Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2020, 20:57   #1
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard De horeca zijn tien dagen dicht : effect op ziekenhuisbezetting ?

Die experts zeggen altijd dat het 10 dagen duurt vooraleer een maatregel zichtbaar wordt in de cijfers van de ziekenhuisopnames.

Awel, wat concreet zien we ?

Pee Klak die vorige week maandag niet op café is geweest en er dus ook niet besmet is geraakt, is niet ziek geworden zodat hij vandaag niet diende opgenomen te worden.

Wat deed Pee Klak desondanks verkeerd (vooral in Wallobrux dan) ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 21:00   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Kan je iets concreter zijn ?
Wie is Pee Klak ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 21:07   #3
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie is Pee Klak ?
Jan met de pet, en net als vorige keer komt de piek 3 weken na de meest extreme maatregelingen ooit genomen, go figure
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 21:15   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Jan met de pet, en net als vorige keer komt de piek 3 weken na de meest extreme maatregelingen ooit genomen, go figure
Wie ondertussen wat is geïnformeerd weet dat het iedere maatregel zich pas laat voelen na pakweg twee weken.
Dat wisten we echter al. Al honderd keren gezegd, gedurende zes maanden.
Wat is nu de bedoeling van deze draad ?
Oud 29 oktober 2020, 06:33   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ondertussen wat is geïnformeerd weet dat het iedere maatregel zich pas laat voelen na pakweg twee weken.
In Marseille hebben we het merkwaardige fenomeen gehad dat R aan het dalen was en niet ver boven 1 meer was, TOT OP HET PUNT WAAR MEN DE CAFES IS GAAN SLUITEN, en R is radikaal omhoog geschoten naar 1.5 een week of zo later.

Dat is een correlatie, niet noodzakelijk een oorzakelijk verband. Maar cafes sluiten heeft NIKS gedaan. Een avondklok heeft waarschijnlijk ook niks gedaan. Niks te zien, na 3 weken, in tegendeel, een versnelling.

De tijdspanne hangt af naar welke proxy men kijkt.
De echte besmettingen zijn uiteraard ONMIDDELLIJK beinvloed.

Maar de vastgestelde positieve tests zijn pas zichtbaar na 1 incubatie periode (5 dagen) + de tijd van testen en resulltaten en zo (die nu in Frankrijk rampzalig zijn: 10 dagen of zo, dus dat werkt niet meer).

En ziekenhuis opnames zijn 1 of 2 weken na ziek worden, overlijden 3 weken of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 06:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 06:37   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In Marseille hebben we het merkwaardige fenomeen gehad dat R aan het dalen was en niet ver boven 1 meer was, TOT OP HET PUNT WAAR MEN DE CAFES IS GAAN SLUITEN, en R is radikaal omhoog geschoten naar 1.5 een week of zo later.

Dat is een correlatie, niet noodzakelijk een oorzakelijk verband. Maar cafes sluiten heeft NIKS gedaan. Een avondklok heeft waarschijnlijk ook niks gedaan. Niks te zien, na 3 weken, in tegendeel, een versnelling.

De echte besmettingen zijn uiteraard ONMIDDELLIJK beinvloed.

Maar de vastgestelde positieve tests zijn pas zichtbaar na 1 incubatie periode (5 dagen) + de tijd van testen en resulltaten en zo (die nu in Frankrijk rampzalig zijn: 10 dagen of zo, dus dat werkt niet meer).

En ziekenhuis opnames zijn 1 of 2 weken na ziek worden, overlijden 3 weken of zo.
lekker thuis feesten
Oud 29 oktober 2020, 06:39   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
lekker thuis feesten
Ik denk dat ook. Ik denk dat men zich gaan opsluiten is in zijn appartementen en kelders waar er veel meer besmet wordt dan in een cafe waar men zich aan sommige regels moest houden.

En de avondklok heeft ervoor gezorgd dat men nu om 5 uur 's avonds begon te feesten in plaats van om 8 uur.

We zien duidelijk de KEUZE van de bevolking. Die wil liever kunnen feesten met een snotneus dan opgesloten zitten zonder snotneus om te wachten tot men die snotneus in februari zal hebben.
Oud 29 oktober 2020, 06:40   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

correlaties en oorzakelijke verbanden,zo moeilijk uit elkaar te houden vrees ik.Maar jammer genoeg laat onze politieke klasse zich (alweer) opjagen door dat als "gelijk" te beschouwen,of om bepaalde redenen niet in te grijpen WAAR en WANNEER dat nodg is, en schiet dus nu iedereen maar neer.

