Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2020, 23:06   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Griep en Corona samen, de twindemic en we gaan het geweten hebben

OK, we zijn er, de corona is in tijd uitgerokken tot de traditionele griep periode, weer iets om dramatisch over te doen. Ze noemen het de twindemic, onthoudt de term want je gaat 'm veel mogen horen. De griep zou dit jaar een groot probleem zijn want het zijn exact dezelfde symptomen als Covid, oh the horror.

Ik had al gezegd dat corona niet veel erger is dan de griep waar we dan niet zo dramatisch over doen. Nu beklaag ik me die vergelijking want ja hoor, ze gaan even debiel doen voor de griep deze keer, ik heb er dan ook achter gevraagd.

Massachusetts toont het goeie voorbeeld en verplicht de griep prik aan alle studenten en kinderen vanaf 6 maanden oud als die naar opvang of de school gaan. Wie volgt?

"DPH Makes Flu Shot Mandatory for Students in Massachusetts"
https://thisweekinworcester.com/dph-...y-students-ma/

"Experts Warn of a Possible 'Twindemic'"
https://www.health.com/condition/inf...irus/twindemic

Ze willen ons echt in constante angst en onder constante controle houden tot de Covid-19 vaccins klaar zijn om er miljarden van verkopen, anders gaat de investering verloren en dat willen we niet hebben natuurlijk.
.
.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 augustus 2020 om 23:07.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 06:04   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg zijn corona en griep virussen die niet kunnen combineren... of toch heel heel moeilijk. Het ene is een positive sense RNA virus, het andere een negative-sense.

Ik vind het eigenaardig dat men nu bang zou zijn voor griep: als griep nu kan doorgegeven worden, dan rijdt corona erdoor als een tank he. Voor griep hebben we meer resistentie, en het zou minder besmettelijk zijn. Als er dus maatregelen zijn die de *pretentie* hebben om corona te drukken, dan geraakt griep daar met geen enkel middel door !

Als er nu een (zelfs maar milde) griep epidemie is, dan wil dat gewoon zeggen dat al die corona maatregelen zo flut zijn als maar kan zijn. Komt griep er een beetje door, dan komt corona er zonder het minste probleem door natuurlijk.

Als er nu een nutteloos vaccin is, dan is het wel dat tegen griep, tenzij men inderdaad vindt dat al dat corona gemaatregel zodanig lek is dat zelfs griep erdoor geraakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2020 om 06:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 08:45   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze gaan er inderdaad van uit dat er een pak griepgevallen (en verkoudheden) zullen bijkomen en dat dit de voorzieningen zal overspoelen. Met zal elke verkoudheid en griep moeten behandelen als een corona geval en testen.

Iemand met griep gaan ze zo verplicht bij de corona gevallen moeten leggen en je kunt het al raden, die gaat dan automatisch ook corona krijgen. Ze gaan dus bijna opzettelijk mensen met corona gaan besmetten.
Oud 22 augustus 2020, 09:49   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oud 22 augustus 2020, 10:08   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jammer genoeg zijn corona en griep virussen die niet kunnen combineren... of toch heel heel moeilijk. Het ene is een positive sense RNA virus, het andere een negative-sense.

Ik vind het eigenaardig dat men nu bang zou zijn voor griep: als griep nu kan doorgegeven worden, dan rijdt corona erdoor als een tank he. Voor griep hebben we meer resistentie, en het zou minder besmettelijk zijn. Als er dus maatregelen zijn die de *pretentie* hebben om corona te drukken, dan geraakt griep daar met geen enkel middel door !

Als er nu een (zelfs maar milde) griep epidemie is, dan wil dat gewoon zeggen dat al die corona maatregelen zo flut zijn als maar kan zijn. Komt griep er een beetje door, dan komt corona er zonder het minste probleem door natuurlijk.

Als er nu een nutteloos vaccin is, dan is het wel dat tegen griep, tenzij men inderdaad vindt dat al dat corona gemaatregel zodanig lek is dat zelfs griep erdoor geraakt.
Als ik me niet vergis is het hebben van koorts een gemeenschappelijk symptoom.
Ik zie het zo gebeuren dat iemand met koorts eerst op corona wordt getest.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 10:48   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is het hebben van koorts een gemeenschappelijk symptoom.
Ik zie het zo gebeuren dat iemand met koorts eerst op corona wordt getest.
Uiteraard, op griep wordt niet getest. Heeft er ooit iemand hier al een griep test gekregen?

