![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Ook de heractivering van de IJzeren Rijn kan op niet veel enthousiasme rekenen bij de Waalse politieke klasse, bang als ze zijn dat Luik minder belangrijk wordt. Was het echter niet zo dat de Vlaamse overheid interesse had getoond om de lijn tussen Lanaken en Maastricht zelf uit te baten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.348
|
![]() Voor de Ijzeren Rijn was het toch Nederland dat de zaak blokkeerde ?
__________________
I wish nothing but the best for you too. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Na Lanaken is die lijn tot Bilzen waar die aansluit op de lijn hasselt -Luik nog alleen goed voor schroot, de bruggen staan op instorten.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200303_...brug-weer-open Het zal 30 jaar geleden zijn dat er nog een trein van Lanaken naar Hasselt of andersom reed. https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorl...t_-_Maastricht Veel te laat, veel te duur en vooral overbodig om daar nog iets aan te veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.778
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Ook Nederland was geen vragende partij. Dat was om enerzijds de belangen van de haven van Rotterdam veilig te stellen, maar anderzijds ook om de Betuwelijn maximaal te laten renderen. Dit alles gecombineerd met de Waalse onwil (in die tijd was Di Rupo premier...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Waar ze dat spoor voor gebruiken : http://www.railbikelimburg.be/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Welneen, om de zoveel tijd moet spoorweginfrastructuur toch ingrijpend vernieuwd worden. In het VK werden de laatste jaren weer spoorlijnen geactiveerd die in de jaren zestig onder Beeching werden gesloten en uitgebroken. Eigenlijk is dit een gelegenheid voor het Vlaamse niveau om zich in deze zaak dieper te betrekken. Vroeger is al eens het idee geopperd om De Lijn de verbinding te laten uitbaten en er lichter treinmateriaal op in te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Alleen het traject door het natuurgebied Meinweg.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.838
|
![]() Een tijd geleden wou men zelfs Genk station sluiten. Oost Limburg ligt precies te ver van Brussel om er om bekommerd te zijn. Nochtans daar waar Vlaanderen, Nederland en Duitsland iets kunnen verwezenlijken samen.
Laatst gewijzigd door Bach : 24 mei 2020 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Genk heeft dan ook bijzonder weinig reizigers (+- 1000 per dag). Dat is nog geen derde van een boerengat als Lichtervelde (+3000).
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Ik durf evenwel niet te kijken naar de reizigerscijfers van menig Waals station dat nog steeds onder politieke druk open wordt gehouden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.838
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan zou men Genk hebben willen sluiten? Dat is op het gemene af. Dat is als het afsluiten van het oosten van Vlaanderen. Toch een paar honderdduizend mensen. Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde politici dat wel zouden zien zitten. Die wat regionale belangen priorizeren bijvoorbeeld. Trek midden in de provincie gelegen 'eindstation' Genk door tot Maastricht en je creëert een ontwikkelingspool die Vlaanderen en België ten goede zal komen. Het aantal reizigers zal er ook sterk door toenemen. Laatst gewijzigd door Bach : 24 mei 2020 om 22:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.838
|
![]() Wie weet is de NMBS zichzelf aan het boycotten om goedkoop geprivatiseerd te kunnen geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
Stopplaatsen zijn onbemand. Dat is dan ook wat men voor Genk onderzocht heeft - het schrappen van perron- en loketpersoneel. Er was nooit sprake van om Genk van de spoorwegkaart te schrappen. En dat schrappen van personeel is een algemene tendens die veel belangrijkere stations treft. In Brussel Schuman is er de helft van de tijd geen perronpersoneel meer aanwezig - en dan spreken we over 8500 reizigers per dag (meer dan Hasselt of Oostende)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.795
|
![]() Liever een autosnelweg vol vrachtwagens...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.795
|
![]() Inderdaad. Belziek: het land van twee maten en gewichten.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.727
|
![]() Citaat:
![]() 2 gewichten: Maggie & Calvo. En speciaal voor onze verdwenen Knuppel: ![]()
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". |
|
![]() |
![]() |