![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn die nu helemaal betoetert? De horeca en winkels willen af van die maskers omdat ze die zelf zo fucking beu zijn om te dragen. Politiekers en medici hebben echt geen voeling met wat er leeft. net een verpleegster gesproken en zelfs die is dat rotding zo beu als pap.
Ambtenaren in een kantoor moeten het dus niet op zetten, winkeliers wel, klanten niet. Het lijkt me dat ze de regeltjes zo aanpassen dat de ambtenaren weer mogen doen waar ze zin in hebben maar dat het masker wel zichtbaar blijft. Ik kan je nu al zeggen dat dit niet zal aanvaard worden, fuck no. ![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210916_96999298 Heel veel dossiers staan er niet op de agenda. Naast de coronapas zal het vooral gaan over mondmaskers en de vraag waar we die nog zullen moeten dragen. Voor de Vlaamse regering is het antwoord simpel: weg ermee, behalve voor het openbaar vervoer. Maar die quasi volledige vrijheid zal het wellicht niet worden. Op de federale tafel ligt een voorstel dat meer kans maakt. Het houdt in dat mondmaskers verplicht blijven voor het openbaar vervoer, in de zorginstellingen zoals ziekenhuizen en woonzorgcentra, en voor personeel en klanten van medische en niet-medische beroepen. Bij de kapper of bij de dokter zou het mondkapje dus blijven bestaan. Dat is anders in de winkels en in de horeca. Daar zou enkel het personeel nog een mondmasker moeten dragen. Voor binnenactiviteiten – sportwedstrijden, theater, congressen, … – zou het mondmasker enkel verplicht zijn indien die bij die activiteit geen Corona Safe Ticket moet worden voorgelegd. Op het werk valt het masker definitief weg. De Vlaamse meerderheidspartijen staan achter dit voorstel, in tegenstelling tot de Franstalige partijen. Vooral PS en Ecolo willen voorzichtiger zijn en staan eerder op de lijn van de experten en virologen in de Gems, die deze herfst én winter nog geen versoepelingen willen en het mondmasker liefst behouden zien. Nog maanden wachten, dat willen ze niet, maar het masker nu al loslaten, dat nu ook weer niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Op de universiteit mogen studenten in het studentenrestaurant eten zonder afstand en zonder mondmasker (valt onder horeca). De medewerkers van diezelfde universiteit moeten in hetzelfde restaurant wel altijd 1,5 meter afstand houden of mondmasker dragen (valt onder arbeid)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter info: VRT NWS: Mondmasker of niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, twee weken geleden was ik op een trouw met dansfeest.
Heel die trouw lang moest niemand een mondmasker opzetten, behalve het personeel. 150 man die tegen elkaar aan het dansen waren was geen probleem, maar stel je eens voor dat de obers geen mondmasker zouden dragen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
's nachts op café idem dito. Iedereen danst en zingt en het serveuske loopt met een mondmasker rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat mondmaskerverhaal slaagt absoluut nergens meer op. Ofwel moet je het opzetten ofwel niet. Heel dit hybrideverhaal is te belachelijk voor woorden. Het slaat vanuit medisch oogpunt zo hard nergens op dat er geen draagvlak meer voor is.
Het is tijd dat men gaat van verplichting naar aanbevelen. Je weet toch zelf wel wanneer je in een grote hoop staat zoals op een trouwfeest of café dat het daar wel nut heeft en als je als enige klant in de bakker staat of alleen in een wagon zit van een trein dat je dan denkt "Hier is bijna niemand, ik zet het even af". Ik begrijp er gewoon geen kloten van. Wat een klucht.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel een heerlijke avond moet ik zeggen. Eindelijk nog eens normaal doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De federale regels of de regels van de regio's want die mogen elk ook nog ZELF beslissen? Of de regels van de lokale overheden want ook die mogen nog eens zelf regeltjes bepalen? Ze maken er weer een potje van, zoals gewoonlijk: opzettelijke verwarring alom en iedereen heeft gelijk, ook al is het tegenstrijdig. Zo hopen ze dat iedereen de regels blijft gehoorzamen en toch die mondvod blijft gebruiken omdat ze niet weten welke regels ze nu eigenlijk moeten volgen.(geen natuurlijk want ze zijn nog altijd onwettig)
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 17 september 2021 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Losgaan ![]() ![]() ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() M'n topic heeft succes gehad, personeel ook zonder mondmasker.
![]() Dat was het doel van m'n topic want enkele van die mannekes komen wel degelijk minstens de topic-titels lezen, ik heb die dus behoed van een stommiteit van jewelste. Yep, ik neem credit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ons Uebermensch gevoel dan ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |