![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() de tests wijzen uit dat het zogenaamde Oxford vaccin een zeer goede immuniteit opwekt, eindelijk licht aan het het einde van de tunnel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laten we hopen, want een derde golf zal voor mei/juni zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 23 oktober 2020 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() al is het maar een excuus om de sluizen terug open te zetten
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik vind dit zéér goed nieuws, de afgelopen dagen liepen de (niet bevestigde)onheilstijdingen over herbesmettingen en géén of lage immuniteit na een eerste besmetting op..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lange pause na de lockdown (einde mei dus) is gekomen door 3 elementen: 1) de zomer 2) de mensen die toen nog den daver op het lijf hadden 3) de gesloten scholen en dergelijke Ga je nu een tweede keer zo een lockdown opheffen, dan: 1) zitten we in het putje van de winter in volle "griep" seizoen 2) gaan de mensen zo veel mogelijk profiteren van hun tijdelijke nieuwe vrijheid - niemand heeft nog echt schrik van corona he, zeker de jeugd niet 3) is de achterstand en het drama in het onderwijs zodanig enorm dat men die open zal moeten maken / houden. Maw, na 1 - 2 maanden zitten we weer op het punt waar we afgebroken hadden. Maar bovendien gaat de daling die destijds door het betere weer was ingezet niet zo sterk zijn nu, en ga je met een lockdown dus veel en veel minder rap "dalen". Een lockdown van 2 maanden gaat U misschien een factor 10 kopen. Die doen we daar met 2 maanden winter weer zonder problemen bij. Dus nee, nu een lockdown wil zeggen in februari weer een. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een nieuwe opstoot in mei ![]() Gewoon de geincarneerde waanzin. Om een paar 10 000 doden proberen te vermijden, kan het nog zotter ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2020 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ze dan wel beginnen met 80 plussers in te enten. Dat is minder erg als ze tot aan hun nek verlamd zijn door onverwachte bijwerkingen, aangezien ze toch al oud zijn. (cynisch)
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom aanvaard je dezelfde logica dan niet voor deze epidemie ?
Als het economisch systeem nog een paar decennia kan meegaan is dat alles wat voor mij hoeft he. En zeker weten we niet of het zich nadien niet aanpast. Maar dat kan mij natuurlijk niet meer schelen. Wat telt is de fun in de komende decennia. Dat zijn we nu omzeep aan het helpen voor die 99% die daar kan van genieten. Om dat omzeep te helpen voor mensen die die decennia niet eens zullen meemaken, en die TOCH door de epidemie eraan zullen gaan, zij het misschien binnen een paar maanden ipv nu. Het is raar dat je zegt "laat ons het economisch systeem maar omzeep helpen", maar dat je tegelijkertijd niet wil zeggen "laat deze epidemie maar waaien". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang we echter die piste niet kiezen als maatschappij ga ik blijven kritiek geven over de gekozen aanpak.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat gij niet door hebt hoe belangrijk "economie" is. Het verschil in levenskwaliteit tussen Ethiopie en hier bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
- Ik erken het belang van "economie" om ons op dit niveau te tillen, maar ik vind dat het tijd is om verder te kijken omdat het huidige model meer schade berokkend dan goed doet. Er is teveel drive voor winst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nutteloos allemaal, wat een gekte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Interessant artikel over 'het' vaccin in De Tijd.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
... Na elke vaccinatie was ik flink ziek. Ik lag klappertandend in bed met 39 graden koorts. Mijn spieren deden pijn en ik sliep urenlang. De klachten gingen na twee dagen weer over. Is het trouwens al getest op 80 plussers? Daar moeten er doden bij vallen, kan haast niet anders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in vele landen verbleven .....levenskwaliteit is vooral een zaak van welzijn en veel minder van welvaart. Ik heb bij Cubaanse families in heel simpele huisjes een enorm gevoel van levenskwaliteit en geluk ervaren .....In onze contreien willen we het mooiste huis maar hebben geen echte thuis meer. Als mensen te veel zijn afgestemd op materialisme gaan alle andere basiswaarden tot geluk verloren. Een oude auto oplappen geeft dikwijls veel meer voldoening dan in een showroom een hoogtechnologische wagen gaan kopen. Dat tweede geeft een kortstondige bevrediging die al even snel verdwijnt dan ze kwam. Toen wij kind waren ervoeren we hopen geluk met in een bos een kamp te bouwen.....veel meer geluk dan jongeren die nu in hun zetel liggen te gamen tot wanneer ze er barstende hoofdpijn van krijgen. In landen met een goede gezondheidszorg lekker weer is de levenskwaliteit een pak hoger als hier. Ik zie hier vooral egoïsme...narcisme materialisme en eenzame verzuurde mensen. Nooit genoeg. Het najagen van meer en meer houdt nooit op. Ze hebben wel een mooie villa met 3 badkamers en 4 slaapkamers maar in die kamers liggen vooral hun enige echte vrienden ....de kat en de hond. Ze leven in een gouden kooi......en ik heb het altijd geweten wat je wint aan welvaart verlies je aan welzijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2020 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |