Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2004, 06:45   #1
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard Paus gesubsidieerd door EU : 1,5 miljoen

13/12/2004

De E.U. heeft 1,5 miljoen euro toegekend aan de christelijke jeugddag in 2005. De jeugddag is gekoppeld aan een pausbezoek.

De E.U. geeft normaal geen subsidies aan levensbeschouwingen en dat moet zo blijven. Deze subsidie kan de neutraliteit van de E.U. op levensbeschouwelijk vlak in het gedrang brengen.

Vreemd toch , dat hier geen ziel gehoor aan heeft ?
Vervang het christelijk gebeuren door islamistisch en Vlaanderen staat op stelten , niet ?8)

Laatst gewijzigd door neruda : 7 december 2004 om 06:46.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 07:18   #2
Vanaspe
Vreemdeling

Standaard

Hopelijk wel! Ik zou evengoed willen dat dat nu ook het geval zou zijn. Ik heb voor het Cristendom geen greintje meer respect dan voor de Islam. Het verschil is dat de Christenen niet zo idioot zijn om alles klakkeloos aan te nemen wat die oude seniele man allemaal uitkraamt. In tijden van Aids en andere SOA het condoom afraden! Ze moesten hem wegsteken i.p.v. te subsidiëren.
Vanaspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 07:52   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
13/12/2004

De E.U. heeft 1,5 miljoen euro toegekend aan de christelijke jeugddag in 2005. De jeugddag is gekoppeld aan een pausbezoek.

De E.U. geeft normaal geen subsidies aan levensbeschouwingen en dat moet zo blijven. Deze subsidie kan de neutraliteit van de E.U. op levensbeschouwelijk vlak in het gedrang brengen.

Vervang het christelijk gebeuren door islamistisch en Vlaanderen staat op stelten , niet ?8)
En hoe zou dat komen denk je? Alsof de mensen op deze aardkloot nog geen redenen genoeg in hun strot gedrukt krijgen om het islamisme een beetje te beginnen te haten. Maar dat hebben de anderen waarschijnlijk zelf gezocht.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 10:27   #4
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Alsof de mensen nog geen redenen genoeg in hun strot gedrukt krijgen om het christendom een beetje te beginnen te haten
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 10:39   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
13/12/2004

Tegen dan heeft de paus het loodje gelegd. Hopelijk zetten ze dan een aap op de paustroon. Die zal tenminste nog wat zinnige dingen zeggen i.p.v. een holbewoner die uit een achterlijk gat van Polen komt. En dan spreken van achterlijke imam's. Het opperhoofd van de Katholieke kerk moet voor de vergelijking met een imam uit onderontwikkelde streken niet onderdoen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 11:01   #6
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
13/12/2004

Dank u voor die centen uit Europa
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 11:28   #7
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

heeft dat Vaticaan na eeuwenlange plunderingen, opgelegde giften en aflaten nog altijd geen geld genoeg, of is zijn pausmobiel al versleten?
Oud 7 december 2004, 12:57   #8
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Tegen dan heeft de paus het loodje gelegd. Hopelijk zetten ze dan een aap op de paustroon. Die zal tenminste nog wat zinnige dingen zeggen i.p.v. een holbewoner die uit een achterlijk gat van Polen komt. En dan spreken van achterlijke imam's. Het opperhoofd van de Katholieke kerk moet voor de vergelijking met een imam uit onderontwikkelde streken niet onderdoen.
Zeer achterlijk, juist. het was ook zo'n achterlijke pool (Copernicus) die dierf beweren dat de aarde rond de zon draaide. We zullen dat ook weer moeten rechtzetten en de universiteiten in Saoedie-Arabie doen het al lang. Ik stel je voor dat we dan die progressieve ideeen van "zon draait rond de aarde" vanuit de zandbak overnemen

