![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als je de statistieken bekijkt zitten we in een vergelijkbare situatie vandaag als rond Pasen.
Toch werden tijdens Pasen kerkdiensten afgelast. Communiefeesten hebben we ook niet kunnen doen of in de privé-sfeer. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200327_04904331 De Islam: Het offerfeest is vergelijkbaar met Pasen. Dit mag echter wel doorgaan, al zijn er ook maatregelen genomen. Nochtans zijn moslims nog altijd minderheden in ons land en hebben ze dus meer de neiging om bij elkaar op te trekken, en mondmaskers zijn ook niet heilig (ze houden 70% van de partikels tegen, dus afstand is nog altijd belangrijker) Vandaag de dag hebben we Whatsapp en andere technologie om toch op een manier bij onze geliefden te zijn. Plus, tijdens de volledige lockdown was het zelfs niet toegelaten om in een bubbel te zitten, want dat concept bestond toen nog niet. Wat ik dan ook niet goed begrijp is dat het toegelaten is om met 100 in een moskee samen te komen. Ik vind dat erg veel. Ik vind dat we allemaal offers moeten brengen, niet enkel vanuit Christelijke hoek. Tenslotte is de geschiedenis van West-Europa nog altijd eeuwenlang het christendom gevierd. Ik maak me eerlijk gezegd zorgen over de virusverspreiding. Ik hou mijn hart al vast voor de cijfers half augustus.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welcome Back, Marie -> Coucke content!
![]()
|
|
|
#4 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het probleem zit bij de beleidsmakers die 2 maten en 2 gewichten gebruiken. Het is en blijft een groep waartegen weinig durft ondernomen worden (door de hoge criminaliteit? Door de tereuraanslagen uit het verleden?) Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet helemaal mee, jongens?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...s-extra-offer/ Je moet je propaganda toch een beetje in lijn houden met de werkelijkheid.
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Voor hoelang denk je??? Want mijn tong staat op nog scherper...
Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 juli 2020 om 11:47. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De tijd van de middeleeuwse brandstapels met bijhorende burgerachterlijkheid komt in alle glorie terug... |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus toch twee maten en twee gewichten??? |
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Is er toeglaten om maximaal 100 mensen toe te laten op een communie? heb jij Pasen met 100 mensen gevierd?
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat dat een troost zijn.
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gezien de verontrustende toename van de besmettingen in Antwerpen adviseert het EMB echter de moskeeën van de stad Antwerpen om het gebed van het Offerfeest uitzonderlijk niet plaats te laten vinden in de moskee. Als alternatief kan het gebed thuis worden uitgevoerd naar analogie van het Ramadanfeest. Dat geeft meteen ook aan dat de moslims zich enkele maanden terug ook al inschreven in wat andere geloofsgemeenschappen deden.
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goe zot gij.
Als ik die naam noem ben ik sisto presto naar de Schoof zijn kloten!
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vandaag aan de Belgische kust.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
---- (was al aangebracht - draad niet volledig gelezen)
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) De smeltkroezen zijn aan het smelten. Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 juli 2020 om 16:46. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het feest van de "Zinloosheid van het bestaan" en de bijgaande bedevaart naar "het einde van de wereld" is tot nader order nog niet afgezegd mijn beste..
Ziet hoe die bleke velletjes geofferd worden aan de brutaliteit van de Zon... Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2020 om 16:47. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|