JJ had gelijk,"het zal altijd te vroeg of te laat zijn",maar jammer genoeg staat hij nog niet sterk genoeg om dan de logische consequentie daarvan te kunnen uitvoeren.....(stop the sh*t,het virus zal doen wat het virus moet doen ondertussen)

Volgende stemming zal dus moeten gaan om het "behoud van de Westerse vrijheden",en dat zal niet met onze collectie duivelse schoonmoeders zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2020 om 06:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 06:47   #9
denkimi
Banneling

Standaard

Het jammere is natuurlijk dat geen enkele politicus of expert gaat toegeven dat ze fout zijn en dat hun maatregelen misschien wel eens geen effect zouden kunnen hebben.

Nee, in de plaats gaan ze nog meer maatregelen opleggen, om hun eigen falen te verdoezelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 06:57   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is Pee Klak ?
tot uw dienst :

Naam: pee klak.jpg
Bekeken: 523
Grootte: 10,0 KB
Oud 29 oktober 2020, 07:08   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Zeg dat 'De Witte Kaproen' je stuurt. Hij is een aficionado.

Oud 29 oktober 2020, 09:16   #12
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De echte besmettingen zijn uiteraard ONMIDDELLIJK beïnvloed.

Maar de vastgestelde positieve tests zijn pas zichtbaar na 1 incubatie periode (5 dagen) + de tijd van testen en resultaten en zo (die nu in Frankrijk rampzalig zijn: 10 dagen of zo, dus dat werkt niet meer).
Hier in België is de exponentiële stijging van het aantal positieve PCR-testen begonnen bij het invoeren van de maskerplicht midden juli 2020. Dat is duidelijk af te leiden als men de betreffende grafieken bestudeert. Hoe uitgebreider de maskerplicht werd toegepast, hoe meer besmettingen werden vastgesteld. En nu staat de ziekenzorg op instorten volgens bepaalde 'experten'.
Oud 29 oktober 2020, 11:03   #13
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Bij ons is twee weken misschien iets te snel. In Nederland heeft men een week eerder ingegrepen. En het resultaat lees ik vandaag in De Volkskrant:
Citaat:
Nog altijd zien de ziekenhuizen geen enkele afname in de stijging van het aantal covidpatiënten. Dat kan ertoe leiden dat er eind november zoveel covidpatiënten in het ziekenhuis liggen, dat driekwart van de gewone zorg dan niet door kan gaan.

Het aantal ic-patiënten (529 in totaal) ligt momenteel zelfs iets boven wat men verwachtte zónder maatregelen.

Wel duidelijk is inmiddels dat de maatregelen die het kabinet op 28 september nam – de horeca om tien uur dicht, kleinere groepen, meer thuiswerken – ‘niet het verwachte effect hebben gehad’, aldus Van Dissel. Zonder de extra maatregelen van half oktober hadden er nu waarschijnlijk net zoveel mensen op de ic gelegen als in april, op het ergst van de crisis.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 11:10   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Hier in België is de exponentiële stijging van het aantal positieve PCR-testen begonnen bij het invoeren van de maskerplicht midden juli 2020. Dat is duidelijk af te leiden als men de betreffende grafieken bestudeert. Hoe uitgebreider de maskerplicht werd toegepast, hoe meer besmettingen werden vastgesteld. En nu staat de ziekenzorg op instorten volgens bepaalde 'experten'.
Ja, ik heb dat ook aan de Franse curve gezien: maskerplicht ingevoerd op 19 juli.

Maar correlatie is niet noodzakelijk causaal he.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer.png‎
Bekeken: 158
Grootte:  245,6 KB
ID: 113251  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(1).png‎
Bekeken: 152
Grootte:  278,0 KB
ID: 113252  

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 11:11.
Oud 29 oktober 2020, 11:30   #15
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Niet noodzakelijk causaal, maar als je de studies bekijkt dan zijn mondmaskers enkel een meerwaarde als men ze 100% goed gebruikt, en in alle andere gevallen zijn ze slechter dan goed.
En natuurlijk worden ze 99% van de gevallen niet goed gebruikt. 100 keer per dag op en af zetten, Snel wat drinken, sigaret roken, meerdere dagen met zelfde mondmasker,....
Maar dat durven ze niet nu nooit niet meer toegeven.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 12:46   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ook. Ik denk dat men zich gaan opsluiten is in zijn appartementen en kelders waar er veel meer besmet wordt dan in een cafe waar men zich aan sommige regels moest houden.

En de avondklok heeft ervoor gezorgd dat men nu om 5 uur 's avonds begon te feesten in plaats van om 8 uur.

We zien duidelijk de KEUZE van de bevolking. Die wil liever kunnen feesten met een snotneus dan opgesloten zitten zonder snotneus om te wachten tot men die snotneus in februari zal hebben.
Het streven naar zelfbehoud is een belangrijke factor.
Ik heb nu, de laatste paar dagen, de indruk dat het opvallend stil is op straat.
De schrik zit er in.
Iedereen thuis, in z'n kot.
Oud 29 oktober 2020, 12:51   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het streven naar zelfbehoud is een belangrijke factor.
Ik heb nu, de laatste paar dagen, de indruk dat het opvallend stil is op straat.
De schrik zit er in.
Iedereen thuis, in z'n kot.
Zie je, dat is de NATUURLIJKE manier van doen, en dat werkt veel beter dan idiote dwingelandij.

Misschien gaat Belgie toch nog de Zweedse richting op ! Dan gaat alles in orde komen en is men er met Kerstmis ongeveer van af..

Hier in Frankrijk is het om zeep, de derde golf staat nu al in marmer geschreven, na een tweede maatschappij vernietigende lockdown die waarschijnlijk tot Kerstmis zal duren.

Op natuurlijke wijze gaan de mensen met meeste risico ook het meeste opletten, en gaan zij die niet veel riskeren zich dat minder aantrekken, waardoor de epidemie zich op natuurlijke wijze "volgens de minste kosten" voortzet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 12:52.
Oud 29 oktober 2020, 13:08   #18
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je, dat is de NATUURLIJKE manier van doen, en dat werkt veel beter dan idiote dwingelandij.

Misschien gaat Belgie toch nog de Zweedse richting op ! Dan gaat alles in orde komen en is men er met Kerstmis ongeveer van af..

Hier in Frankrijk is het om zeep, de derde golf staat nu al in marmer geschreven, na een tweede maatschappij vernietigende lockdown die waarschijnlijk tot Kerstmis zal duren.

Op natuurlijke wijze gaan de mensen met meeste risico ook het meeste opletten, en gaan zij die niet veel riskeren zich dat minder aantrekken, waardoor de epidemie zich op natuurlijke wijze "volgens de minste kosten" voortzet.
Heb ik dat nu goed gelezen dat Macron opgelegd heeft dat je nog enkel personen van je eigen gezin mag ontmoeten ?
Oud 29 oktober 2020, 13:10   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Heb ik dat nu goed gelezen dat Macron opgelegd heeft dat je nog enkel personen van je eigen gezin mag ontmoeten ?
Wij zitten in een echte lockdown, wij mogen enkel nog ons huis uit voor een zeer welbepaalde lijst van dingen, maar bij die lijst is nu wel schoolgaan en werken gevoegd.

Ik weet vandaag trouwens nog niet of ik morgen nog mag komen werken, omdat ik in een sector zit waar het nog niet duidelijk is.

Dat wil dus ook zeggen dat je bij je thuis niemand mag ontvangen die daar niet woont.

Ik denk zelfs dat ik mijn zoon die in 't stad woont, niet mag gaan zien.
Oud 29 oktober 2020, 13:12   #20
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij zitten in een echte lockdown, wij mogen enkel nog ons huis uit voor een zeer welbepaalde lijst van dingen, maar bij die lijst is nu wel schoolgaan en werken gevoegd.

Ik weet vandaag trouwens nog niet of ik morgen nog mag komen werken, omdat ik in een sector zit waar het nog niet duidelijk is.

Dat wil dus ook zeggen dat je bij je thuis niemand mag ontvangen die daar niet woont.

Ik denk zelfs dat ik mijn zoon die in 't stad woont, niet mag gaan zien.
Lekker maatschappijontwrichtend
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be