Laatst gewijzigd door nadine : 7 december 2004 om 12:57.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 13:08   #9
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

jean-pol nummerke 2 heeft tijdens zijn 25-jarige pontificaat al meer mensen heilig verklaard dan al zijn voorgangers samen in de laatste 500 jaar, dat is toch al een eerste serieuze indicatie dat er iets nie goed zit in zijn kop

een andere typerende anekdote voor de stupiditeit van de RK Kerk is Galileo Galilei: in 1633 werd hij veroordeeld tot levenslang huisarrest na een martelgang waarin hij zijn bevindingen omtrent het heliocentrisme. Pas in 1992 (slechts 350 jaar na zijn dood) heeft JP2 officieel toegegeven dat Galilei feitelijk gelijk had
Oud 7 december 2004, 13:15   #10
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Zeer achterlijk, juist. het was ook zo'n achterlijke pool (Copernicus) die dierf beweren dat de aarde rond de zon draaide. We zullen dat ook weer moeten rechtzetten en de universiteiten in Saoedie-Arabie doen het al lang. Ik stel je voor dat we dan die progressieve ideeen van "zon draait rond de aarde" vanuit de zandbak overnemen
Hmm, zo te zien ben je een aanhanger van JP II. Deze moorddadige Pool beweert wel nog altijd dat AIDS niet mag bedwongen worden door voorbehoedsmiddelen. Kweken als konijnen in de naam van God. Mijns inziens is dit toch een totaal achterhaalde stelling.
Oud 7 december 2004, 13:32   #11
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Ook onze regering betaalt veel geld aan de Bleginsche kerkfabrieken!

Ik heb daarover destijds al een topic geopend, maar daar durfden maar weinig op ingaan, zoals jij hier ook terecht stelt, neruda.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 13:36   #12
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

link: http://forum.politics.be/showthread.php?t=21985
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 13:48   #13
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ook onze regering betaalt veel geld aan de Bleginsche kerkfabrieken!

Ik heb daarover destijds al een topic geopend, maar daar durfden maar weinig op ingaan, zoals jij hier ook terecht stelt, neruda.
Ik vind toch niet dat er "weinig reactie" was op die thread, Skill...
Is trouwens een topic dat elke maand wel eens komt bovendrijven.

En de oplossing is heel simpel: geef de Kerk de goederen terug die haar werden ontroofd door de staat. Geef alvast al die kunstwerken terug die nu her en der uitgeleend zijn aan musea, de gebouwen die nu gratis en voor niets door de Staat worden gebruikt en de gronden waar de Staat op oneigenlijke manier erfdienstbaarheden "ten openbare nutte" heeft gevestigd. Kortom, behandel de Kerk als om het even welke private organisatie.

Ik ben nog niet zo zeker dat de Kerk in België daar een slechte zaak aan zou doen... Jullie blij dat je belastingscenten voortaan naar betere doelen gaan zoals het onderwijs in Wallonië of de werklozen van Luik. En de Kerk blij omdat ze eindelijk van de bevoogding door de Belgische Staat af is.

Maar dan ook gelijk oversteken he... Ook geen eurocent meer naar de "initiatieven" van het Humanistisch Verbond et.al. Eerlijk is eerlijk... want d�*�*r wil ik ook geen belastingen voor betalen.
Oud 7 december 2004, 14:20   #14
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ik vind toch niet dat er "weinig reactie" was op die thread, Skill...
Is trouwens een topic dat elke maand wel eens komt bovendrijven.

En de oplossing is heel simpel: geef de Kerk de goederen terug die haar werden ontroofd door de staat. Geef alvast al die kunstwerken terug die nu her en der uitgeleend zijn aan musea, de gebouwen die nu gratis en voor niets door de Staat worden gebruikt en de gronden waar de Staat op oneigenlijke manier erfdienstbaarheden "ten openbare nutte" heeft gevestigd. Kortom, behandel de Kerk als om het even welke private organisatie.

Ik ben nog niet zo zeker dat de Kerk in België daar een slechte zaak aan zou doen... Jullie blij dat je belastingscenten voortaan naar betere doelen gaan zoals het onderwijs in Wallonië of de werklozen van Luik. En de Kerk blij omdat ze eindelijk van de bevoogding door de Belgische Staat af is.

Maar dan ook gelijk oversteken he... Ook geen eurocent meer naar de "initiatieven" van het Humanistisch Verbond et.al. Eerlijk is eerlijk... want d�*�*r wil ik ook geen belastingen voor betalen.
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit las.

De kerk heeft 2000 jaar alles gepikt van de anderen, door de meest verschrikkelijke dingen te doen, zoals bijna volledig het continent Amerika uit te roeien, heksenvervolgingen, ... en nu kom jij zeggen dat de staat hun de goederen ontnomen heeft.

Je weet toch dat de kerk het meeste onroerend goed heeft na de overheid. Dus veel meer als privé-organisaties als Fortis, welke op de derde rang komt. Nota bene worden deze goederen dan nog onderhouden door de overheid.

Er is maar één rechtvaardige oplossing : de kerk zou iedereen moeten vergoeden aan wie ze onrecht aangedaan heeft en verzaken aan ALLE materiële zaken. In de geschiedenis heeft ze de meest gruwelijke misdaden tegen de mensheid begaan, hiertegen zijn Hitler, Stalin, ... maar broekventjes.
Oud 7 december 2004, 14:29   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
13/12/2004

De discussie over het al dan niet subsidiëren van de paus is terecht, zeker wanneer je weet dat er in Europa ook veel vrijzinnigen leven. Het zou goed zijn om over de financiering van onze Europese Kerkgenootschappen een debat te voeren, inderdaad.
Maar waarom je die islamieten hier weer bij komt sleuren begrijp ik niet goed. Die vreemdelingen krijgen al veel te veel van ons, en dat moet zowiezeo ophouden.
Oud 7 december 2004, 14:48   #16
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit las.

De kerk heeft 2000 jaar alles gepikt van de anderen, door de meest verschrikkelijke dingen te doen, zoals bijna volledig het continent Amerika uit te roeien, heksenvervolgingen, ... en nu kom jij zeggen dat de staat hun de goederen ontnomen heeft.

Je weet toch dat de kerk het meeste onroerend goed heeft na de overheid. Dus veel meer als privé-organisaties als Fortis, welke op de derde rang komt. Nota bene worden deze goederen dan nog onderhouden door de overheid.

Er is maar één rechtvaardige oplossing : de kerk zou iedereen moeten vergoeden aan wie ze onrecht aangedaan heeft en verzaken aan ALLE materiële zaken. In de geschiedenis heeft ze de meest gruwelijke misdaden tegen de mensheid begaan, hiertegen zijn Hitler, Stalin, ... maar broekventjes.
Blijf maar rustig zitten, Geertje...
Even een geschiedenisboekje erbij halen en je eens met "feiten" documenteren vooraleer je de voorgekauwde rommel in het rond komt strooien.

W�*t heeft de Kerk "gepikt"? Of beter, wat heeft de Kerk méér gepikt dan de Staat? Mijn inkomen wordt elke maand voor 70% "gepikt" door de Staat om het uit te geven aan talloze zaken waar ik niet achter kan staan... Erg he?

Wat heeft de Kerk teruggegeven? Of ben je niet in staat tot genuanceerd denken?

"In de geschiedenis,... blablabla .... broekventjes" Ook al tientallen keren mogen aanhoren, maar als ik dan de auteur van al dat fraais uitnodig om dat soort uitspraken te staven met historische feiten én cijfers, d�*n wordt het ijzig stil.

