschermen tegen fraude en misbruik; en
Analyses en metingen uitvoeren om inzicht te krijgen in hoe onze services worden gebruikt. We hebben ook partners die meten hoe onze services worden gebruikt. Bekijk meer informatie over deze specifieke advertentie- en metingspartners.
Gegevens combineren
We combineren gegevens tussen onze services en tussen uw verschillende apparaten ook voor deze doeleinden. We gebruiken bijvoorbeeld gegevens uit biljoenen zoekopdrachten om modellen voor spellingcorrectie samen te stellen die we gebruiken voor al onze services. Daarnaast combineren we gegevens om u en andere gebruikers te waarschuwen voor potentiële beveiligingsrisico's.

Privacyopties
Er zijn veel verschillende privacyopties beschikbaar, zelfs wanneer u bent uitgelogd, om de Google gebruikerservaring te krijgen die u wilt.

Bepalen of de zoekresultaten worden beïnvloed door zoekactiviteit in deze browser

ZOEKINSTELLINGEN BEWERKEN
Aanpassen wat voor advertentietypen u van Google te zien krijgt

ADVERTENTIE-INSTELLINGEN BEWERKEN
Bepaal of uw YouTube-gebruikserservaring wordt beïnvloed door YouTube-zoekopdrachten en kijkactiviteit in deze browser

YOUTUBE-INSTELLINGEN BEWERKEN
Tip: Als u inlogt met uw Google-account voordat u akkoord gaat, onthouden we uw keuze voor alle apparaten en browsers die u ingelogd gebruikt.
Oud 26 april 2020, 10:18   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik bemerk de laatste jaren ook dat ,meegaande met de steeds uitgebreidere wetgevingen omtrent "privacy" de uitbaters van web-diensten terugslaan met steeds langer wordende advokatenteksten ,soms zelfs op het randje van "cryptisch" ,zoals het google voorbeeld eerder in dit draadje.

Uiteraard gaan de meeste mensen daar direkt doorheen scrollen en OK klikken en de minderheid,zoals mezelf,die effectief proberen dat te lezen vallen in slaap of begrijpen eigenlijk niks van die "circulaire afgesloten" taal en proberen dan maar om niet alles aan te klikken..........hmmm....

Maar kijk,onze bestuurders DENKEN dat ze iets gedaan hebben voor de privacy terwijl ze in werkelijkheid enkel iets gedaan hebben voor de advokatuur en onze privacy,hoe zorgvuldig we ook denken ermee om te gaan,op straat ligt.

Het "aan elkaar breien" van gegevens op het WWW om uiteindelijk tot een ID te kunnen komen is geen illegale aktiviteit,meer nog,de overheid doet zelf iks anders.
Waarover zijn we nog bezig......

Laatst gewijzigd door kelt : 26 april 2020 om 10:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 15:11   #5
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het systeem staat duidelijk nog niet op punt. Op sommige sites plaatsen ze de cookies al voordat je toestemming geeft, op andere sites plaatsen ze nooit cookies maar moet je toch je toestemming geven.

VRTNWS luist je erin met in het groot en groen een drukknop "alle cookies aanvaarden" en eronder amper zichtbaar linkje "enkel minimale cookies aanvaarden". En dan maar elke dag artikelen schrijven over privacy of alarmerende reportages maken. Tweezakken.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2020, 10:12   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat er wereldwijd aardig wat reactie op gekomen is want ik zie het al niet meer voorkomen dat pop-up venster.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be