![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondanks dat burgemeesters van de kustgemeentes geen bezwaar hebben, integendeel. Ook virologen zien er geen graten in.
Is het de PS die dit dicteert om geen priviliges te verlenen aan welgestelde Vlamingen die in deze tijden zich zouden kunnen gaan ontspannen in hun tweede verblijf?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() PS ?
Tis De Crem die gewoon stijfkop speelt. De PS heeft hier niks mee te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand ziet een argument om dat te verbieden.
Geen wonder dat men ook de andere maatregels in vraag begint te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag ondertussen in Oostende winkelen, op de dijk wandelen, mijn familie bezoeken, maar niet overnachten in m'n eigen kot.
Wat is dat nu voor zever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me dat het vooral De Crem en die stupide gouverneur van West Vlaanderen zijn die dit koste wat het kost willen tegenhouden. Wat een stelletje dwazen daar bij CD&V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minstens 1 kustburgemeester ondervroeg de regering over het waarom.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een federale premier en een federale minister van binnenlandse zaken hierop geen fatsoenlijk en gemotiveerd antwoord kunnen geven? Zelfs het simpelste antwoord (vb. wij vrezen dat jullie niet gaan kunnen verhinderen dat de zeedijken overrompeld gaan worden, met alle negatieve gevolgen daarvoor ..), dat zou geaccepteerd kunnen worden; daar zou over gedebatteerd kunnen worden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan alle 2e verblijvers; kust ze!
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat met welgestelde Walen die een buitenverblijf aan de kust hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast individuele beoordeling per stuk vermoed ik dat er ook kwantitatief beperkt wordt. Dat van die buitenverblijven was voordien al reeds gesteld op 8 maart, dacht ik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 14 mei 2020 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lokale politie zal mijn inziens niet met de opdracht worden belast. De kustgemeenten hebben er ook geen belang bij. Integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge weet goed genoeg, net als ik, dat ge moeilijk iets tegen het item zelve kunt hebben ( idem dito dat bankske dus ) Het gaat hier dus over alle neveneffecten die ermee gepaard gaan of waar men voor vreest Extra verplaatsing, nieuwe contacten onderweg, contacten ter plekke, eventueel het 'misbruik' ter plekke van maatregelen aan je laars te lappen etc Daarbij komt, zoals ik al zei, het kwantitatieve aspect Maar goed...zelf vind ik het nogal dom, zeker in deze fase (en vorige) om dat niet toe te laten en zit in spanning af te wachten om daar naartoe te gaan om enkel wat dringend te verhuizen wegens verkoop. Mocht blijkbaar niet van de crisiscel... niet noodzakelijk genoeg ![]() Laatst gewijzigd door praha : 14 mei 2020 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer kritisch maar ook empathisch te blijven voor belangengroepen. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen tweede verblijf aan zee. Ik ben wel een regelmatige bezoeker aan zee (Oostende) Zo ongeveer twee aan drie maanden per jaar, meestal op appartement, via ondertussen goede contacten. Momenteel zie ik geen enkele reden waarom iemand niet in zijn tweede verblijf mag wonen, zelfs niet in een gehuurd appartement. Hotels zijn een andere kwestie. Kort na de persconferentie, hoorde ik Martine Tange aan Van Ranst vragen waarom er over die tweede verblijvers niets werd gezegd. Het antwoord was dat ze het palaver hieromtrent beu waren. Dus, opzettelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die mensen aangeschreven...was echt niet de bedoeling om daar een daguitstap van te gaan maken. Kon niet mocht niet : niet dringend genoeg Het moest al gaan om een verkoop aan iemand die daar zijn domicilie wou plaatsten en daar wou gaan wonen vlak na de verkoop (zuiver de letter van de richtlijnen dus )...dan zou min verhuis naar een nakende verkoop dringend genoeg zijn. Te gek voor woorden Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja dat is wel ergens zo hé...die 2de-verblijvers zijn al van in het begin aan 't 'zagen' ...en in principe is hun belang net hetzelfde als iemand met een boot, motto, etc |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik behoor tot de categorie mensen die ervan uit gaat dat wat de overheid beslist, per definitie ongeloofwaardig is. Dat is voor mij een essentieel facet van "overheid".
|
![]() |
![]() |