![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de horeca zal het niet eenvoudig zijn...
'...Verplichte registratie, drank zelf inschenken, geen cashbetalingen, beperkte openingsuren: de horecasector lanceert zelf voorstellen om op 8 juni te kunnen heropenen en krijgt daar-bij de steun van Brussels minister Sven Gatz....' Het eerste alleen al is bijna onmogelijk. En dagjestoerist die ergens een pint of iets anders wil gaan drinken... Elektronisch betalen ? Ik ken geen enkel klein café waar dit kan. Geen barkrukken, niemand meer aan de toog, idem wat sta tafels betreft. Zelf de dranken uitschenken ? Een hoop beperkingen die het bijna onmogelijk gaan maken om normaal te kunnen werken. Maw, iedereen een plaatsje te kunnen geven. Dat gaat voor problemen zorgen, zoveel is nu al zeker. Alleen al aan de kust waar je in de zomer maanden over de koppen kan lopen. Ook in dorpscafés zie ik een pak problemen. Hier ken ik er een paar. Een grote toog en wat tafeltjes. En veel cafés hebben we al niet meer. '...Een café is en blijft een ontmoetingsplek...' En bovenstaande is nu net iets wat belangrijk is, zeker in deze tijden. Mensen willen terug eens onder de mensen komen -bron-
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alexander Decroo vraagt zich openlijk afvraagt of we nog wel horeca willen in dit land, dan weten ze daar ook wel hoe laat het is. Hij vindt het toch maar een sector met weinig kapitaal en lage winstmarges.
Maar ondertussen gaat ie wel gaan onderhandelen met een Duits verlieslatend bedrijf ipv te kijken hoe hij het sociale weefsel en onze kleine KMO's kan ondersteunen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel hun winst wordt afgeroomd door de bierstekers & allerhande taksen. En dat wordt er alleen maar erger mee. Is het nog normaal te noemen dat een particulier minder betaalt voor een flesje bier in de Colruyt dan een cafébaas moet betalen als hij er eentje aankoopt ?
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat men 'het nieuwe normaal' noemt bevalt me allerminst.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dus? Kan je zelf niet nadenken, een mening vormen en die formuleren misschien?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me nog veel minder bevalt is dat, op het eerste zicht intelligente mensen, meegaan in dit verhaal van "nieuwe normaal" en "de wereld zal niet meer hetzelfde zijn". Collectieve waanzin, dat is het. Een virus met het potentieel om 0.5% van de wereldbevolking uit te roeien en het leven is voorgoed veranderd. Precies of tis de apocalyps.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bezat me in de 'thuis pub' wel in ons watering hole in real life.
Bij jullie: alleen virtueel bij Eduard. I'm loving it!
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zorg dat die mensen er ook hun boterham mee kunnen verdienen. Cafés spelen een belangrijke rol in onze maatschappij. Het is een ontmoetingsplaats voor vele mensen. Hebben ze het nu nog niet geleerd hoe belangrijk dit is ? Heel de lockdown heeft dit anders nog eens mooi in de verf gezet.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Verschrikkelijk triest, nog erger als winkelen in een winkelstraat. Ik pas hiervoor.
Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 15 mei 2020 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kun je bij reservatie vragen wie er nog gereserveerd heeft en zo vermijden marginalen tegen te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, en niet alleen dat. Ze doen precies of sociale interactie verboden is. Ze straffen iedereen omdat er (helaas een groot) deel van de bevolking niet hun gezond verstand gebruiken... Waarschijnlijk omdat ze het niet hebben.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tweede paragraaf geef ik je wel gelijk. Wie het hardst kan lobbyen (de groten dus) krijgt het meeste, de kleintjes mogen het gelag betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je het daar dan nog hoog met ophebben met die dansende politieker? p.s. Enkele kranten blokletterden dat 1 op 3 café's nooit meer zal opengaan. Ik ben blij en prijs mij zelfs gelukkig dat ik nog andere tijden heb meegemaakt bij de véle cafébezoeken die ik gedaan heb in een vorig leven. Slim plan dat ik daar tijdig met gestopt ben dus. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 mei 2020 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen mag voor mijn part direct weer zoveel op café gaan zoveel hij of zij wil. Maar dan moeten ze eerst papieren tekenen dat ze afzien van gelijk welke medische bijstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat afstand houden zal wel lukken in een administratie maar op vele plekken is dat echt niet mogelijk. In sommige beroepen heb je soms meer dan 2 handen nodig om een klus te klaren.Nauwelijks mannen met maskers Zag ook een politiewagen.....twee agenten in zonder maskers Trouwens ben ik er van overtuigd dat men zich kan aan die regels houden gedurende een paar dagen. Maar om dat weken zie maanden vol te houden geloof ik niks van net als in de scholen.....Paar dagen zal dat wel lukken die tieners afstand doen houden maar weken ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eenzaam u thuis bezatten... Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 mei 2020 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |