Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 10:05   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vaccinatie mss toch verplicht.

Er wordt steeds meer druk gelegd op de regeringk om de vaccinaties toch te verplichten.

De zelfverklaarde "experten" pleiten daar heel sterk voor en verwijzen naar de vrijblijvende griepvaccinaties, griepvaccinaties die niet verplicht zijn.

Was net op radio Twee (nieuws).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 10:43   #2
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er wordt steeds meer druk gelegd op de regeringk om de vaccinaties toch te verplichten.

De zelfverklaarde "experten" pleiten daar heel sterk voor en verwijzen naar de vrijblijvende griepvaccinaties, griepvaccinaties die niet verplicht zijn.

Juridisch gaat dat toch een hele moeilijke worden.
Aan de andere kant heeft het gerecht de laatste maanden genoeg getoond dat het mee bereid is de rechtstaat aan de kant te schuiven.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 10:56   #3
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tuurlijk zit het er aan te komen dat vaccinatie verplicht wordt
De farma-maffia wil echt wel garanties voor hun winstmaximalisatie.
Als ik zie dat er in Nederland een zeer grote onderstroom ontstaat tegen de covid vaccinaties, moet er, totaal in lijn met de andere viro-fascistische maatregelen, naar een verplichtingsmechanisme gegrepen worden om de belangen van de viro-belanghebbenden te vrijwaren.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:12   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Misschien is daar één onnozelaar die daar iets over gezegd heeft over die verplichting.

Maar duizend andere niet.

Zeverdraad.

Ik ben wel benieuwd naar sommige "zijdelingse" verplichtingen:
moeten artsen en verpleegsters een vaccinatie aanvaarden "op bevel" van hun directie?
Mag ik rekenen op een brandweerman-ambulancier die gevaccineerd is en dus veel minder risico voor mij is in een noodgeval (nul risico is er ook niet bij een gevaccineerde)
Idem voor de soldaten en flikken?
Idem voor deelnemers aan contact-sporten? Mijn kleinkind die een uitmuntende judoka is?
Zal ik corona-veiligere vluchten kunnen boeken? (een beetje zoals vroeger rookvrije vluchten ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:22   #5
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
moeten artsen en verpleegsters een vaccinatie aanvaarden "op bevel" van hun directie?

Mag ik rekenen op een brandweerman-ambulancier die gevaccineerd is en dus veel minder risico voor mij is in een noodgeval (nul risico is er ook niet bij een gevaccineerde)
Als artsen en verpleegkundigen en verzorgenden en kuisvrouwen uit verzoringsinstellingen slim zijn, laten ze zich vaccineren om zichzelf te beschermen.
Net zo voor brandweermannen en ambulanciers...om zichzelf te beschermen. Een vaccin zal zeer weinig bescherming bieden voor niet gevaccineerden.
Oud 22 november 2020, 11:26   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Op korte termijn zal het wel niet verplicht worden. Er is een verkorte homologatieprocedure, dus min of meer ‘op eigen risico’.
Oud 22 november 2020, 11:27   #7
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op korte termijn zal het wel niet verplicht worden. Er is een verkorte homologatieprocedure, dus min of meer ‘op eigen risico’.
Er zijn trouwens niet genoeg vaccin's om ze te verplichten voor elke Europeaan.
Oud 22 november 2020, 11:43   #8
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ze kunnen het natuurlijk via een "softe" manier doen.
Vaccinatie wordt niet verplicht, maar wie niet gevaccineerd is, zal minder mogen.
bvb. geen buitenlandse reizen, geen toegang tot concerten en evenementen, enz....

Wat de facto neerkomt op een verplichting als je nog een beetje normaal wil kunnen leven.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 22 november 2020, 11:53   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
België bestelde er 25.000.000
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:58   #10
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
België bestelde er 25.000.000
Hoorde net op de zevende dag dat ze er maximaal, als er 3 "als-en" bewaarheid worden ongeveer 10 miljoen zullen kunnen krijgen.
Dan wordt het de vraag hoeveel gaatjes men in zijn mijf moet laten prikken voordat zo'n vaccin echt effectief is.
Ik lees in sommige publicaties dat twee, zelfs drie vaccin-injecties nodig zullen zijn.
We komen dus met het realistische getal aan 3-5 miljoen belgen zullen gevaccineerd kunnen worden;
Oud 22 november 2020, 11:59   #11
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Vaccinatie wordt niet verplicht, maar wie niet gevaccineerd is, zal minder mogen.
bvb. geen buitenlandse reizen, geen toegang tot concerten en evenementen, enz....

Wat de facto neerkomt op een verplichting als je nog een beetje normaal wil kunnen leven.
Tja wie geen lid was van de communistische partij mocht in commi-rusland ook veel minder.
Het viro-fascisme loopt echt wel parallel met de meest gevaarlijke dictaturen.
Oud 22 november 2020, 12:07   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een artikel van bij onze noorderburen 'leerde' dan weer: Straks een corona-vaccin weigeren? Prima, maar dan wel een boete van paar duizend euro betalen

En stel dat er mensen zijn die géén 'paar duizend €' ter beschikking hebben?

Gevangenis in????

Vaccinatie, een plicht of een recht?

Als de vaccinatie 200% bewijs kan leveren dat het de aanval van het virus kan verslagen en er géén nevenverschijnselen aan verbonden zitten nog tot daartoe maar ik denk wel dat er véél mensen zijn die nog steeds hun twijfels hebben aan het vaccin.

Er zullen ook mensen zijn die denken van: laat ze er eerst maar wat anderen met inspuiten we zien wel wat het wel- of ook niet kan opleveren.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 november 2020 om 12:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:09   #13
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
M
Volgens een aantal experten zal het vaccin wel verhinderen dat de vaccineerde (erg) ziek wordt, maar hij zou nog wel besmettelijk kunnen zijn. Met andere woorden, eisen dat iemand anders gevaccineerd is voor jouw veiligheid is in dat geval nonsens. Als jij bang bent moet jij jezelf vaccineren.

Laatst gewijzigd door gertc : 22 november 2020 om 12:20.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:10   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht

En dat zou inderdaad een goede maatregel zijn. De woke-adepten die zeer snel staan te zwaaien met hun "mensenrechten" horen consequent te zijn. Vaccinatie weigeren? OK, no problem. Maar dan hoor je wel te beseffen dat je als niet-gevaccineerd persoon een potentieel gevaar voor uw medemens kunt zijn. Je kunt immers besmet zijn, geen symptomen vertonen maar tegelijkertijd het corona-virus verspreiden. Bijgevolg hoort t.a.v. u als niet-gevaccineerde preventief maatregelen getroffen te worden: beperking van uw bewegingsvrijheid.
Oud 22 november 2020, 12:17   #15
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En dat zou inderdaad een goede maatregel zijn. De woke-adepten die zeer snel staan te zwaaien met hun "mensenrechten" horen consequent te zijn. Vaccinatie weigeren? OK, no problem. Maar dan hoor je wel te beseffen dat je als niet-gevaccineerd persoon een potentieel gevaar voor uw medemens kunt zijn. Je kunt immers besmet zijn, geen symptomen vertonen maar tegelijkertijd het corona-virus verspreiden. Bijgevolg hoort t.a.v. u als niet-gevaccineerde preventief maatregelen getroffen te worden: beperking van uw bewegingsvrijheid.
a brave new world...

als ik al de ziekte heb doorgemaakt, in ik dus al een zekere immuniteit heb opgebouwd, zou ik niet weten waarom ik bijkomend nog gevaccineerd moet worden. en we zijn al met zeker 10%
Oud 22 november 2020, 12:18   #16
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zucht
Wat een non-argument.
Alweer, waarom hebt u hier dan al die jaren niet voor hetzelfde gepleit voor het griepvaccin ? Die doden konden U blijkbaar niets schelen.
Nu dan komen zwaaien met vaccinverplichting is gewoonweg hypocriet.
Oud 22 november 2020, 12:19   #17
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
a brave new world...

als ik al de ziekte heb doorgemaakt, in ik dus al een zekere immuniteit heb opgebouwd, zou ik niet weten waarom ik bijkomend nog gevaccineerd moet worden. en we zijn al met zeker 10%
Een vaccinatie als je al een immuunrespons hebt kan zelfs gevaarlijk zijn. Maar het 'goede' nieuws is dat we dat snel genoeg zullen merken als de zorgsector als eerste wordt ingeënt...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:21   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
a brave new world...

Hoe duurzaam is uw "immuniteit" denk je? Wat de vaccinatie betreft weet men nu reeds dat het wellcht een verhaal zal worden van een jaarlijkse prik, net zoals voor de gewone griep. Hoe lang uw natuurlijke covid-immuniteit ingevolge een besmetting zal duren weet u niet.
Oud 22 november 2020, 12:22   #19
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een vaccinatie als je al een immuunrespons hebt kan zelfs gevaarlijk zijn. Maar het 'goede' nieuws is dat we dat snel genoeg zullen merken als de zorgsector als eerste wordt ingeënt...
Nee.
Laat dat maar de politici, experts, journalisten, enz ... zijn. En natuurlijk heel hun familie.
Oud 22 november 2020, 12:22   #20
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Volgens een aantal experten zal het vaccin wel verhinderen dat de vaccineerde (erg) ziek wordt, maar hij zou nog wel besmettelijk kunnen zijn. Met andere woorden, eisen dat iemand anders gevaccineerd is voor jouw veiligheid is in dat geval nonsens. Als jij bang bent moet jij jezelf vaccineren.
Als dat zo is, dan moeten eerst alle ouderen worden gevaccineerd. Ik heb daar geen problemen mee dat die proefkonijn willen spelen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be