![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Mensen uit de rode zone provincie Antwerpen mogen Duitsland niet in. Tenzij met negatieve testuitslag of als je 14 dagen in quarantaine gaat. Wat als je met de auto bent, mag je dan (zonder test) op doorreis naar bvb. Oostenrijk wel door Duitsland ? Kan je voor één dag bvb naar Phantasialand ? Of het bezoeken wanneer op doorreis ? Wat kunnen de boetes zijn ? Ik zoek me rot op het www, maar vind amper info.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 augustus 2020 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ben door Duitsland gereden toen ik van Kroatie kwam toen dat de situatie al was. Er stond grenscontrole aangegeven toen ik Duitsland binnenkwam vanuit Salzburg(Oostenrijk) maar nergens paspoorten moeten afgeven, misschien dat enkel nummerplaten gescand werden? aangezien het verkeer wel op 1 strook moest. En als je zo ver moet rijden stop je wel eens voor te tanken en te eten in mijn geval buiten de autostrade wegens slecht eten op de autostrade en veel duurdere brandstofprijzen op de autostrade.
Van Duitsland naar Nederland geen controle, van Nederland naar België idem. Was toen al code rood voor provincie Antwerpen in beide landen, en ik woon in de parking van die provincie. Voor Phantasialand zou ik het gewoon riskeren. Voor te overnachten niet. Laatst gewijzigd door Glennos1 : 16 augustus 2020 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Reizen naar Duitsland is mogelijk mits men rekening houdt met volgende voorwaarden (enkel voor mensen die zich de laatste 14 dagen in de Provincie Antwerpen bevonden): - ofwel een negatieve PCR COVID-test van minder dan 48u voor aankomst kunnen voorleggen* - ofwel bij aankomst in quarantaine gaan, een PCR COVID19-test laten afnemen en het resultaat afwachten* Deze maatregelen zijn niet van toepassing op transitreizen. Andere regionale uitzonderingen zijn mogelijk, o.a. voor grensarbeiders of essentiële reizen. Gelieve hiervoor de websites van de Duitse deelstaten te consulteren. |
|
![]() |
![]() |