![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpele vraag: is er een mogelijkheid om een andere muziekspeler dan de officiële Spotify player te installeren en die dan te koppelen aan mijn Spotify abonnement?
Absolute voorwaarde is wel dat deze speler een ingebouwde EQ heeft, wat ik mis op de Mac Spotify app. De speler zou op een Mac computer moeten komen (Mac Mini OS Catalina 10.15.6) dewelke een JBL Extreme2 aanstuurt via Bluetooth. Ik weet dat er een mogelijkheid is om een EQ toe te voegen aan je Mac systeem via Soundflower en AULabs maar dat lijkt me een beetje omslachtig. Misschien valt dat wel mee maar ik wil het risico niet lopen die dingen te installeren, dan te ontdekken dat het niet werkt en te eindigen met een systeem waar ik gewoon geen audio meer af kan spelen. Iemand ervaringen met: 1) Een Mac-app die je kan koppelen aan je Spotify-abo en een EQ heeft? 2) De combinatie Soundflower/AULabs om een systeem EQ aan je Mac toe te voegen? 3) Nog een andere manier om een EQ te installeren op Mac? Muzikale dank!!
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Mac staat in de living, waar ook de JBL staat. Wat rondzoeken binnen Spotify op een desktop is toch nog altijd makkelijker dan op zo'n gsm-schermke. Ik loop niet heel de dag met mijn smartphone op zak rond, laat staan dat ik 'em altijd aan heb staan. Als ik BT op mijn smartphone een halve dag opzet is mijn batterij plat. Op de desktop kan de rest van mijn familie gewoon de muziek opzetten die ze willen, al naargelang wie er op dat moment binnen is. Als ik van mijn smartphone stream en ik ga even de tuin in ofzo, valt de muziek uit...
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk; ik wist niet eens dat Spotify op Android wel een ingebouwde EQ had en heb die dus net eens geprobeerd.
Maar dat stelt echt niks voor. Buiten een paar presets valt er blijkbaar niets zelf in te stellen. Ik wou de bas iets hoger (zonder EQ klinkt alles nogal schel) maar de 2 presets waar de bas hoger staat trekken ook op niet veel. De ene staat-ie veel te hoog en wordt alles dof, bij de andere staat de bas goed maar worden de hoge tonen ook mee opgetrokken zodat alles, naast een prima bas, toch weer veel te schel wordt. De EQ in smartphone-Spotify app (mocht ik die dan al willen gebruiken) is dus geen oplossing wegens te beperkt in mogelijkheden. Ik denk dat ik de combinatie Soundflower/Aulabs maar eens ga proberen. Ik lees er goeie dingen over (buiten een enkeling die na installatie niks meer hoort) en aangezien je daar zelfs de keuze hebt uit een 10- of 31-bands EQ denk ik wel dat ik daar iet mee aan kan.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik blijf bijleren.
Blijkbaar is mijn gsm te oud ofzo want ik vind nu screenshots van Spotify-EQ's waar je wel degelijk zelf instellingen kan veranderen. Op mijn smartphone kan ik klikken wat ik wil, ik kan de curve niet zelf bijregelen (of die optie moet wel ergens heel diep verstopt zitten). Dit zie ik dus bv niet (de groene bollen op de curve die je kan verschuiven zie ik bv niet) en het overal uitzicht ziet er bij mij ook anders uit...
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer wat slimmer: bovenstaande screenshot komt volgens mij van een iPhone.
Misschien zit daar het verschil.
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge kunt Clementine eens proberen.
Open source audio speler die mogelijkheid heeft om te connecteren met spotify, en ook een equalizer ingebouwd heeft.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reviews van voor 2016 zijn veelbelovend, degene na 2016 niet echt meer.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga het risico maar eens pakken en eens aan de slag met die Soundflower en AULab...
Eerst Time Machine eens een back-up laten maken van mijn volledige systeem, als er dan iets gruwelijk fout loopt kan ik nog altijd terug.