Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2020, 18:27   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Wie zijn degenen die ons moedwillig besmetten?

Oa rijkeluiszoontjes voor wie 250 euro een lachertje is.

Boetes dienen veel hoger te zijn. Als Demir vindt dat een sigarettenpeuk 500 euro is dan mag een Coronaovertreding best 1000 euro zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201213_95649331

Citaat:
“Ze betalen die boetes met de glimlach”: alweer studenten Brugse Europacollege betrapt tijdens lockdownfeestje
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:48   #2
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

<ZOEKERTJES>

Om mijn immuunsysteem te trainen zoek ik iemand die me (nog eens?) wil besmetten.
Enkel SARS-CoV2 aub, geen vaccins.
Liefst gratis.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:11   #3
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
<ZOEKERTJES>

Om mijn immuunsysteem te trainen zoek ik iemand die me (nog eens?) wil besmetten.
Enkel SARS-CoV2 aub, geen vaccins.
Liefst gratis.
Fake een hartaanval dan geraakt je wel op een overvolle IC van corona patiënten.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:16   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij nader inzien: bij tweede overtreding naar de correctionele rechtbank.

Voor sommigen is zelfs 1000 euro peanuts. Een strafblad zal dan beter afschrikken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 december 2020 om 19:17.
Oud 13 december 2020, 19:26   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van Quickenborne zegt het ook: boetes zijn te laag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201213_96621404

Citaat:
Vincent Van Quickenborne, minister van Justitie, heeft op VTM Nieuws gezegd dat de boetes voor lockdownfeestjes veel te laag zijn. “Wat mij betreft zou dit enkele duizenden euro’s moeten kosten”, zei hij.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 december 2020 om 19:27.
Oud 13 december 2020, 19:35   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een nachtje slapen in de cel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:41   #7
denkimi
Banneling

Standaard

Het moet een verschrikkelijk leven zijn zo.
Elke dag, elke maand, elk jaar opnieuw die constante doodsangst. Iedere keer als je buitenkomt of iemand ontmoet telkens weer die schrik dat je wel eens besmet zou kunnen worden. Telkens weer die schrik dat jij wel eens het volgende slachtoffer van die verschrikkelijke ziekte, de griep, zou kunnen zijn.

Dat wens je natuurlijk je ergste vijand niet toe.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:47   #8
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Elke dag, elke maand, elk jaar opnieuw die constante doodsangst. Iedere keer als je buitenkomt of iemand ontmoet telkens weer die schrik dat je wel eens besmet zou kunnen worden. Telkens weer die schrik dat jij wel eens het volgende slachtoffer van die verschrikkelijke ziekte, de griep, zou kunnen zijn.

Je zou dat inderdaad denken, dat die paniekzaaiers hier op z´n minst ook bang zouden zijn van de griep. Die doodt tenslotte ook tot 650.000 mensen/jaar.
Maar zolang media dat niet op hun voorpagina's zet, weten ze blijkbaar niet beter.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:50   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Diegenen met hun lockdownfeestjes moeten een verschrikkelijk leven hebben. Zuipen als de beesten en anderen in gevaar brengen omdat ze zo’n miserabel leven hebben!

https://www.demorgen.be/nieuws/even-...tjes~becd630b/

Citaat:
‘Even volledig losgaan, dat geeft me de energie om de week door te komen’: dit zijn de mensen achter de lockdownfeestjes
Citaat:
“Hoe we zoiets afspreken? Gewoon: iemand stuurt een berichtje, en wie zin heeft komt af.” Jozefien* (25) woont “een keer om de twee weken” een feestje bij en organiseerde er ook al bij haar thuis. Altijd met dezelfde “vijf ?* vijftien mensen” en hetzelfde recept: muziek, veel drank, en feesten tot in de vroege uurtjes. “En een dikke kater achteraf. Maar even volledig losgaan, dat geeft me de energie om de week door te komen.”

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 december 2020 om 19:51.
Oud 13 december 2020, 20:01   #10
schietboog
Minister

Standaard

Wie zijn diegenen die paniek zaaien?

