Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2020, 07:41   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vandaag boetestaking door politie?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201115_98041902

Politievakbond roept op tot “boetestaking” na geweld tegen agenten

Normaal is dit gewoon binnenland, maar omdat in het artikel ook het woord "corona" voorkomt, post ik het bij corona.

Ik weet niet of zo'n staking veel zal uithalen, ik vind het zelfs een totaal verkeerd signaal van de vakbond.

HBVL 16-11-2020

Politievakbond NSPV roept agenten op om vandaag in het hele land geen verkeers- en coronaboetes uit te schrijven. Die boetestaking is een reactie op de beslissing van het Brusselse parket om drie mannen die agenten aanvielen, meteen weer vrij te laten.
Drie agenten van de Brusselse politie hielden zaterdag om 17 uur in Elsene een man staande voor een coronacontrole. “De man verzette zich, waarop omstaanders de arrestatie wilden verhinderen”, zegt de politie. Op een video is te zien hoe de drie agenten geschopt en geslagen worden. Ze zijn minstens een week arbeidsongeschikt.

Drie aanvallers konden overmeesterd worden, maar een Brusselse magistraat liet de verdachten diezelfde avond nog vrij. Het parket verduidelijkte later wel dat de drie nog kunnen vervolgd worden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 07:57   #2
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat je iemand voor bv stelen in een winkel aanhoudt en dat de rechter die dan na een uurtje vrijlaat ... ok daar is mee te leven.
Maar dat flagrant aanvallen van een agent over dezelfde kam geschoren wordt .... wat is er loos daar in Brussel ...
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 08:14   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Dat je iemand voor bv stelen in een winkel aanhoudt en dat de rechter die dan na een uurtje vrijlaat ... ok daar is mee te leven.
Maar dat flagrant aanvallen van een agent over dezelfde kam geschoren wordt .... wat is er loos daar in Brussel ...
Ik begrijp dat dus ook niet hé.
In een normaal land zouden die amokmakers weken, zo niet maanden vastzitten.

Mijn vraag is eigenlijk: "Wat denkt de vakbond daarmee te bereiken?"

De politiek is alvast niet te spreken over de handelswijze van het parket.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 november 2020 om 08:16.
Oud 16 november 2020, 08:20   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Voor een keer geef ik die amokmakers gelijk, mensen beboeten voor samenscholing en mondmaskers op straat is een politiestaat waardig. Dat is de mensen pesten en onderdrukken gewoon omdat het kan, natuurlijk gaan er dan groepen beginnen doorslaan.

Een gedoogbeleid voor drugs maar dan wel zware boetes geven voor mondmaskers, veel debieler dan dit kan het niet worden.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 november 2020 om 08:21.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 08:43   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er loos is in Bruxelles? Het is daar een stinkend links zootje dat geen mens, partij of regering meer opgekuist krijgt met zogenaamde democratische middelen. Het gespuis is hier, ze zijn het nu gewend dat ze hier kunnen doen wat ze maar willen en je krijgt ze hier niet meer weg.

In die zin is het wel goed dat de huidige machthebbers voornamelijk van linkse signatuur ofwel meelopers zijn. Ze zullen meer en meer geconfronteerd worden met de uitwassen van hun beleid en hun gedachtengoed. We weten al hoe ze (zullen) reageren: verontwaardigd doen en veel praatjes en loze beloftes verkopen en dan niks meer.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 08:45   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: probeer eens hetzelfde als blanke alleen in een doorsnee middelgrote Vlaamse stad. Je komt gegarandeerd voor een onderzoeksrechter na max 24h in een politiecel.

Het gehele systeem in Bruxelles is rot tot op het bot, van onder toe boven. Voor mijn part mag het onmenselijk erg worden in die contreien, iedereen die daar op linkse partijen stemt is er medeverantwoordelijk voor en verdient niet beter.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 09:39   #7
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Voor een keer geef ik die amokmakers gelijk, mensen beboeten voor samenscholing en mondmaskers op straat is een politiestaat waardig. Dat is de mensen pesten en onderdrukken gewoon omdat het kan, natuurlijk gaan er dan groepen beginnen doorslaan.

Een gedoogbeleid voor drugs maar dan wel zware boetes geven voor mondmaskers, veel debieler dan dit kan het niet worden.

.
vanaf nu beschouw ik u als een doodlopend zijstraatje, geweld tegen ordehandhavers goedpraten...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 09:39   #8
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik zou zeggen: probeer eens hetzelfde als blanke alleen in een doorsnee middelgrote Vlaamse stad. Je komt gegarandeerd voor een onderzoeksrechter na max 24h in een politiecel.

Het gehele systeem in Bruxelles is rot tot op het bot, van onder toe boven. Voor mijn part mag het onmenselijk erg worden in die contreien, iedereen die daar op linkse partijen stemt is er medeverantwoordelijk voor en verdient niet beter.
²

de PS heeft alles wat het aanraakt laten rotten

Laatst gewijzigd door edwinp : 16 november 2020 om 09:40.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 12:31   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
vanaf nu beschouw ik u als een doodlopend zijstraatje, geweld tegen ordehandhavers goedpraten...
Geweld gebruiken vanwege geen mondmasker in buitenlucht is wel OK? De politie heeft terecht een monopolie op geweld maar moet dit wel rationeel en binnen onze rechten gebruiken.
Oud 16 november 2020, 12:36   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen heb ik ook al zitten discuteren met een politie over die rotte maskers, wat ik vroeger nooit ofte nooit zou doen. Die jongeren zijn de canaries van heel de crisis, als het te ver gaat zul je het daar eerst merken.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 november 2020 om 12:36.
Oud 16 november 2020, 12:43   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik begrijp dat dus ook niet hé.
In een normaal land zouden die amokmakers weken, zo niet maanden vastzitten.

Mijn vraag is eigenlijk: "Wat denkt de vakbond daarmee te bereiken?"

De politiek is alvast niet te spreken over de handelswijze van het parket.
Gratis aandacht in de pers,
een beetje jennen van politici en magistratuur,
en welwillendheid bij een deel van de bevolking.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 12:44   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Die amokmakers maakten geen amok tegen de corona-maatregelen,
maar wel tegen het staatsgezag.

Dat goedkeuren, zoals jij nu doet, heeft een gevolg: want je weet wel waar je begint, maar ook waar je eindigt, nl. in ferme chaos.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 12:59   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Daar gaat het toch niet over.
De politie staat zelfs te springen om mensen te beboeten, denk maar aan die vijf studenten die samen een broodje aten in de buitenlucht.
Oud 16 november 2020, 12:59   #14
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die amokmakers maakten geen amok tegen de corona-maatregelen,
maar wel tegen het staatsgezag.

Dat goedkeuren, zoals jij nu doet, heeft een gevolg: want je weet wel waar je begint, maar ook waar je eindigt, nl. in ferme chaos.
Staatsgezag moet gedragen worden, anders is het een dictatuur.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 13:13   #15
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

.
Inderdaad, men oogst wat men zaait.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 15:44   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Al van lang voor de coronamaatregelen voert dit tuig een vuile oorlog tegen polltie, brandweer, ambulanciers. Beschermd door het Brussels parket.

Laatst gewijzigd door Zucht : 16 november 2020 om 15:45.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 15:52   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Normaal is dit gewoon binnenland, maar omdat in het artikel ook het woord "corona" voorkomt, post ik het bij corona.
Normaal binnenland?
Lol.
De terreur door de staat is net het begin van dit verhaal. Terreur met excuus "corona".
Gisteren gezien, en werd ook zo als commentaar gezegd, in een nieuws: de groep droeg geen gezichtsboerka's en de NAZI's wilden dat gaan afdwingen.

De repliek van de groep was VERZET.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 16 november 2020 om 15:53.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 15:54   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Helemaal mee akkoord.
Dikke 2.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 16:13   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Al van lang voor de coronamaatregelen voert dit tuig een vuile oorlog tegen polltie, brandweer, ambulanciers. Beschermd door het Brussels parket.
Vandaar mijn twijfel waar ik het moest posten.
Eigenlijk zouden we alles in K&K moeten posten, daar maakt het niet veel uit waarover het gaat.

Want eigenlijk gaat het hier niet over corona, maar over mensen die het gezag van de politie, hardhandig, ondermijnen, met daarbij een parket dat niet kordaat durft op te treden.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 november 2020 om 16:13.
Oud 16 november 2020, 16:56   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2 oorvijgen en het land ligt weeral plat.

Serreplantjes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be