![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo leren we de wereld kennen.
Voor het eerst zijn in ons land besmettingen vastgesteld met de Braziliaanse variant P.1 van het coronavirus. Het gaat om vijf gevallen. Dat bevestigt Inge Neven van de Brusselse gezondheidsinspectie. Experts maken zich zorgen over de Braziliaanse variant P.1, want die is in staat om bestaande immuniteit te omzeilen. Dat betekent dat wie antistoffen heeft opnieuw besmet kan geraken. Het is nog niet aangetoond of de variant de werkzaamheid van de vaccins vermindert, maar wetenschappers vermoeden van wel. ![]() Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...ngetroffen-in/ Is er reden tot paniek ? Laatst gewijzigd door Rudy : 16 februari 2021 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ALTIJD reden tot paniek.
![]() Ik zou zelfs zeggen, de dag dat er geen reden is tot paniek moet men pas echt panikeren. Want dat weet men zelfs niet eens WELKE bedreiging ons boven het hoofd hangt, wat nog veel erger is ![]() Nee: de Braziliaanse variant is waarschijnlijk de voorloper van de totaal immuunontwijkende variant die in augustus zal ontstaan, en die voor de epidemie der gevaccineerden zal zorgen in november 2021. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Beetje serieus blijven hé. Het ziet er niet goed uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat dat vooralsnog een theoretische mogelijkheid was. Het kan toch nog steeds dat het vaccin wel degelijk de ziekte verzacht? Het zou net handig zijn om de waarschijnlijkheid van die twee mogelijkheden te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het echt totaal immuunontwijkend is, dan gaat dat "normale corona" zijn he, en maakt het niet uit of ge de vorige gehad hebt of niet. Als ge een nieuwe griep variant opdoet, dan zijt ge even ziek, of ge nu al eens griep gehad hebt of niet. Zelfs zonder specifieke "versterking" is er geen reden om te denken dat een nieuwe ziekte minder erg zou zijn he. Natuurlijk kan het zijn dat die varianten zelf milder geworden zijn, maar zoals ik al stelde, ik zie daar geen evolutionaire druk voor bij corona. Omdat het virus doorgegeven wordt voor ge zwaar ziek wordt. Uw zwaar ziek zijn is dus geen hinder op doorgeven. Bij griep is dat anders: griep werkt veel en veel sneller (incubatie 1 of 2 dagen), en als je minder ziek bent, ga je nog 2 dagen langer mensen besmetten. Als Hope Simpson trouwens juist is, is de griep transmissie veel complexer en dus de Darwinistische selectiedruk ook. Het is bijzonder moeilijk te voorspellen hoe corona als klinisch profiel zal evolueren. En het hoeft echt niet in de vriendelijke zin te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) varianten die niet geneutraliseerd worden, maar toch de gevaccineerde immuunreactie triggeren. De Braziliaanse is een goed voorbeeld. Men zou een studie moeten hebben tussen de fractie zware gevallen bij gevaccineerden, en bij niet gevaccineerden, die ziek worden van de Braziliaanse variant. 2) wachten tot de titers van de neutraliserende antilichamen voldoende afnemen. Zal minstens nog 6 maanden duren. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2021 om 19:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het virus wordt momenteel in toom gehouden door de groepsimmuniteit maar die staat volledig open voor een variant die dat kan omzeilen. We gaan dan terug veel besmettingen hebben en veel slachtoffers bij het restant, als ze willen kunnen ze hier nog een jaartje mee doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is gewoon of zo een ontwijkende variant wel degelijk zachtere ziektesymptomen zal opwekken bij iemand die oftewel gevaccineerd is, oftewel de vorige versie gehad heeft. Zoals ik stelde, is dat verre van zeker. Het zou goed nieuws zijn, maar ik ben daar niet zeker van, in tegendeel.
Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2021 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de Braziliaanse variant lees ik voorlopig weinig informatie. Laat staan wat de impact zou kunnen zijn van de huidige vaccins op deze exotische variant. In het slechtste geval niet meer dan een placebo. We hoeven geen experten te zijn om dit te beseffen. Momenteel wacht ik af tot er duidelijkheid is omtrent de specificiteit van dit exotisch Braziliaans virus, en wat het effect is van onze vaccins die op zich laten wachten. Ik stel mij de vraag wie nog niet is besmet. Dat weet niemand. Je zou moeten onderzoeken wie ondertussen antilichamen heeft opgebouwd. Juist ja, totaal zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is ook zo dat door mensen massief en traag te vaccineren, je die varianten juist SELECTEERT. Het zou slimmer zijn om enkel maar risico personen te vaccineren. Dan duurt het langer voor het virus gedwongen wordt om aan het vaccin te ontsnappen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is gek hoe weinig we weten over de Braziliaanse variant. Hij bestaat toch al een tijdje nu.
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 februari 2021 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan het binnenkort wel uitvissen. Zoals we zien was al die zever over die Britse variant, en al dat gemaatregel daarrond, eerder loos alarm. Het is toch weeral Ferguson geweest die er WEER in geslaagd is om een boosterspuitje hysterie te geven. Volgens die kwiebus was die Britse variant zo erg besmettelijk dat zelfs een lockdown die niet kon tegenhouden, ik weet niet of ge U dat herinnert. Er ging 0.4 tot 0.7 bij de R waarde bijkomen, en geen lockdown was onder de 0.6 of zelfs 0.6 gedaald, dus dat was volgens hem onstopbaar. Weeral mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Mijn theorie waarom ze nu persé iedereen willen vaccineren is de volgende.
Ze hebben gewoon ontzettend bang als later zou blijken dat niet gevaccineerden minder ziek zouden worden als gevaccineerden bij eventueel volgende mutaties. Als ze meer dan 80% inenten dan zou dit niet aan het licht komen. En als dit eventueel het geval zou zijn, dan gaan ze zeggen dat de mutatie komt omdat niet iedereen gevaccineerd is. In elk geval zijn ze nu al ingedekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eerlijk gezegd, ik denk niet dat dat plan enige schijn van kans op slagen kan hebben. Mocht het zo zijn dat, ik zeg maar wat, een variant op gevaccineerden een IFR heeft van 10 of 15%, dan gaat het verschil met niet-gevaccineerde landen niet kunnen weggestoken worden hoor. En er gaan wel degelijk niet-gevaccineerde landen zijn. Als wij in het najaar geen 10 000, maar wel 150 000 doden hebben, en dat zijn allemaal gevaccineerden, en we merken dat er in Brazilie niet veel meer doden vallen, gaat dat echt niet onder tafel kunnen gestoken worden. Nee, ik denk dat de reden waarom ze iedereen nu willen vaccineren gewoon komt omdat ze doorhebben dat dat vaccin NIET LANG stand zal houden tegen varianten, en dat men, als men varianten nu zou willen smoren, men dat nu moet doen. Dat is eerlijk gezegd vechten tegen de bierkaai. Ik heb al gezegd dat ik niet kan begrijpen waarom die verschillende vaccins *principieel* anders zouden reageren op die varianten: ALLEMAAL zijn ze gebaseerd op hetzelfde S spike proteine, enkel de manieren om dat aan uw cellen te geven is anders. Het ENIGE dat dus anders kan zijn zijn de antilichamen titers: sommige vaccins gaan er wat "harder" tegenaan dan andere. Maar die zullen onverbiddellijk zakken. Dat wil zeggen dat de vaccins die NU werken tegen die varianten, dat binnen een paar maanden niet meer zullen doen, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als vaccinatie niet werkt dan heeft de overheid op z'n minst gedaan wat ze kon. De maatregelen kan je sowieso niet volhouden, om diverse redenen, sociaal, maatschappelijk, economisch. Ja, er zullen mensen zijn die toch voorzichtig zullen blijven, uit eigen belang. Mondmaskers zullen we nog lang in het straatbeeld zien. Maar die varianten. Dat is miserie. Over de Braziliaanse lees ik voorlopig weinig. Procentueel blijkt de "Britse" toch meer en meer op te duiken. Ik zeg dat het uitkijken zal zijn naar hoe het in andere landen evolueert, in functie van strategie en/of versoepeling. |
|
![]() |
![]() |