[IMG][/IMG]
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 13 december 2020, 20:03   #11
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Diegenen met hun lockdownfeestjes moeten een verschrikkelijk leven hebben. Zuipen als de beesten en anderen in gevaar brengen omdat ze zo’n miserabel leven hebben!

https://www.demorgen.be/nieuws/even-...tjes~becd630b/
hoe durven ze. kunnen die niet gewoon neerslachtig, depressief, wanhopig en angstig zijn zoals de rest van die leeftijdsgenoten?
Oud 13 december 2020, 20:06   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
hoe durven ze. kunnen die niet gewoon neerslachtig, depressief, wanhopig en angstig zijn zoals de rest van die leeftijdsgenoten?
Of gewoon een tijdje niet in groep comazuipen.
Oud 13 december 2020, 20:26   #13
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oa rijkeluiszoontjes voor wie 250 euro een lachertje is.

Boetes dienen veel hoger te zijn. Als Demir vindt dat een sigarettenpeuk 500 euro is dan mag een Coronaovertreding best 1000 euro zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201213_95649331
Niezen?
Dood per vuurpeleton.
Maar geen exploderende kogels aub, want er zou wel eens iets kunnen rondvliegen.
Oud 13 december 2020, 20:42   #14
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Niezen?
Dood per vuurpeleton.
Maar geen exploderende kogels aub, want er zou wel eens iets kunnen rondvliegen.
Het opbod aan alsmaar strengere straffen op dit forum tart werkelijk elke verbeelding.
Torenhoge geldboetes, werkstraffen, gevangenis, aanklacht wegens moord enz .....
Bange mensen maken blijkbaar de beste kampbewakers.
Oud 13 december 2020, 20:48   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het opbod aan alsmaar strengere straffen op dit forum tart werkelijk elke verbeelding.
Torenhoge geldboetes, werkstraffen, gevangenis, aanklacht wegens moord enz .....
Demir’s voorstel voor 500 euro per sigarettenpeuk werd hier nochtans op applaus onthaald.

Ik ben ervoor om na de tweede serieuze overtreding (genre lockdownparty) het correctioneel te maken. Dwz je krijgt een strafdossier.

Dan ga je wat zien.

Al die advocaten van rijkeluiszoontjes die komen zeggen:
‘Meneer de rechter, geef deze veelbelovende jonge comazuiper aub geen strafblad. Tien dode oudjes wegen toch niet op tegen zijn toekomstige carriere’.
Oud 13 december 2020, 20:49   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Concentratiekampen met 10000 isoleercellen en 1 grote zaal zonder vensters...

Ahja, en de Sonderkommando's aliens onvatbaar voor het virus.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 13 december 2020 om 20:50.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 20:50   #17
gunter5148

Standaard

Citaat:
Demir’s voorstel voor 500 euro per sigarettenpeuk werd hier nochtans op applaus onthaald.

Ik ben ervoor om na de tweede serieuze overtreding (genre lockdownparty) het correctioneel te maken. Dwz je krijgt een strafdossier.

Dan ga je wat zien.

Al die advocaten van rijkeluiszoontjes die komen zeggen:
‘Meneer de rechter, geef deze veelbelovende jonge comazuiper aub geen strafblad. Tien dode oudjes wegen toch niet op tegen zijn toekomstige carriere’.
Kill’em all..
Ken je de film “die andere?”
Gij bent in die film gene goeie.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 december 2020 om 20:52.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 20:53   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Concentratiekampen met 10000 isoleercellen en 1 grote zaal zonder vensters...

Ahja, en de Sonderkommando's aliens onvatbaar voor het virus.
Mss omdat er helemaal geen virus is...
Of geen dat er vooraf al niet was.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 december 2020 om 20:55.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 21:07   #19
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn degenen die ons moedwillig besmetten?
Ik.
Vrijdag nog een feestje gedaan trouwens.

