![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Daarnet nog iemand gesproken die in een ziekenhuis werkt. Er is dus niks aan de hand daar. De persoon in kwestie is heel die coronahype zo kots moe als wat.
Persoonlijk stoor ik mij heel erg aan die mondmaskers. Is er niets dat wij als burgers kunnen doen om deze zwendelshow aan te pakken ? Ziekenhusopnames te verwaarlozen sterftes verwaarloosbaar "besmettingscijfers" gebaseerd op een verkeerde analyse Vooral aerosolen zorgen voor besmetting, maar daar helpen de mondmaskers niet tegen enz enz Compleet fout beleid gevoerd door een handvol belanghebbende experten. En wij aanvaarden dat. Is daar nu niks tegen aan te vangen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Zo weinig mogelijk consumeren. Dat voelen ze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() In Knack staat een interessant artikel van een professor klinische psychologie over het fenomeen 'massahysterie' in coronatijd.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Houzee Houzee
K.D. heeft sinds de mondvodverplichting geen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer, niet gewinkeld en ook geen eethuisbezoekjes gebracht winkelbezoeken binnen het Vlaams en Waals Gewest. Er wordt nog onderzoek verricht om verdere uitgaven ten voordele van dit apenland uit te kunnen schakelen. Als iedereen dit voorbeeld volgt, is het snel gedaan met het Kroonverhaal. Met mondvodwerende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De juiste aanpak suggereren is spijtig genoeg illegaal. Maar laat ons zeggen dat lantaarnpalen en koorden hierbij essentiële middelen zouden zijn
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2020 om 06:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De uiteindelijke oplossing is dezelfde als de manier om aan een totalitair regime te ontsnappen: wachten (generaties lang) tot het systeem ineenstort wegens waanzin. Zoals de Soviet Unie. Dat kan gemakkelijk een eeuw duren. Of erger: zoals de Christelijke dictatuur in Europa sinds het Romeinse rijk: daar hebben we bijna 1500 jaar moeten op wachten. Wanneer het hier Ethiopie is, en mensen kreperen van honger, wanneer inderdaad elke redelijke mens is afgevoerd naar goelags, en wanneer niks meer functioneert, zal misschien een of andere religieuze gek ervan profiteren om iets anders te installeren, wat de overgangsfase is naar het ineenstorten van de corona totalitariteit. Maar ik voelde het al in mijn botten midden maart: hier kan je niet meer uit. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2020 om 06:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() O jawel.
Wij zijn eruit en zullen eruit blijven. En dat het zo simpel is, een virus klein krijgen in 3 dagen. Laat de miljardenmolen voor vaccin maar draaien. Beter iets dat virus bestrijd dan virus fire wall te bouwen , die toch voor 80%gehackt word. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren in de Colruyt van Ninove...
'k weet het, het is maar een marginale winkel....ik kom daar de eerste keer in maanden. 'k Zet mijn kar klaar om de inhoud te laten scannen, mijn tas in de lege kar om het aangekochte goed in te steken. Normaal doen de mensen aan de kas dat vanzelf Gisteren niet, zet dat kutwijf aan de kassa mijn waren er gewoon naast. No prob, ik steek die er zelf wel in denk ik en wil er aan beginnen. MIJNHEER, GE MOET AFSTAND HOUDEN!!! Zit er verdomme nog een winkelkar tussen die trut en mezelf, 'k moest op een bol op de grond gaan staan, twee meter achterwaarts. "Een geluk dat ik mijn masker op heb hé juffrouw, anders was ik mijn neus kwijt" Fuck de Colruyt in 't vervolg. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 september 2020 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gemak waarmee de propaganda als waarheid werd verkocht, is ontluisterend. De weldenkende mens kan zich enkel nog maar trachten "af te sluiten" van de collectieve waanzin... ik vrees dat we gevangen zitten in de massa-hysterie
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het probleem is dat de normale manieren om U "af te sluiten" gebaseerd waren op een paar fundamentele burgerrechten die nu naar de knoppen zijn. Men kan nu zelfs bij U thuis de waanzin komen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Het verbaast me inderdaad dat het zo aanhoudt. Nochtans was er van eind mei tot in juli wel degelijk een soort 'bevrijding'. De angst hebben ze er deze zomer opnieuw stevig ingekregen. Ik zat gisteren even in een park. Als je dan meerdere twintigers daar ziet passeren met maskers aan, dan denk je toch wel dat dat je in een open gesticht terechtgekomen bent...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nog een open vraag of: - het eigenlijk toch grotendeels voorbij is, en we nu wat laatste strovuurtjes krijgen van opflakkeringen - er toch wel een goed pak brandhout opzij werd gezet door maatregelen, en dat nu voor een tweede golf zal zorgen - het komt omdat de groepsimmuniteit aan het verdwijnen is, en dus eigenlijk de ziekte al seizoensgebonden aan het terugkomen is in een waarschijnlijk mildere vorm - een combinatie van bovenstaande factoren hebben in nog onbepaalde verhoudingen. Ik zou een tweede golf niet helemaal uitsluiten, want er zijn toch regio's geweest waar de epidemie duidelijk niet aan dezelfde intensiteit heeft gewoed als de eerste keer. Daar zou men verwachten van toch wel een tweede laag te krijgen die er immers de eerste keer niet is geweest. Psychologisch is het idee van eerst schrik gehad hebben, nadien gedacht te hebben dat het achter de rug was, en nu de Return of the Black Death mee te maken, waarschijnlijk nog angstaanjagender dan de eerste keer. Het is een gekende techniek in griezelfilms he: je denkt dat je het monster verslagen hebt, iedereen zegt oef, en dan blijkt het beest toch weer op te staan... Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2020 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ophef in Nederland over Grapperhous z'n foutje zal misschien wat los maken
Grapperhous: Nederlanders die zich niet houden aan de maatregelen zijn asso's. https://youtu.be/1EXzVkug3Jo |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Deze posters hangen blijkbaar her en der op publieke plaatsen.. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 september 2020 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is er wat over maar nu ook niet meer dan dat.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wir haben das nicht gewusst is al tijdens van Neurenberg afgevoerd als geldig argument ter verdediging en zeker voor intelligente leidinggevende personen. Niemand heeft hun verplicht in welke werkgroep dan ook te gaan zitten noch waren ze verplicht om er blijven in te zitten. Allemaal zouden ze beschuldigd moeten worden voor misdaden tegen de mensheid. |
|
![]() |
![]() |