![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik zag onderstaande kop passeren deze ochtend; en voelde dit toch wel wat wrang overkomen.
"Plek op terras, in de fitness, zelfs op kantoor: reservatiemaatschappij is een blijvertje" De spontaniteit van alles is gewoon weg op die manier natuurlijk. Veel mensen nemen bijvoorbeeld een abonnement voor een fitness, net omwille van de mogelijkheid die het geeft, om te gaan wanneer je wil. Soms zelfs op het laatste moment: ah, het regent ... dan zal ik maar naar de fitness gaan in de plaats van te gaan fietsen ... Die spontaniteit, die is compleet weg natuurlijk. Idem voor een terras. Wat met toeristen? Moeten die ook allemaal vooraf gaan reserveren? En hoe lang? Dit kan niet meer dan pure onzin zijn. Reserveren voor een terras? Ik geloof er niet in. Dit kan nooit werkzaam zijn. Het is de finale doodsteek voor de horeca.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Goh, ik geef die reservatiemaatregel in de horeca geen week. Het zal er op neerkomen dat klanten bij het binnenkomen zullen vragen of ze mogen 'reserveren' (dus of er plaats is). De meesten zullen wellicht ook weigeren om hun naam door te geven, en de uitbaters gaan daar geen probleem van maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom ook zou ik het gevaar gaan zoeken met op één of ander terras te gaan zitten waar het al 'afgeladen' vol zit. Ik heb dan ook geen boodschap om tussen véél andere mensen te gaan zitten. Klinkt dat als asociaal gedrag of is het gewoon slim gezien in deze tijden?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 juni 2020 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat net daar een pijnpunt gaat liggen. Wat met mensen die reserveren, maar gewoon niet komen opdagen omdat het museumbezoek is uitgelopen, of ze nog lang niet die paar schoenen hebben gevonden waarvoor ze naar de stad zijn gegaan? Of wat met de Paul en zijn madam die reserveerden voor een uur, maar na vijf minuten al zijn opgestapt omdat de madam 'het interieur' maar niets vindt ... Gevolg: de uitbaters zien in een reservatie geen enkele garantie en kiezen eieren voor hun geld. Binnen de kortste keer is het first come, first serve ...
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idioten vind je overal. Dat wordt alleen ietwat meer duidelijk met de dag.
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een systeem dat bij voorbaat is gedoemd om te falen. En wat fitness betreft, zie ik heel wat minder abonnementen die zullen worden verkocht. Die sector zal het ook zwaar krijgen.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() https://www.standaard.be/cnt/dmf20200601_04977582
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe dan wel zoals we vroeger deden. Frigobox en wat broodjes en een thermos koffie. Wij gingen vroeger nooit op een terras zitten of half uur aanschuiven voor een broodje met kaas te mogen bestellen aan 6 euro. We waren iets minder gek. Sowieso is alles voorbij. Ik las nog dat indien er geen vaccin wordt gevonden (kans is zeer groot) dat het tot 2027 zal duren eer mensen zich weer vrij en normaal gaan kunnen verplaatsen en gedragen. Het zou ongeveer 7 jaar duren eer het virus vanzelf genoeg zou zijn verzwakt. Ik zou aan jonge mensen niet meer aanraadden om nu nog aan kindjes te beginnen.....kindjes die niet meer buiten zullen mogen komen geen vriendjes meer zullen mogen aanraken en later geen kusje meer mogen geven 12 keer per dag hun handen moeten wassen niet meer naar de bioscoop mogen eigenlijk niks meer mogen nee leuk is anders Ik zou zeggen probeer er zelf nog maar wat van te maken wat je kan en laat de wereld voor wat hij waard is......niet veel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd al meer en meer op afspraak gewerkt in sommige zaken/handel/dienstverlening, en dat zal wel toenemen,
maar zo'n vaart gaat het niet lopen. De auteur is iemand die van zichzelf denkt dat hij in de toekomst kan kijken, maar hij kijkt nogal scheel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 juni 2020 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Terwijl het probleem wschl gewoon opgelost is en blijft als iedereen gewoon veelvuldig de handen blijft wassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stilaan zie je meer en meer dat je overal afspraken voor moet maken. De huisarts, de kapper, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar feit is dat we het niet weten. Daarom stap per stap. Wie weet kan volgende maand de horeca ‘normaal’ openen. Maar ik vrees een beetje. In Spanje zitten ze op nul doden, hier blijft het maar rond de 20 hangen. We zouden ook naar nul moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In je tuin kan je niet naar de wijven loeren.
![]() |