Als het een redelijk ernstig geval van griep is moeten ze je dan wel eerst een paar dagen op de Covid afdeling leggen. Daar wordt je dan uiteraard besmet door Covid.

Als het griep blijkt te zijn leggen ze je tussen de rest van de patienten, logica. Uiteindelijk zullen ziekenhuizen dus een extra afgezonderde afdeling moeten hebben voor de griep patienten omdat ze de corona wat hebben uitgerokken in de tijd.

De zomer is de tijd waar alle jongeren en gezonden de corona moesten gekregen hebben op festivals en feesten, dat hebben ze voorkomen dus komt alles nu samen. Alsof ze het zo gepland hebben bij het WHO.
Oud 22 augustus 2020, 10:51   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zever, België doet het niet beter of slechter dan andere landen met dezelfde demografie en infrastructuur. Corona is een Westerse ziekte omdat we een oude bevolking hebben die we samen in hokjes steken, daar is niet veel aan te doen.
Oud 22 augustus 2020, 12:41   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is de griep minder besmettelijk of is dat omdat we al een soort halve immuniteit hebben ontwikkeld over de jaren heen?
Oud 22 augustus 2020, 13:48   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Is de griep minder besmettelijk of is dat omdat we al een soort halve immuniteit hebben ontwikkeld over de jaren heen?
Dat komt op hetzelfde neer, he. Aangezien de besmettingspaden van corona en griep waarschijnlijk heel gelijklopend zijn, moeten de corona maatregelen ongeveer even efficient (of onefficient) werken op griep propagatie als op corona propagatie, maar als griep het al wat moeilijker heeft vanwege resistentie en immuniteit, zal griep rapper onder R = 1 vallen dan corona.

Waarschijnlijk is, tenzij we al totale groepsimmuniteit voor corona hebben, de R in alle deelgroepen voor corona toch hoger dan voor griep (behalve als corona afgelopen is natuurlijk). Elke maatregel die het corona moeilijk maakt, moet de griep epidemie dus totaal beletten van te propageren he. Als griep dus kan propageren, dan propageert corona als een sneltrein, en zijn de maatregelen totaal belachelijk en nutteloos (wat goed mogelijk is uiteraard).

Maar zeggen: we moeten maatregelen hebben die goed corona afremmen, maar oeioeioei we gaan een griep epidemie er bovenop hebben, is totaal belachelijk.

Het is als zeggen dat we een goed spul hebben dat muggen tegen houdt maar vleermuizen kunnen er wel door.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2020 om 13:48.
Oud 22 augustus 2020, 13:50   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever, België doet het niet beter of slechter dan andere landen met dezelfde demografie en infrastructuur. Corona is een Westerse ziekte omdat we een oude bevolking hebben die we samen in hokjes steken, daar is niet veel aan te doen.
Inderdaad. Vandaar dat men een correlatie gevonden heeft tussen het aantal doden per miljoen inwoners, en de rijkdom van het land in kwestie. Je moet al redelijk rijk zijn om voldoende zwakke ouderen in leven te houden die bij bosjes vallen met corona.
Oud 22 augustus 2020, 13:52   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze gaan er inderdaad van uit dat er een pak griepgevallen (en verkoudheden) zullen bijkomen en dat dit de voorzieningen zal overspoelen. Met zal elke verkoudheid en griep moeten behandelen als een corona geval en testen.
Ja, dat is eigenlijk de voornaamste zorg. Stel dat 20% van de bevolking een verkoudheid opdoet. Dan moet men binnen de week 20% van de bevolking testen op corona.

Maar, zoals ik al stelde: als met alle maatregelen, het MOGELIJK is dat 20% van de bevolking een verkoudheid opdoet, dan gaat corona er ZEKER door (en zou je verwachten dat 80% van de bevolking corona heeft opgedaan he).

Het kan gewoon niet dat verkoudheid sneller zou propageren dan corona ; idem voor griep. Tenzij we al flinke groepsimmuniteit hebben voor corona, meer dan voor verkoudheid of griep. In welk geval gans dat circus mag opgedoekt worden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2020 om 13:53.
Oud 22 augustus 2020, 14:11   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is eigenlijk de voornaamste zorg. Stel dat 20% van de bevolking een verkoudheid opdoet. Dan moet men binnen de week 20% van de bevolking testen op corona.

Maar, zoals ik al stelde: als met alle maatregelen, het MOGELIJK is dat 20% van de bevolking een verkoudheid opdoet, dan gaat corona er ZEKER door (en zou je verwachten dat 80% van de bevolking corona heeft opgedaan he).

Het kan gewoon niet dat verkoudheid sneller zou propageren dan corona ; idem voor griep. Tenzij we al flinke groepsimmuniteit hebben voor corona, meer dan voor verkoudheid of griep. In welk geval gans dat circus mag opgedoekt worden he.
Het zou goed kunnen dat de griep verdere maatregelen zullen onmogelijk maken, als je nu iedereen met een snotneus gaat behandelen als Corona valt alles stil.

Ze moesten van de zomer gebruik gemaakt hebben om aan groepsimmuniteit te geraken bij de -60 voordat de herfst komt, totaal gemiste kans.
Oud 22 augustus 2020, 15:26   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou goed kunnen dat de griep verdere maatregelen zullen onmogelijk maken, als je nu iedereen met een snotneus gaat behandelen als Corona valt alles stil.
Wat ik zeg is: als er nu evenveel mensen met een snotneus gaan rondlopen als gewoonlijk, is dat gewoon een bewijs dat de corona maatregelen zo lek als een zeef zijn en niks tegenhouden, zelfs geen snotneus, en zeker gene corona. Als corona dan niet oplaait, wil dat zeggen dat het voorbij is.

En ja, in dat geval gaat het paniek circus totaal dol draaien, want iedereen met een snotneus of een beetje koorts gaat dan 14 dagen opgesloten worden, en gans zijn omgeving, klas en bedrijf erbij.

En men zag dat men zot was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2020 om 15:27.
Oud 22 augustus 2020, 16:48   #14
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg is: als er nu evenveel mensen met een snotneus gaan rondlopen als gewoonlijk, is dat gewoon een bewijs dat de corona maatregelen zo lek als een zeef zijn en niks tegenhouden, zelfs geen snotneus, en zeker gene corona. Als corona dan niet oplaait, wil dat zeggen dat het voorbij is.

En ja, in dat geval gaat het paniek circus totaal dol draaien, want iedereen met een snotneus of een beetje koorts gaat dan 14 dagen opgesloten worden, en gans zijn omgeving, klas en bedrijf erbij.

Tiens, u bent optimist.
Oud 22 augustus 2020, 16:59   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is hun grootste vrees, dat de absurditeit te groot zou worden en men het plannetje van de pandemie uitrekken tot eind 2021 moet opgeven.

Ik hoop dat men binnenkort gaat door hebben dat ze zot bezig zijn.
Oud 22 augustus 2020, 17:23   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, op griep wordt niet getest. Heeft er ooit iemand hier al een griep test gekregen?
Tuurlijk nie. De dokter ziet dat gewoon of je griep hebt. En dan 25 € en de rest van de week in je bedje.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 augustus 2020 om 17:24.
Oud 22 augustus 2020, 17:27   #17
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hun grootste vrees, dat de absurditeit te groot zou worden en men het plannetje van de pandemie uitrekken tot eind 2021 moet opgeven.

Nog nen optimist...
Oud 22 augustus 2020, 17:35   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt er van af wie je bedoelt met "men".
Jan en Mieke Modaal die ietwat de actualiteit volgen zien van kilometers ver dat er totaal geen samenhang en logica bestaat binnen de maatregelen in diverse domeinen. Er zijn te veel tegenstrijdigheden. De coherentie is totaal zoek.
Experten zullen hun fouten nooit toegeven. En de politiek zal zeggen dat ze luisterden naar experten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 augustus 2020 om 17:36.
Oud 22 augustus 2020, 18:34   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, ik heb al een voorschrift voor griep test gekregen, dat ik niet heb uitgevoerd. Moest het doen toen ik na een week nog koorts had.

Ja er wordt op griep getest. Maar niet zo heel vaak als nu corona.

In andere jaren is griep eigenlijk gemakkelijk klinisch te herkennen, het is veel zwaarder dan verkoudheid. Er is dus niet echt nood aan een test.

Behalve in paniektijden zoals nu doet men enkel testen als die therapeutische beslissingen moeten helpen nemen, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2020 om 18:36.
Oud 22 augustus 2020, 18:36   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nog nen optimist...
Ge jaagt mij schrik aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be