Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 17:15   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard portugese rechtbank verklaart pcr-test onbetrouwbaar

Op 11-11-2020 heeft een Portugese rechtbank uitgesproken dat Pcr-testen van 25 cycli en meer geheel onbetrouwbaar zijn om covid infectie vast te stellen. Daarnaast oordeelde de rechtbank dat lockdown of quarantaine van gezonde mensen een inbreuk is op hun grondrecht van individuele vrijheid.

(Link naar het eigenlijke vonnis, dus bron-gewijs niet weerlegbaar)

http://www.dgsi.pt/jtrl.nsf/33182fc7...25861f003e7b30

Uiteraard wordt deze info niet verspreid via de geëigende propaganda-kanalen.
Oud 22 november 2020, 19:26   #2
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Op 11-11-2020 heeft een Portugese rechtbank uitgesproken dat Pcr-testen van 25 cycli en meer geheel onbetrouwbaar zijn om covid infectie vast te stellen. Daarnaast oordeelde de rechtbank dat lockdown of quarantaine van gezonde mensen een inbreuk is op hun grondrecht van individuele vrijheid.

(Link naar het eigenlijke vonnis, dus bron-gewijs niet weerlegbaar)

http://www.dgsi.pt/jtrl.nsf/33182fc7...25861f003e7b30

Uiteraard wordt deze info niet verspreid via de geëigende propaganda-kanalen.
Een rechter met meer lef dan wat we hier in België zien.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:58   #3
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Om het iets eenvoudiger te maken voor zij die geen portugees begrijpen (laat staan juridisch portugees), is hier de link naar de studie waar die rechtbank naar verwijst:

https://academic.oup.com/cid/advance...aa1491/5912603

Het overgrote deel van het vonnis gaat over schending van de mensenrechten, de portugese grondwet en internationale verdragen. Bijvoorbeeld dat de Duitsers waarover de rechtzaak gaat alleen in het portugees uitleg kregen, maar ook dat een diagnose alleen gesteld kan worden door een erkende dokter, niet door een ambtenaar met een neuswisser.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 12:38   #4
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard lockdowns onwettig verklaard, media zwijgen

De uitspraak van de Portugese rechtbank dateert van 12 dagen geleden, maar de reguliere media zwijgen. Wie durft nu nog te beweren dat we niet worden gemanipuleerd?

Hier staat een artikel in de alternatieve media, in het Engels.
Oud 23 november 2020, 14:09   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Het staat alvast vast dat een positieve test na ziek geweest te zijn, geen infectie gevaar inhoudt.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.20232892v1

Mensen die na covid-19 uit het ziekenhuis ontslaan werden, en nadien een positieve test hadden, konden hun directe contacten niet infecteren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 15:16   #6
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De uitspraak van de Portugese rechtbank dateert van 12 dagen geleden, maar de reguliere media zwijgen. Wie durft nu nog te beweren dat we niet worden gemanipuleerd?

Hier staat een artikel in de alternatieve media, in het Engels.
Waarom denk je dat er zo'n enorme centralisatie van eigendom is in de media?
Oud 23 november 2020, 17:12   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het staat alvast vast dat een positieve test na ziek geweest te zijn, geen infectie gevaar inhoudt.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.20232892v1

Mensen die na covid-19 uit het ziekenhuis ontslaan werden, en nadien een positieve test hadden, konden hun directe contacten niet infecteren.
Op 4079 PCR testen waren er zéro positief. Dat wil zeggen dat er ook zero vals-positief waren. Blijkbaar hebben Chinezen betere PCR testen.

Ik blijf me afvragen hoeveel vals-positieven er zijn bij de Belgische PCR testen. Ik vind op internet terug dat PCR testen 3%-5% vals-positieve resultaten leveren.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 20:53   #8
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Op 4079 PCR testen waren er zéro positief. Dat wil zeggen dat er ook zero vals-positief waren. Blijkbaar hebben Chinezen betere PCR testen.

Ik blijf me afvragen hoeveel vals-positieven er zijn bij de Belgische PCR testen. Ik vind op internet terug dat PCR testen 3%-5% vals-positieve resultaten leveren.
Blijkbaar heeft het veel te maken met het aantal cycli die gebruikt worden om een meetbaar resultaat te bekomen. Je MOET meerdere cycli doen om een meetbaar resultaat te bekomen, maar des te meer cycli gebruikt worden, des te onbetrouwbaarder het meetresultaat.

In Portugal besliste de rechtbank dus dat de huidige test-methoden te onbetrouwbaar zijn om er beleidsbeslissingen aan te koppelen.

Hier doet men rustig verder. De bevolking is toch te naïef, te lethargisch en te hard bezig met de volgende aflevering van "thuis."

Voorbeelden legio van landen en streken waar men met de 10 en 100 duizenden tegelijk op straat komt, maar uiteraard (lees hierboven) maar al te gemakkelijk gecensureerd door het media-collectief. (of propaganda-outlet, zoals je wil)

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 november 2020 om 20:53.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be