![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En plots is bubbel van twaalf besmet: hele familie test positief na huwelijksverjaardag in vakantiepark in NEDERLAND
Voor Schoof de link https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200719_...n-vakantiepark Tja, blijft de vraag waarom er uitgeweken werd naar Nederland, Nederland waar de regels sowieso veel losser zijn. In winkels is het bijvoorbeeld niet verplicht om zo'n mondvod te dragen. Hieronder het artikel. HBVL: 20-07-2020 Vandaag om 06:00 door Bert Feys en Marc Klifman In Ledegem haalt de tweede coronagolf stevig uit. In een week tijd zijn er 22 besmettingen vastgesteld en Hendrik Vandromme en zijn echtgenote Liliane zitten daar voor iets tussen. Na een vakantie in Nederland bleek dat twaalf leden van de familie positief testten op het virus. “We moeten zeer voorzichtig zijn dat die lokale uitbraken niet verder uitslaan”, zegt biostatisticus Geert Molenberghs. Ledegem, West-Vlaanderen. Een rustig dorpje, waar de tweede coronagolf voor een onrustwekkende situatie zorgt. Tijdens de eerste periode van de epidemie werden er 51 besmettingen vastgesteld. De voorbije maand zijn er echter al 29 besmettingen gesteld, waarvan 22 sinds de laatste week. Hendrik Vandromme en zijn echtgenote Liliane Feys kunnen die cijfers mee verklaren. Het koppel vierde op zondag 5 juli zijn gouden huwelijksverjaardag en vertrok de dag nadien met de kinderen en kleinkinderen naar een Roompot-vakantiepark in het Nederlandse Cadzand. “We waren met een groep van vijftien. Op maandag gingen mijn vrouw en ik samen iets uit eten. Daarna bleven we bijna voortdurend in het park. De kinderen en kleinkinderen trokken er wel eens op uit”, zegt Hendrik. Plots koorts Maar op zaterdag 11 juli werd Liliane plots ziek. “Ze had 38 graden koorts. Op zondag bleek de koorts niet verdwenen te zijn.” Hendrik belde zijn huisarts op. Die maande de familie aan onmiddellijk naar huis terug te keren, opdat bij Liliane een coronatest kon worden afgenomen. “Niemand van de familie stribbelde tegen. Op zondagmiddag werd de coronatest bij mijn vrouw al afgenomen en die bleek positief.” Kort daarna werden ook alle andere familieleden die mee op reis waren getest. Elf testten eveneens positief. Het vakantiepark in Nederland werd onmiddellijk ingelicht. “Het is niet honderd procent duidelijk of we het daar hebben opgelopen, maar de kans is groot. Op zondag 5 juli waren we met zestien gaan eten. Een van de familieleden ging niet mee naar Cadzand. Zij testte inmiddels negatief.” Het is voorlopig uitzonderlijk dat het gros van een bubbel bijna volledig positief test. Biostatisticus Geert Molenberghs benadrukte zondagavond het belang van de lokale aanpak om deze besmettingen in te dijken. “Op dit ogenblik zijn de uitbraken duidelijk lokaal. Maar we mogen niet vergeten dat het aantal lokale uitbraken de laatste dagen fel toeneemt. Nog een beetje en het is een volledige uitbraak. Het is cruciaal dat burgemeesters, huisartsen, contact tracers – eigenlijk iedereen – goed hun werk doen. We moeten ons voorbereiden op het ergste, zonder te panikeren. Want in Europa zien we dat die lokale uitbraken kunnen uitslaan. We moeten voorzichtig zijn.” Voorzorgsmaatregelen genomen Het vakantiepark in Cadzand waar de familie Vandromme verbleef, kreeg van de Nederlandse contact tracers enkel nog maar de melding van deze familie. Er zijn geen signalen dat er nog andere mensen besmet zijn. De nodige voorzorgsmaatregelen werden inmiddels ook genomen, benadrukt woordvoerder Baptiste van Outryve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch grappig dat die twee met naam en foto in de gazet verschijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 juli 2020 om 06:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm....de gazet zal wel uitdrukkelijk toestemming gekregen hebben om namen en fotos te zetten,en het is wel een tamelijke groep he.....
Het is al van WO2 geleden dat hier nog zoiets spannends gebeurd is.... Laatst gewijzigd door kelt : 20 juli 2020 om 06:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het virus lijkt besmettelijker te worden en dat is een goeie zaak, dan zakt normaal gezien ook de dodelijkheid. Ik zie niemand van dat groepje dood gaan, statistisch gezien dan toch.
Als je slim bent moet je nu zo vlug mogelijk in contact komen met die mensen om die versie van het virus te pakken te krijgen. Hop hop ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie toch niet zo veel voordelen, toch alleszins niet in een dorp waar ze je kennen. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat na enkele weken de mensen reeds geneigd zullen zijn om een praatje te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk inderdaad een dubbele mentaliteit op bij de mensen, de ene zijn bang, de andere niet. Dat komt door de berichtgeving die de ene keer zegt dat ze hun immuniteit verliezen en dan weer niet. Dat zal binnenkort wel duidelijk worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() of dood
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet eens kijken wat een spectakel he:
"vrouw van een koppel dat gouden bruiloft ging vieren, heeft 1 dag 38 graden koorts gehad ! Direct het land op slot !!" ![]() Kan je je zoiets voorstellen, 1 jaar geleden ? Oma heeft 1 dag 38 graden koorts gehad, het komt in de krant en het land staat in rep en roer ? ![]() Hoe hoog moet de groepswaanzin niet stijgen ??? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juli 2020 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel, met de nadruk op gevoel, zijn er nog altijd heel wat die het oftewel niet weten, oftewel wel weten maar toch wantrouwig blijven. Ik stel vast dat als iemand zegt efkes niet goed geweest te zijn dikwijls de vraag krijgt of het corona gerelateerd was. Raar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bubbel van 12.
Ieder van die 12 mag 12 anderen kiezen. Die dat op hun beurt ook mogen. Dat is dan 12 in de 12 macht?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juli 2020 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet beter,VEEL beter! ![]() |
|
![]() |
![]() |