Mij dunkt dat je geen enkele reden hebt om "bijna" van je stoel te vallen.
Om je eens uit die stoel op te heffen en bibliotheekwaarts te trekken voor een grondige opfrisser, des te meer.
Oud 7 december 2004, 14:50   #17
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

@ Antoon:

De EU financiert ook culturele activiteiten van vrijzinnige signatuur.

Pluralisme heet zoiets....

Maar Neruda houdt natuurlijk meer van de grijze eenheidsworst van het "politiek correcte" steriele denken.
Oud 7 december 2004, 14:56   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Antoon:

De EU financiert ook culturele activiteiten van vrijzinnige signatuur.

Pluralisme heet zoiets....

Maar Neruda houdt natuurlijk meer van de grijze eenheidsworst van het "politiek correcte" steriele denken.
Ja, dat maakt het debat dan nog eenvoudiger. Paus financieren en de vrijzinnigen ook..
Oud 7 december 2004, 14:58   #19
Geertje

Standaard

Citaat:
Blijf maar rustig zitten, Geertje...
Even een geschiedenisboekje erbij halen en je eens met "feiten" documenteren vooraleer je de voorgekauwde rommel in het rond komt strooien.

W�*t heeft de Kerk "gepikt"? Of beter, wat heeft de Kerk méér gepikt dan de Staat? Mijn inkomen wordt elke maand voor 70% "gepikt" door de Staat om het uit te geven aan talloze zaken waar ik niet achter kan staan... Erg he?

Wat heeft de Kerk teruggegeven? Of ben je niet in staat tot genuanceerd denken?

"In de geschiedenis,... blablabla .... broekventjes" Ook al tientallen keren mogen aanhoren, maar als ik dan de auteur van al dat fraais uitnodig om dat soort uitspraken te staven met historische feiten én cijfers, d�*n wordt het ijzig stil.

Mij dunkt dat je geen enkele reden hebt om "bijna" van je stoel te vallen.
Om je eens uit die stoel op te heffen en bibliotheekwaarts te trekken voor een grondige opfrisser, des te meer.
Je zou beter het boek over de ECHTE geschiedenis van de pausen lezen. Of een boek over de kruistochten toen een bende idioten de basis gelegd heeft voor het moslimfundamentalisme. Of mag je alleen de bijbel lezen, over hoe goed de wereld is met zijn fantastische god, in wiens naam de grootste smeerlapperij is uitgehaald. Mensen vervolgen omdat ze groene ogen hebben of omdat ze rood haar hebben is voor u waarschijnlijk wel een te verantwoorden godsdienstige noodzaak geweest.
Oud 7 december 2004, 17:45   #20
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je zou beter het boek over de ECHTE geschiedenis van de pausen lezen. Of een boek over de kruistochten toen een bende idioten de basis gelegd heeft voor het moslimfundamentalisme. Of mag je alleen de bijbel lezen, over hoe goed de wereld is met zijn fantastische god, in wiens naam de grootste smeerlapperij is uitgehaald. Mensen vervolgen omdat ze groene ogen hebben of omdat ze rood haar hebben is voor u waarschijnlijk wel een te verantwoorden godsdienstige noodzaak geweest.
Maar Geertje, wat dacht je dan dat ik zoal lees? Ik lees over de Pausen (de sappige verhalen incluis), ik lees heel kritische boeken over de kruistochten en de inquisitie. En ik lees inderdaad ook de Bijbel + exegese en kritiek.

Maar in tegenstelling tot jou en sommige anderen leef ik in het hier en nu en bekijk ik de christelijke boodschap binnen de context anno 2004. Het verleden is een bijzonder belangrijke leerschool, maar is geen erfzonde. Geloof jij in de erfzonde? Nee toch?

Maar terug naar de feitelijkheid die je me zo mooi onder de neus wou wrijven... De wreedheden bedreven in Christus' naam waartegen de (atheïstische) massamoorden en genocides op industriële schaal uit de 20ste eeuw zouden verbleken. Ik wacht nog steeds op een goed onderbouwde analyse...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be