![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Althans niet op het werk en nu ook niet meer op het openbaar vervoer.
Als ge het niet gelooft, lees het dan zelf he: https://m.hln.be/nieuws/binnenland/s...voer~aab5726c/ Maar wel een mondkapje dragen natuurlijk en vooral niet afspreken met uw vrienden, want dat is vooralsnog heel gevaarlijk. De moraal van t verhaal : zelfgemaakte maskers werken zo goed dat we geen afstand meer moeten houden. Als sociale afstand al niet meer nodig is op het ov, waarom dan nog in de winkels? Dat waren toch vluchtige en weinig risicivolle contacten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.xandernieuws.net/algemee...orden-gemaakt/ https://www.youtube.com/watch?v=EfV9PQB5ql4
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ik merk er de laatste dagen niets meer van. Mensen staan gewoon op minder dan 1,5 meter van elkaar en misschien nog 20% heeft een mondmasker op. WAT EEN GRAP. Overal waar ik voorbij fiets of wandel is het terug naar bedrijvigheid zoals voor Corona. De politie controleert in deze regio bijna niets meer. Ze zijn terug naar het gewone schema gegaan : koffie op de bureau drinken en jonge fietsers bang maken, liefst de vrouwelijke bakvisjes van 10-18 jaar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mogen we op een bankje zitten?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nood breekt wet, en de wet is niet realistisch.
De nood is dat de maatschappij nog een beetje moet blijven functioneren, en dat dat niet mogelijk is als mensen op 1.5 meter van elkaar in de bus moeten blijven. Mochten we 1.5 meter van elkaar in de bus kunnen blijven, dan hadden we dat allang gedaan, want niemand staat graag opgepakt in een bus. Men heeft maatregelen afgekondigd die niet uitvoerbaar zijn. Men had eigenlijk even goed kunnen zeggen dat het verboden is om dood te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is al van in het begin duidelijk dat dit niet vol te houden is. Daarom hebben ze mondmaskers op het OV zo snel verplicht gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Precies hetzelfde probleem dat zich in de meeste scholen voordoet. In Nederland zijn ze al jaren bezig om de ventilatie in de scholen te verbeteren. Dit is dan vooral om het CO² niveau in klaslokalen laag genoeg te houden omdat een te hoog niveau de concentratie van de leerlingen verslechterd. In Belgische scholen gebeurt er weinig tot niets wegens geen budget. In de Codex arbeidsveiligheid heeft men wel drastische maatregelen genomen qua ventilatie, zo streng dat men dit zelfs wat heeft moeten terugdraaien. De nieuwe WZC zullen dus zeker voorzien van betere ventilatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen wij al terug muilen op straat?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is nooit verboden geweest, je moest enkel op hetzelfde adres wonen.
Maar met heel die coronazever moest ik gisteren terugdenken aan enkele zaken uit de geschiedenis. Zaken waarbij de bevolking gedwee als schapen achter hun leider aanliepen en hem in de hemelprezen voor zijn daden. Als dwazen elke woord dat hij zei geloofde en zich verder geen enkel vraag stelde over de juistheid van zijn verkondigingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kan mij niet meer schelen wat anderen doen. Ik probeer de beste keuzes te maken. De rest moet dat ook doen. Het is ook typisch Vlaams weer om alle regeltjes zo hard te analyseren tot ze nergens meer op slagen en dan de cynicus te gaan uithangen ipv gezond verstand te gebruiken .
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila se. Dat komt er inderdaad op neer dat de staat niet optreedt als een overijverige regelneef en die boetes uitschrijft aan mensen die hun gezond verstand gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Ergens hoop ik op terug een heel zware tweede corona golf. Als je gisteren met enkele weken geleden vergelijkt dan was het gisteren terug enorm druk te noemen. Ik heb een vrij lange wandeling gemaakt en ik zag tientallen grote groepen moto's rijden. Ik zag nog een veelvoud aan wielerterroristen in hun Sven Nijs pakjes. Heel veel oldtimers en andere exoten die duidelijk gewoon wat aan het cruizen waren. De camionetten van de kleine zelfstandigen vlammen weer zoals voorheen, time is money en op een zaterdag kunnen ze veel in het zwart binnen halen. In de winkelstraat was het heel druk te noemen en amper social distancing of mondmaskers. Jongeren hingen er terug in groep op de banken en waren met de mensen die toch een mondmasker op hadden aan het lachen ...
Wat was het pakweg twee weken geleden rustig. Amper een wagen, geen moto's of wielerterroristen te zien. IK MIS ONZE GOEDE VRIEND CORONA AL WEL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |