![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Die experts zeggen altijd dat het 10 dagen duurt vooraleer een maatregel zichtbaar wordt in de cijfers van de ziekenhuisopnames.
Awel, wat concreet zien we ? Pee Klak die vorige week maandag niet op café is geweest en er dus ook niet besmet is geraakt, is niet ziek geworden zodat hij vandaag niet diende opgenomen te worden. Wat deed Pee Klak desondanks verkeerd (vooral in Wallobrux dan) ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je iets concreter zijn ?
Wie is Pee Klak ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wisten we echter al. Al honderd keren gezegd, gedurende zes maanden. Wat is nu de bedoeling van deze draad ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een correlatie, niet noodzakelijk een oorzakelijk verband. Maar cafes sluiten heeft NIKS gedaan. Een avondklok heeft waarschijnlijk ook niks gedaan. Niks te zien, na 3 weken, in tegendeel, een versnelling. De tijdspanne hangt af naar welke proxy men kijkt. De echte besmettingen zijn uiteraard ONMIDDELLIJK beinvloed. Maar de vastgestelde positieve tests zijn pas zichtbaar na 1 incubatie periode (5 dagen) + de tijd van testen en resulltaten en zo (die nu in Frankrijk rampzalig zijn: 10 dagen of zo, dus dat werkt niet meer). En ziekenhuis opnames zijn 1 of 2 weken na ziek worden, overlijden 3 weken of zo. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ook. Ik denk dat men zich gaan opsluiten is in zijn appartementen en kelders waar er veel meer besmet wordt dan in een cafe waar men zich aan sommige regels moest houden.
En de avondklok heeft ervoor gezorgd dat men nu om 5 uur 's avonds begon te feesten in plaats van om 8 uur. We zien duidelijk de KEUZE van de bevolking. Die wil liever kunnen feesten met een snotneus dan opgesloten zitten zonder snotneus om te wachten tot men die snotneus in februari zal hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() correlaties en oorzakelijke verbanden,zo moeilijk uit elkaar te houden vrees ik.Maar jammer genoeg laat onze politieke klasse zich (alweer) opjagen door dat als "gelijk" te beschouwen,of om bepaalde redenen niet in te grijpen WAAR en WANNEER dat nodg is, en schiet dus nu iedereen maar neer.
JJ had gelijk,"het zal altijd te vroeg of te laat zijn",maar jammer genoeg staat hij nog niet sterk genoeg om dan de logische consequentie daarvan te kunnen uitvoeren.....(stop the sh*t,het virus zal doen wat het virus moet doen ondertussen) Volgende stemming zal dus moeten gaan om het "behoud van de Westerse vrijheden",en dat zal niet met onze collectie duivelse schoonmoeders zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2020 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het jammere is natuurlijk dat geen enkele politicus of expert gaat toegeven dat ze fout zijn en dat hun maatregelen misschien wel eens geen effect zouden kunnen hebben.
Nee, in de plaats gaan ze nog meer maatregelen opleggen, om hun eigen falen te verdoezelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tot uw dienst :
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg dat 'De Witte Kaproen' je stuurt. Hij is een aficionado.
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bij ons is twee weken misschien iets te snel. In Nederland heeft men een week eerder ingegrepen. En het resultaat lees ik vandaag in De Volkskrant:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar correlatie is niet noodzakelijk causaal he. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Niet noodzakelijk causaal, maar als je de studies bekijkt dan zijn mondmaskers enkel een meerwaarde als men ze 100% goed gebruikt, en in alle andere gevallen zijn ze slechter dan goed.
En natuurlijk worden ze 99% van de gevallen niet goed gebruikt. 100 keer per dag op en af zetten, Snel wat drinken, sigaret roken, meerdere dagen met zelfde mondmasker,.... Maar dat durven ze niet nu nooit niet meer toegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu, de laatste paar dagen, de indruk dat het opvallend stil is op straat. De schrik zit er in. Iedereen thuis, in z'n kot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien gaat Belgie toch nog de Zweedse richting op ! Dan gaat alles in orde komen en is men er met Kerstmis ongeveer van af.. Hier in Frankrijk is het om zeep, de derde golf staat nu al in marmer geschreven, na een tweede maatschappij vernietigende lockdown die waarschijnlijk tot Kerstmis zal duren. Op natuurlijke wijze gaan de mensen met meeste risico ook het meeste opletten, en gaan zij die niet veel riskeren zich dat minder aantrekken, waardoor de epidemie zich op natuurlijke wijze "volgens de minste kosten" voortzet. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet vandaag trouwens nog niet of ik morgen nog mag komen werken, omdat ik in een sector zit waar het nog niet duidelijk is. Dat wil dus ook zeggen dat je bij je thuis niemand mag ontvangen die daar niet woont. Ik denk zelfs dat ik mijn zoon die in 't stad woont, niet mag gaan zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |