Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2020, 22:27   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard De daden van de overheid op een rijtje. Conclusie: overheid helpt virus.

1) Aankondiging winkels dwangmatig dichthouden > mensen concentreren zich om te hamsteren.

2) Dwang winkelkar en rantsoenering winkelkarren > estafettestok voor virus, alle klanten hebben een handvol karren aangeraakt, die zogezegd "ontsmet" worden... door eerst bewakingsfirmapersoneel (de nazi's aan de ingangen), daarna, tot heden, door vakantiejobbers.

3) Baanbreedte reserveren voor 5 man en een peerdekop wandelaars > auto's en fietsers samen geconcentreerd in resterende breedte.

4) Dwang alcohol > elke klant heeft het tuitje van 1 sproeiflesje aangeraakt. Alcohol verdampt heel snel. Virus overleeft dat.

5) Mondmaskers > verhinderen het kwijtraken van slijm met virus https://www.cm.be/ziekte-en-behandel...-ziekten/hoest
Citaat:
Zij hebben het verkeerd want een hoest die gepaard gaat met een verkoudheid hoeft slechts zelden te worden onderdrukt, omdat deze vooral bij een slijmhoest het lichaam verdedigt tegen de ziektekiemen. Onderdruk je de hoest toch, dan belet je dat het slijm en de daarbij behorende ziektekiemen het lichaam verlaten.
6) Sinds begin deze week: de vakantiejobbers ed aan de winkelingangen zeggen klanten om ZELF de karretjes met alcohol en vod af te wrijven. Nog meer amateuristisch, en nog meer tijdverspilling voor klanten, wacht"groepen" en "rijen" - mensen die zo langer in elkaars buurt zijn.

Dat laatste heb ik botweg geweigerd.
Vandaag zei ik tegen zo een jong vakantiejobber gastje dat ik een doos met 6 broden kwam kopen en ik geen winkelkar nodig had, en vroeg waarom hij dat toch wilde. Hij wist niet eens dat die 1.5 meter de reden was (de winkelkar zou zogezegd hinderen dat mensen dichter bij elkaar zouden komen, en je ziet ze dan naast elkaar staan in de aanloop vanaf de rekken naar de kassa's. Ik besloot het nog wat verder te drijven en zei dat als je niet besmet wilt worden dat je dan toch zo weinig mogelijk moet aanraken. En toen wist hij het helemaal niet meer, hij dremmelde wat en draaide zich ongemakkelijk weg naar een volgende klant.
Later, in een kringwinkel, dito scenario. Iemand ging net voor me binnen, tot voor een paar weken gaf personeel je een mand, en stonden de manden in twee groepen, de reeds met afgewrevene en deze waar dat nog moest gebeuren, nu stonden er overal verspreid manden en moest je het zelf doen. Ik heb geen van beide gedaan, dus zelfs geen kar genomen. Net als de persoon voor me ook deed.
Mensen dragen de gedwongen mondkap, maar veel laten hun neus vrij, en quasi iedereen die een bril draagt doet dat. Nut van mondkap: nog minder, en ze was al negatief (zie boven).

Dus als je niet, of zo weinig mogelijk SARS-CoV2 viruskes wilt oplopen, moet je er alles aan doen om de dwingerij van de Commies de ontlopen. En dat is wat ik doe. Dat alcoholsproeierke, ik maak sinds enkele weken een schijnbeweging en wrijf ostentatief in mijn handen, nog geen 1 deurjongen of meisje of wie wat dan ook die het zag. Sinds enkele dagen doe ik een elastaan vod in een knoop als mondmasker, en na binnengaan schuif ik dat terug naar mijn nek. En ik ontwijk mensen zoveel mogelijk / raak zo weinig mogelijk aan.
Idealiter krijg ik een klein beetje virus binnen, wint mijn immuunsysteem en ben ik safe.
Een scenario dat de Commies ZEER VREZEN. De zogenaamde "pandemie" over, en het excuus voor hun vrijheidsinperkingen ermee dada.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 23:27   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5) Mondmaskers > verhinderen het kwijtraken van slijm met virus https://www.cm.be/ziekte-en-behandel...-ziekten/hoest
Dat is inderdaad de bedoeling van mondmaskers, en dat helpt het virus helemaal niet.
Als je besmet bent blijf je in je kot, maar indien je nog niet weet dat je besmet bent dan kan het mondmasker ervoor zorgen dat het virus niet zo gemakkelijk uit zijn kot raakt. (viruskot ben jij namelijk) door al die slijmen en druppels bij jou te houden.
Jij lijkt te impliceren dat je door het mondmasker jezelf besmet, maar dat kan alleen als je al besmet was, he.
Oud 18 juli 2020, 05:33   #3
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is inderdaad de bedoeling van mondmaskers, en dat helpt het virus helemaal niet.
Als je besmet bent blijf je in je kot, maar indien je nog niet weet dat je besmet bent dan kan het mondmasker ervoor zorgen dat het virus niet zo gemakkelijk uit zijn kot raakt. (viruskot ben jij namelijk) door al die slijmen en druppels bij jou te houden.
Jij lijkt te impliceren dat je door het mondmasker jezelf besmet, maar dat kan alleen als je al besmet was, he.
Je "lijkt te impliceren" is een poormans stroman.
Hop / schop terug naar het wèl gezegde.

Het mondmasker hindert het uithoesten>kwijtraken van virussen.
Ze blijven erin plakken.
Je ademt ze terug in.
Je immuunsysteem krijgt de vyanden terug te verwerken.
Extra belast.
Ziekte wordt erger.

De overheid dwingt je overlevingskans lager.

"Conclusie: overheid helpt virus."

Laatst gewijzigd door Erw : 18 juli 2020 om 05:34.
Oud 18 juli 2020, 05:36   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je immuunsysteem krijgt de vyanden terug te verwerken.
Extra belast.
Ziekte wordt erger.
Nee, dat is zever. Wat je verspreidt is een piepkleine fractie van de virussen die je binnen hebt. Het is niet door die kleine fractie weer binnen te nemen dat dat wat dan ook aan uw ziekte verandert hoor.

Je geneest niet omdat je je virussen uithoest, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 07:01   #5
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is zever. Wat je verspreidt is een piepkleine fractie van de virussen die je binnen hebt. Het is niet door die kleine fractie weer binnen te nemen dat dat wat dan ook aan uw ziekte verandert hoor.

Je geneest niet omdat je je virussen uithoest, he
Ademhaling.
Stof, vuil, cellen en celrestanten.
Slijm.
Obstructies bij het ademhalen.
Net als vodden voor je bidirectionele in/uitlaten.
Zonder die vodden raakt dat slijm buiten de ademweg.
Met die vodden niet meer.
En komt het terug binnen.
Meer materiaal te verwerken voor de immuunsysteemdeeltjes.
Je geneest als het immuunsysteem het werk aankan.
...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be