Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2020, 06:55   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Man kreeg rake klappen van de politie, hij wilt dat de agent ontslagen wordt.

Man die rake klappen kreeg van politieman reageert: “Die agent moet ontslagen worden”

Franky Vlieghe, de 39-jarige Tieltenaar die zaterdag in Roeselare enkele rake klappen kreeg van een politieagent na een uit de hand gelopen discussie over het niet-dragen van een mondmasker, hoopt dat de betreffende agent ontslagen wordt.
De discussie liep zaterdagavond uit de hand op het skatepark aan de Traxsite in Roeselare. De 39-jarige Franky Vlieghe werd er op de vingers getikt door twee stadswachters omdat hij geen mondmasker droeg. “Ik kijk heel weinig tv en was niet op de hoogte van de nieuwe maatregelen”, aldus de Tieltenaar. “Op de bus draag ik mijn mondmasker altijd. Ik was zaterdag even aan het uitblazen na het skaten, een sport die voor mij als ADHD’er een echte uitlaatklep is. Je kan toch moeilijk na intensief gesport te hebben uitblazen met een mondmasker aan.”

Toen Vlieghe niet onmiddellijk een mondmasker wou aandoen, vroegen de stadswachters om politieversterking. De discussie tussen de skater en de agent liep volledig uit de hand. Vlieghe noemde de agent onder meer een nazi en weigerde zijn identiteitskaart te tonen, waarna hij enkele rake klappen kreeg van de agent. Een collega-agent kwam ter plaatse en Vlieghe werd met pepperspray in bedwang gehouden.

Wat vinden jullie?
Gebruikte de agent onaanvaardbaar geweld?
Handelde de agent correct?

Moest ik in de agent z'n plaats geweest zijn, en ik werd uitgemaakt voor Nazi (duidelijk te horen), dan denk ik dat ik ongeveer hetzelfde zou reageren.

Vragen die we ons mogen stellen:
  1. Waarom weigerde de man om een masker te dragen?
  2. Waarom weigerde de man z'n paspoort te tonen?
  3. Waarom vond de man het nodig om de politieagent een nazi te noemen?
  4. Waarom kon de politieagent zich niet bedwingen en wachtte hij de versterking niet af?
  5. Gebruikte de agent buitensporig geweld?
  6. Hoe gaat de politietop er op reageren?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 07:49   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wat mij verbaast is dat tegenwoordig de woorden “nazi” en “fascist” met een verbluffende lichtzinnigheid worden gebruikt. We kunnen het ook op dit forum bijna dagelijks vaststellen. Zodra een persoon, een organisatie of een politieke groepering iemand niet bevalt wordt met die beladen termen gezwaaid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 07:55   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Moest ik in de agent z'n plaats geweest zijn, en ik werd uitgemaakt voor Nazi (duidelijk te horen), dan denk ik dat ik ongeveer hetzelfde zou reageren.

Vragen die we ons mogen stellen:
  1. Waarom weigerde de man om een masker te dragen?
  2. Waarom weigerde de man z'n paspoort te tonen?
  3. Waarom vond de man het nodig om de politieagent een nazi te noemen?
  4. Waarom kon de politieagent zich niet bedwingen en wachtte hij de versterking niet af?
  5. Gebruikte de agent buitensporig geweld?
  6. Hoe gaat de politietop er op reageren?
Die Frankie Vlieghe, het 'slachtoffer' dus die de agent uitmaakte voor Nazi en Fascist, is een Qanon aanhanger, een extremistische complotgelover dus, dat zie je onmiddelijk aan zijn Facebook-pagina.
https://www.facebook.com/franky.vlieghe.71
WWG1WGA is de alom gekende Qanon-slogan.

Dat soort volk is anti-politie en anti-autoriteit en ze accepteren uiteraard niet om een mondmasker te dragen en zelfs niet om zich te identificeren.

Vaak geloven die kloefkappers niet eens dat het Corona-virus bestaat, ze zien dat als een Hoax van de staat om mensen te onderdrukken en hun vrijheden af te pakken en natuurlijk zit ook de hele farma-industrie en alle dokters mee in het complot.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juli 2020 om 08:11.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 07:58   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die Frankie Vlieghe, het 'slachtoffer' dus die de agent uitmaakte voor Nazi en Fascist, is een Qanon aanhanger, een extremistische complotgelover dus, dat zie je onmiddelijk aan zijn Facebook-pagina.

Dat soort volk is anti-politie en anti-autoriteit en ze accepteren uiteraard niet om een mondmasker te dragen.
En vaak geloven die kloefkappers niet eens dat het Corona-virus bestaat, ze zien dat als een Hoax van de staat om mensen te onderdrukken en hun vrijheden af te pakken.
Zijn ADHD aandoening zal er ook wel voor iets tussenzitten.
Oud 27 juli 2020, 08:09   #5
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:

Dat soort volk is anti-politie en anti-autoriteit en ze accepteren uiteraard niet om een mondmasker te dragen.
En vaak geloven die kloefkappers niet eens dat het Corona-virus bestaat, ze zien dat als een Hoax van de staat om mensen te onderdrukken en hun vrijheden af te pakken.
En in dit geval heeft het slachtoffer gelijk, "Even Paranoiacs Have Real Enemies".
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 08:12   #6
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is van geen kanten niet zo erg als zijn Qanon-aandoening.
Oud 27 juli 2020, 08:13   #7
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
En in dit geval heeft het slachtoffer gelijk, "Even Paranoiacs Have Real Enemies".
Zijn geloof en zijn houding, in lijn met dat geloof, heeft het probleem veroorzaakt.
Ik zie de agent in dit geval als slachtoffer.
Oud 27 juli 2020, 08:20   #8
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vrees dat Van Ranst gelijk heeft en dat de mondkapplicht manu militari gehandhaafd dient te worden. Met enkel een wapenstok en pepperspray zijn onze agenten te licht bewapend om het hoofd te bieden aan de rebellerende covid-19 verspreiders.
Oud 27 juli 2020, 08:42   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Wat is er mis met de vraag het mondmasker op te doen?
Wat is er mis met de vraag om de identiteitskaart te tonen?

Er is veel mis met een politieagent, in functie, een nazi te noemen.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 juli 2020 om 08:43.
Oud 27 juli 2020, 08:43   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn geloof en zijn houding, in lijn met dat geloof, heeft het probleem veroorzaakt.
Ik zie de agent in dit geval als slachtoffer.
Dat is ook zo.
Oud 27 juli 2020, 08:50   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij verbaast is dat tegenwoordig de woorden “nazi” en “fascist” met een verbluffende lichtzinnigheid worden gebruikt. We kunnen het ook op dit forum bijna dagelijks vaststellen. Zodra een persoon, een organisatie of een politieke groepering iemand niet bevalt wordt met die beladen termen gezwaaid.
Die lichtzinnigheid is meestal het resultaat van een beperkt denkvermogen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 09:16   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Dit is een gevolg van de politiek die elke keer weer de politie op de vingers tikt als ze het ook maar aandurven om geweld te gebruiken. Idioten zoals die Vlieghe gebruiken dit om ook opstandig te doen tegenover de politie. Uitdagen wordt een sport en wordt opgenomen. Van zodra er door de politie ingegaan wordt op deze voortdurende provocatie komt dit op het internet te staan en mag de agent in kwestie vrezen voor zijn job. Op deze manier is het stilaan onhoudbaar geworden om op een normale wijze te werken. Benieuwd wat deze agent te wachten staat. Als hij een sanctie krijgt is dat alweer een verkeerd signaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 09:18   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit is een gevolg van de politiek die elke keer weer de politie op de vingers tikt als ze het ook maar aandurven om geweld te gebruiken. Idioten zoals die Vlieghe gebruiken dit om ook opstandig te doen tegenover de politie. Uitdagen wordt een sport en wordt opgenomen. Van zodra er door de politie ingegaan wordt op deze voortdurende provocatie komt dit op het internet te staan en mag de agent in kwestie vrezen voor zijn job. Op deze manier is het stilaan onhoudbaar geworden om op een normale wijze te werken. Benieuwd wat deze agent te wachten staat. Als hij een sanctie krijgt is dat alweer een verkeerd signaal.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 09:45   #14
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die lichtzinnigheid is meestal het resultaat van een beperkt denkvermogen.
Dit is een steek onder water ten aanzien van nazi-hater Panda.
Oud 27 juli 2020, 09:51   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat uitdagen zien ze vooral in Amerikaanse films.
Stoer doen...
Vooral voor jongeren met een IQ van 3,14

Laatst gewijzigd door Boduo : 27 juli 2020 om 09:52.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 10:06   #16
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
excuustruus om niet te moeten werken, parasiet eerste klasse
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 10:50   #17
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met de vraag het mondmasker op te doen?
Wat is er mis met de vraag om de identiteitskaart te tonen?

Er is veel mis met een politieagent, in functie, een nazi te noemen.
Vraag is ook waarom had de tweede politieagent geen masker op?
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 11:16   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De politiek is hier de grootste schuldige.
Er moet geen proces gemaakt worden van de politieagent.
De herrieschopper moet ferm op de vingers getikt worden.
Mogelijke straf, 1 jaar niet meer skaten.
Oud 27 juli 2020, 11:21   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat uitdagen zien ze vooral in Amerikaanse films.
Stoer doen...
Vooral voor jongeren met een IQ van 3,14
Gelijk heeft u, je ziet het alle dagen TV/film.

Misschien hoopte de uitdager dat de agent het 'boekje' zou volgen en géén gevolg zou geven aan het uitdagen.

Dat is mislukt want dat uitdagen moet een héél gevoelige snaar geraakt hebben.
Oud 27 juli 2020, 11:27   #20
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Vlieghe is een smeerlap maar helaas heeft die agent zijn zelfcontrole verloren. Hij brengt de mensen die hem waarschijnlijk een sanctie gaan opleggen in een zeer moeilijke situatie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be