![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 13/12/2004
De E.U. heeft 1,5 miljoen euro toegekend aan de christelijke jeugddag in 2005. De jeugddag is gekoppeld aan een pausbezoek. De E.U. geeft normaal geen subsidies aan levensbeschouwingen en dat moet zo blijven. Deze subsidie kan de neutraliteit van de E.U. op levensbeschouwelijk vlak in het gedrang brengen. Vreemd toch , dat hier geen ziel gehoor aan heeft ? Vervang het christelijk gebeuren door islamistisch en Vlaanderen staat op stelten , niet ?8) Laatst gewijzigd door neruda : 7 december 2004 om 06:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Hopelijk wel! Ik zou evengoed willen dat dat nu ook het geval zou zijn. Ik heb voor het Cristendom geen greintje meer respect dan voor de Islam. Het verschil is dat de Christenen niet zo idioot zijn om alles klakkeloos aan te nemen wat die oude seniele man allemaal uitkraamt. In tijden van Aids en andere SOA het condoom afraden! Ze moesten hem wegsteken i.p.v. te subsidiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Alsof de mensen nog geen redenen genoeg in hun strot gedrukt krijgen om het christendom een beetje te beginnen te haten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() heeft dat Vaticaan na eeuwenlange plunderingen, opgelegde giften en aflaten nog altijd geen geld genoeg, of is zijn pausmobiel al versleten?
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door nadine : 7 december 2004 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() jean-pol nummerke 2 heeft tijdens zijn 25-jarige pontificaat al meer mensen heilig verklaard dan al zijn voorgangers samen in de laatste 500 jaar, dat is toch al een eerste serieuze indicatie dat er iets nie goed zit in zijn kop
een andere typerende anekdote voor de stupiditeit van de RK Kerk is Galileo Galilei: in 1633 werd hij veroordeeld tot levenslang huisarrest na een martelgang waarin hij zijn bevindingen omtrent het heliocentrisme. Pas in 1992 (slechts 350 jaar na zijn dood) heeft JP2 officieel toegegeven dat Galilei feitelijk gelijk had
![]() |
#10 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ook onze regering betaalt veel geld aan de Bleginsche kerkfabrieken!
Ik heb daarover destijds al een topic geopend, maar daar durfden maar weinig op ingaan, zoals jij hier ook terecht stelt, neruda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is trouwens een topic dat elke maand wel eens komt bovendrijven. En de oplossing is heel simpel: geef de Kerk de goederen terug die haar werden ontroofd door de staat. Geef alvast al die kunstwerken terug die nu her en der uitgeleend zijn aan musea, de gebouwen die nu gratis en voor niets door de Staat worden gebruikt en de gronden waar de Staat op oneigenlijke manier erfdienstbaarheden "ten openbare nutte" heeft gevestigd. Kortom, behandel de Kerk als om het even welke private organisatie. Ik ben nog niet zo zeker dat de Kerk in België daar een slechte zaak aan zou doen... Jullie blij dat je belastingscenten voortaan naar betere doelen gaan zoals het onderwijs in Wallonië of de werklozen van Luik. En de Kerk blij omdat ze eindelijk van de bevoogding door de Belgische Staat af is. Maar dan ook gelijk oversteken he... Ook geen eurocent meer naar de "initiatieven" van het Humanistisch Verbond et.al. Eerlijk is eerlijk... want d�*�*r wil ik ook geen belastingen voor betalen.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De kerk heeft 2000 jaar alles gepikt van de anderen, door de meest verschrikkelijke dingen te doen, zoals bijna volledig het continent Amerika uit te roeien, heksenvervolgingen, ... en nu kom jij zeggen dat de staat hun de goederen ontnomen heeft. Je weet toch dat de kerk het meeste onroerend goed heeft na de overheid. Dus veel meer als privé-organisaties als Fortis, welke op de derde rang komt. Nota bene worden deze goederen dan nog onderhouden door de overheid. Er is maar één rechtvaardige oplossing : de kerk zou iedereen moeten vergoeden aan wie ze onrecht aangedaan heeft en verzaken aan ALLE materiële zaken. In de geschiedenis heeft ze de meest gruwelijke misdaden tegen de mensheid begaan, hiertegen zijn Hitler, Stalin, ... maar broekventjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom je die islamieten hier weer bij komt sleuren begrijp ik niet goed. Die vreemdelingen krijgen al veel te veel van ons, en dat moet zowiezeo ophouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Even een geschiedenisboekje erbij halen en je eens met "feiten" documenteren vooraleer je de voorgekauwde rommel in het rond komt strooien. W�*t heeft de Kerk "gepikt"? Of beter, wat heeft de Kerk méér gepikt dan de Staat? Mijn inkomen wordt elke maand voor 70% "gepikt" door de Staat om het uit te geven aan talloze zaken waar ik niet achter kan staan... Erg he? Wat heeft de Kerk teruggegeven? Of ben je niet in staat tot genuanceerd denken? "In de geschiedenis,... blablabla .... broekventjes" Ook al tientallen keren mogen aanhoren, maar als ik dan de auteur van al dat fraais uitnodig om dat soort uitspraken te staven met historische feiten én cijfers, d�*n wordt het ijzig stil. Mij dunkt dat je geen enkele reden hebt om "bijna" van je stoel te vallen. Om je eens uit die stoel op te heffen en bibliotheekwaarts te trekken voor een grondige opfrisser, des te meer.
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Antoon:
De EU financiert ook culturele activiteiten van vrijzinnige signatuur. Pluralisme heet zoiets.... Maar Neruda houdt natuurlijk meer van de grijze eenheidsworst van het "politiek correcte" steriele denken.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar in tegenstelling tot jou en sommige anderen leef ik in het hier en nu en bekijk ik de christelijke boodschap binnen de context anno 2004. Het verleden is een bijzonder belangrijke leerschool, maar is geen erfzonde. Geloof jij in de erfzonde? Nee toch? Maar terug naar de feitelijkheid die je me zo mooi onder de neus wou wrijven... De wreedheden bedreven in Christus' naam waartegen de (atheïstische) massamoorden en genocides op industriële schaal uit de 20ste eeuw zouden verbleken. Ik wacht nog steeds op een goed onderbouwde analyse...
![]() |