Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2020, 20:56   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Het NOS journaal vermeld niet eens de Belgische lockdown

Ongelooflijk soms. Maar in het NOS journaal op de Nederlandse TV wordt er niet eens gesproken over de Belgische lockdown .

Zelfs de besmettingen in hun land, wordt even tussen de soep en patatten aangehaald.

Wie dus hier die dramatiek van covid-19 kotsbeu is, en echt graag ander nieuws wil, kan best eventjes het nieuws bij onze noorderburen volgen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 30 oktober 2020 om 20:58.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 20:59   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Omdat bijna alle landen nu in dezelfde shit zitten. Waarom zouden ze zich met onze shit bezighouden?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 oktober 2020 om 20:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:03   #3
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ongelooflijk soms. Maar in het NOS journaal op de Nederlandse TV wordt er niet eens gesproken over de Belgische lockdown .

Zelfs de besmettingen in hun land, wordt even tussen de soep en patatten aangehaald.

Wie dus hier die dramatiek van covid-19 kotsbeu is, en echt graag ander nieuws wil, kan best eventjes het nieuws bij onze noorderburen volgen.
Het is genoeg dat je de NL krantenwebsites leest, waar corona gewoon één van de vele onderwerpen is.
Dan vermijd je ook de paniekzaaierij en is het makkelijker het hoofd koel te houden wanneer men maatregelen uitvaardigt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:07   #4
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het nieuws bij onze zuiderburen is kwalitatief dan nog een pak hoger. Ik moet toegeven dat ik zowel op VTM of VRT er mijn goesting van heb de nutteloze sentimentele praat te horen van moeders die hun kleine strontbuizen afzetten aan de kakschool of seniele oude mensen te zien beven in een sterfhuis. Op de koop toe die mediageile zeveraar met zijn alle dagen een andere kleur pull.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:09   #5
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het nieuws bij onze zuiderburen is kwalitatief dan nog een pak hoger. Ik moet toegeven dat ik zowel op VTM of VRT er mijn goesting van heb de nutteloze sentimentele praat te horen van moeders die hun kleine strontbuizen afzetten aan de kakschool of seniele oude mensen te zien beven in een sterfhuis. Op de koop toe die mediageile zeveraar met zijn alle dagen een andere kleur pull.
Noorderburen zal je allicht bedoelen.
Niet alleen hun nieuws is beter. Wanneer je de debatten rond de coronamaatregelen in de 2de Kamer bekijkt, kan je alleen maar jaloers zijn.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:11   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Desinformatie ten opzichte van hun eigen burgers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:16   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Prof. Waarom zo negatief in iedere draad die je zelf opstart, als het over België gaat.
Als het beter is in Nederland, of waar ook, ga er dan wonen of leven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:17   #8
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Omdat bijna alle landen nu in dezelfde shit zitten. Waarom zouden ze zich met onze shit bezighouden?
Bwa, de incidentie in Wallobrux blijft toch wel legendarisch hoor.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:19   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Niet alleen hun nieuws is beter. Wanneer je de debatten rond de coronamaatregelen in de 2de Kamer bekijkt, kan je alleen maar jaloers zijn.
Sorry ik weet niet eens wat de tweede kamer is en heb nog nooit naar een Nederlandse zender gekeken. Dat is geen arrogantie of misprijzen, Nederland interesseert me gewoon niet. Ik versta het Hollands trouwens zeer slecht. Voor mij is Nederland verder af dan China of Thailand bijvoorbeeld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:21   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Onze Noorderburen kunnen korter op de bal spelen.
Omdat. Nederlanders zijn wel iets eensgezinder, als het moet, als de nood hoog is.
Zo is dat altijd geweest.
Oud 30 oktober 2020, 21:31   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het kan de Nederlanders misschien niet schelen hoe het met hun zuiderburen gaat.
De ver van hun bed show.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:32   #12
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De prof schreef: "Zelfs de besmettingen in hun land, wordt even tussen de soep en patatten aangehaald."

Misschien eerst eens lezen alvorens pavloviaans te reageren.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:35   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
De prof schreef: "Zelfs de besmettingen in hun land, wordt even tussen de soep en patatten aangehaald."

Misschien eerst eens lezen alvorens pavloviaans te reageren.
Wat wil je nu zeggen?

Dat we het moeten doodzwijgen?
Oud 30 oktober 2020, 21:49   #14
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu zeggen?

Dat we het moeten doodzwijgen?
Nee doodzwijgen hoeft niet. Maar er vallen dubbel zoveel doden als een griep, dus dubbel zoveel nieuws erover zou volstaan. 30 seconden
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:52   #15
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Prof. Waarom zo negatief in iedere draad die je zelf opstart, als het over België gaat.
Als het beter is in Nederland, of waar ook, ga er dan wonen of leven.
Corona is belangrijk nieuws... Maar om het uur steeds die cijfers geven, en voor de efvendertigste keer die virologen opvoeren om steeds "hetzelfde" aan te klagen... Kijk dat word ik kotsbeu, ik kijk en luister de laatste dagen zo weinig mogelijk naar het nieuws.

Het wordt of is een gezaag. Je ziet de bomen niet meer in het bos.

Misschien is Nederland hier rationeler in, en dat daarom de bevolking 'opkijkt' als het over zo'n belangrijke evolutie gaat. Terwijl je hier eerder weg begint te kijken.
Oud 30 oktober 2020, 21:54   #16
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Corona is belangrijk nieuws... Maar om het uur steeds die cijfers geven, en voor de efvendertigste keer die virologen opvoeren om steeds "hetzelfde" aan te klagen... Kijk dat word ik kotsbeu, ik kijk en luister de laatste dagen zo weinig mogelijk naar het nieuws.

Misschien is Nederland hier rationeler in, en dat daarom de bevolking 'opkijkt' als het over zo'n belangrijke evolutie gaat. Terwijl je hier eerder weg begint te kijken.
Vroeger zette je het nieuws op om iets nieuws te zien. Nu weet je al van te voren wat ze gaan zeggen. Bla Corona dit, bla Corona dat en zo een half uur aan een stuk
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:55   #17
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Heel andere toon daar. Nederlanders zijn ook minder paniekerig. Wel best vervelend wanneer een Nederlander die zich superieur waant je meteen als een 'bange Belg' behandelt. Ik had zo'n collega. Maar een Hollandse vriendin uit Delft is heel anders. Die vind Nederland ook superieur aan België, maar kijkt tenminste eerst naar het individu.

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 oktober 2020 om 21:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:57   #18
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is ook waar. Ik het begin van de crisis volgde ik nauwgelet de evolutie in de wereld van de pandemie. Nu kan het mijn reet amper roesten. Ik heb geen idee hoe het er in de VS aan toe gaat nu. Ik ben vrij recent er pas achter gekomen dat het vijf over twaalf is in onze ziekenhuizen dan dat we afstevenen naar Noord-Italiaanse toestanden van de eerste golf.

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 oktober 2020 om 21:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:58   #19
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan de Nederlanders misschien niet schelen hoe het met hun zuiderburen gaat.
De ver van hun bed show.
Dat weet ik zo niet, voor alle Nederlanders in de grensstreek met ons land is deze gebeurtenis nieuws dat hun zeker aangaat.
Oud 30 oktober 2020, 22:36   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nederland kijkt en luistert naar de Nederlandse media.
Vlamingen naar de Vlaamse media.
Walen kijken en luisteren naar de Franse media, behalve als hun Belgische belangen op het spel staan.

Je hoeft het niet zover te zoeken. Als het op eensgezindheid neerkomt zijn Nederlanders plots een pak solidairder als de nood hoog is. Ze wijzen niet met de vinger naar elkaar. Iedereen oranje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be