Ik heb in het begin een beetje meegedaan met het corona-circus. Handjes ontsmetten en dat soort shit. Maar ik werd er nogal vaak op gewezen dat ik het niet deed volgens de regels van de kunst. Ondertussen zit ik aan een gemiddelde van 2 keer per maand sinds maart… laatste drie maanden geen ontsmettingsmiddel aangeraakt en ik leef nog steeds, net zoals alle mensen waarmee ik al dan niet professioneel in contact kom. En dat zijn er heel wat en uit alle leeftijdscategorieën.. enfin, zodra de factuur betaald is, boeit het mij niet meer natuurlijk.
Handen was ik zoals ik het al heel mijn leven doe: niet te vaak. Winkelkarren ontsmetten? Natuurlijk niet, gewoon met de kar binnen en buiten; en dit wekelijks in meerdere winkels. Verspreid ik daarmee mogelijks de ziekte, wel goed dan. Besef dan ook dat dit mijn bijdrage is aan de werkmieren van de elite die niet liever hebben dan in lockdowns te leven. Ook op dit forum zijn ze aanwezig: het zijn de rudy’s, dadeemelee’s, henri1’s en kojakskes van de samenleving. Kritiekloos de meest absurde maatregelen slikken die de overheid hun oplegt en met de vinger wijzen naar ieder die er zich vragen bij stelt en ieder die niet in de pas loopt. En zulke werkmieren, daar loopt onze samenleving vol mee, de brave makke schapen. Globale consensus volgen, jongens toch. Jaren geleden gingen ze er wellicht prat op dat de aarde plat moest zijn en dat de joden slecht waren en … Dus ik ben ervan overtuigd dat ze blij zullen zijn dat ik ook mijn steentje bijdraag om voor hun zo rap als kan hun meest ideale samenleving te creëeren. Want hoe meer zieken, hoe harder de maatregelen en hoe sneller het ‘nieuwe’ normaal.. en dat is wat de elite-werkmieren willen: een nieuwe orde. Als het niet zo zou zijn, zouden ze wel wat meer protesteren tegen al het ongein dat van overheidswege opgelegd wordt.

Dus bij deze: graag gedaan.

Trouwens… telkens als ik nu iemand de hand schud, zeg ik: blij een gelijkgezinde te ontmoeten. Want dan weet ik of ik met vriend of vijand te maken heb. Beetje zoals in den tijd met de uitspraak: schild en vriend.. Hahaha… is toch goed gevonden, niet? Dolletjes.

Eigenlijk vind ik mezelf wel grappig of triest als ik er over nadenk. Maar dat stoort me niet, toen ik in 2006 immers voorzag dat ik ‘de tijden waarin we nu leven’ zou meemaken, werd ik behoorlijk uitgelachen. Toegegeven, ik had heel het corona-circus pas verwacht rond 2030 en ik wist ook niet wat voor ziekte zou zorgen voor een globale vraag naar massa-vaccinaties. En ook toegegeven: ik heb in die tijd best wat complottheorietjes uitgepluist. Tot scha en schande ondervonden wat voor bullshit er zoal rond gaat. Maar ik durf wel buiten de lijntjes te denken… lol. En wat zich ’t afgelopen jaar heeft afgespeeld, is er toch wel boenk op… Helemaal volgens het draaiboek dat ik toen heb uitgeschreven. Binnenkort, als de meeste mensen mentaal helemaal murw zijn geklopt, begint de volgende circus-act.. of wat dacht je dan? Enkel de oorlog in Iran, daar heb ik me in vergist, want die had ik eigenlijk wel al verwacht. Maar bon, dat is offtopic…

Eigenlijk kan een mens alleen maar hopen dat ieder mentaal sterk genoeg is om in te zien hoe we in ’t zak gezet worden door de overheden. Enkel dan -als je inziet hoe corrupt alles is- of beter: hoe de goochelaar konijntjes uit de hoed tovert, ben je meester van je zelf, kan de goochelaar je niets wijsmaken en heb je controle over je emoties.

Stay safe. Stay strong. Hahahaha.. wat een leedvermaak.

Tot slot: de ziekte is er. Daar twijfel ik niet aan. De ziekte is ook ernstig te nemen… maar de maatregelen zijn ronduit lachwekkend. Tous ensemble om de pandemie te verslaan. As if possible.. proetproet.

Ach dadeemeleeke, je bent lekker bezig.. trol dus maar sympathiek verder…
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 21:09   #20
gunter5148

Standaard

Citaat:
Boog, weg hebben gene zak van het verleden geleerd. Tis te zeggen, 5% van de de bevolking, die voor 95% van de de bevolking roepen, hebben gene zak van het verleden geleerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be