![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() An Lemmens lijdt aan migraine: "alsof ze met een ijspriem in je hoofd hakken"
De vraag die bij zo'n vergelijking spontaan bij mij opkomt is de volgende: "Hoe weet die hoe het voelt als men met een ijspriem in je hoofd hakt?" Ken je nog zo'n vergelijkingen waarbij men zich dergelijke vragen kan stellen? https://www.msn.com/nl-be/entertainm...?ocid=msedgdhp Het artikel: An Lemmens lijdt aan chronische migraine, een kwaal die ze van haar vader heeft geërfd. “Ik zag van kleins af dat hij soms niet aanspreekbaar was en geen licht of geluid kon verdragen. Ik ben dus met migraine opgegroeid”, vertelt An Lemmens in Humo. Bij An zelf doken de eerste klachten op toen ze 14 of 15 jaar was. Die eerste jaren hielp een pijnstiller nog, maar later bleek dat niet meer voldoende. “Tijdens de laatste schooljaren lag ik elke week een dag of twee in bed. Het scheelde niet veel of ik had mijn diploma niet gehaald: ik was wel geslaagd, maar ik was te weinig dagen aanwezig geweest.” Ook na haar studies bleef An Lemmens een migrainepatiënt. “Ik leed er enorm onder. Er zijn momenten geweest waarop ik dacht: als dit zo doorgaat, spring ik onder een trein.” Medicatie, pijnstillers of rust kunnen een aanval wel uitstellen, maar meestal komt de pijn nadien gewoon terug. “Meestal laat ik de aanval gewoon komen. Ik moet er toch door”, getuigt An Lemmens in Humo. An Lemmens begrijpt hoe een migraineaanval aanvoelt in het weekblad: “Alsof ze met een ijspriem in je hoofd hakken. Door je oog en zo je hoofd in. Steeds opnieuw. En dat twee, drie dagen aan een stuk.” Niet handig als je net een grote show zoals The Voice moet presenteren. “Dat is dan brute pech, hè. Ik blijf overeind op adrenaline, maar zodra ik van het podium stap, zak ik in elkaar”, vertelt An Lemmens in Humo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "alsof een bom ontploft is"......komt regelmatig terug.
Blijkbaar zijn er nog veel mensen die WO2 meegemaakt hebben en desondanks zelfs geen 70 jaar of zo zijn.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn gewoon uitdrukkingen om aan te tonen dat je daar zeker niet mee moet lachen.
Diegene die het meegemaakt hebben zullen wel weten waarover het gaat. Je hebt hoofdpijn ... je hebt barstende hoofdpijn en ... je hebt erger. Dat zijn mometen dat je niets kan verdagen van geluid, zelfs een zucht is al te veel. Idem wat licht betreft. Zelfs een schemering is te veel.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Migraine is vreselijk. Mensen die het nooit hebben meegemaakt, moeten onze Lieve Heer op hun blote knieën danken.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar eigenlijk nog weinig last van gehad behalve bij een kater, maar ik kan mij voorstellen dat het zoals met de meeste serieuze ziektes niet om te lachen is.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vergelijkingen die eigenlijk geen vergelijkingen zijn, zijn dan ook geen vergelijkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is: "Hoe kan iemand weten hoe het voelt om ..." Meestal ben je hemelen als je het effectief meegemaakt hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's gewoon een zeer gebruikelijke manier om de pijn van een migraine te omschrijven. Migraine kan lokale, hevige en stekende pijn veroorzaken, die het gevoel geeft alsof er iemand in uw hoofd zit te steken. Het is gewoon een associatie die die pijn oproept en die u toelaat de pijn accuraat te omschrijven.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 5 december 2020 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Migraine is als in Mexico vermoord worden door de Stalinistische geheime diensten ?
Migraine moet ellendig zijn ![]() Los daarvan vind ik An Lemmens een vervelend ding
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik hoop dat het veel pijn doet. Nu, ter zake, arme An, met haar migraine die twee dagen duurt. Ik heb wel eens migraines die drie tot vier weken duren.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou u het omschrijven? Bij mij was het ook of ze in mijn hoofd aan het boren en kloppen waren. Ik heb het gelukkig maar een paar keren moeten meemaken, het is een marteling! Uw hoofd niet durven bewegen, geen licht of geluid kunnen verdragen ...
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder sterke hoofdpijn, kater en zo. Een halve dag, zoiets. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 december 2020 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn genoeg mannen die er last van hebben. Ik had een mannelijke collega in de jaren '80 die er erg door geplaagd werd.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() clusterhoofpijn is pas echt vreselijk.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |