![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() In Gent zijn de voormalige gebouwen van Alcatel gekraakt. Dit is al de zoveelste keer dat een stelletje low-life uitschot zich eigenaar maakt van iets waarvoor ze weigeren te betalen.
Krakers zijn dus echt een pest in onze maatschappij. Ze gaan ergens wonen en weigeren ervoor te betalen want "we hebben geen geld." Op de vraag waarom ze geen werk zoeken: "Ik weiger deel te nemen aan deze maatschappij." Alstublieft. Pak dit zootje ongeregeld maar eens keihard aan, zo met de wapenstok of zo. Een gevangenis zijn deze idioten niet waard. Valt het op dat zij meestal l.... zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [SIZE=7]LUI, te LUI om te leven[/SIZE]
LIEVER LIGGEN TRIPPEN, dan maar 1 poot uit te steken. Als ze niet willen meewerken in de maatschappij, dat moeten ze erook geen gebruik van maken. Aanpassen of opkrassen, is hier dus ook van toepassing. Ga dan onkruid gaan wieden... wees gerust, je zult geen last hebben van de maatschappij, we blijven op afstand.... zolang je maar verder doet. Luiwammes van jewelste ! ![]()
Met ![]() Sam, Laatst gewijzigd door Sam : 25 oktober 2004 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als het van de rechtsen hier afhangt moet iederen doen en laten zoals de staat het wilt.
LEEGSTAND JA, DAT IS EEN MISDAAD. Terwijl vele duizenden mensne geen woning vinden..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Merk ook op dat die krakers altijd blanke autochtonen zijn. Nog nooit heeft een Turk geprobeerd van mij een euro af te schooien "omdat hij dringend moet telefoneren".
___________________ En toen was er een allochtoon die zo goed Nederlands kon dat hij verkozen werd tot stadsdichter. En het was weer niet goed. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2917 Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 oktober 2004 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze vinden dat alleen rechts gespuis het mag opnemen voor de mensen. Moesten ze een nazi-overtuiging hebben, dan zouden diezelfden niet klagen. Zeker weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() [font=Comic Sans MS]Het Vlaams Blok heeft het stadsbestuur met dit probleem al ettelijke keren geconfronteerd maar de spa-vld coalitie houdt vast aan haar gedoogbeleid![/font]
[font=arial, geneva][size=3][/size][/font] [font=arial, geneva][size=3]O v e r l i j d e n s i n k r a a k p a n d e n ( 2 4 / 1 1 / 2 0 0 3 ) [/size][/font] ![]() ![]() ![]() ![]() De heer Ortwin Depoortere, gemeenteraadslid Op donderdag 20 november werd het lichaam van een jonge vrouw in een kraakpand gevonden. Zonder mij te willen mengen in het lopend onderzoek was een paar dagen geleden toch al bekend dat dit mogelijks een moordzaak zou kunnen zijn. In juni werd ook al in een kraakpand een gemummificeerd lichaam teruggevonden van een jongen die overleden was ten gevolge van een overdosis. Ik wil het debat zeker niet heropenen, ik weet dat wij al uitvoerig gedebatteerd hebben in de gemeenteraad naar aanleiding van een vraag van mijzelf, maar ik zou toch een stand van zaken willen over het fenomeen van de krakers in Gent.
De heer Frank Beke, burgemeester U zegt dat er meerdere doden zijn gevallen. De politie antwoordt mij op uw vraag of er nog andere overlijdens bekend zijn in kraakpanden dat er geen vergelijkbare gevallen voorkomen de laatste zes maanden. Er zullen vroeger waarschijnlijk nog wel eens mensen gestorven zijn in een kraakpand, maar er zijn op andere plekken in deze stad uiteraard ook nog heel veel mensen gestorven. U zegt dat u zich niet wilt bemoeien met het onderzoek, ik apprecieer dit, maar ik weet er zelf ook niet meer van dan hetgeen ik uit de kranten heb vernomen en kranten gaan we niet beginnen voorlezen. De politie zegt mij dat ze geen inhoudelijke verklaring kan afleggen, noch duiding brengen door het feit dat er nog een onderzoek is en dat de enige autoriteit die terzake iets kan toelichten het parket is. De politie onthoudt zich verder van enige duiding en is niet gemachtigd om de vragen te beantwoorden. Als de politie dit naar mij niet kan, kan ik dat niet naar u en verder kan ik daarover niks zeggen. De heer Ortwin Depoortere, gemeenteraadslid Mijnheer de burgemeester, mijn vraag ging ook niet echt over het specifieke geval. De tweede dode waarnaar ik verwees was een jongen die door een overdosis overleed in juni. Mijn vraag ging enkel over het volgende. Als het stadsbestuur geconfronteerd wordt met een aantal zwaarwichtige feiten, zoals een jongen die overleden is aan een overdosis, zoals een moord in een kraakpand, of het bereid zou willen zijn en de politieke moed zou willen tonen om het geweer van schouder te veranderen en strenger toe te zien of de openbare orde niet geschonden wordt door de aanwezigheid van krakers in sommige panden. Dat was in feite mijn enige vraag. De heer Frank Beke, burgemeester Collega, ik weet niet waar u het vandaan haalt dat we strenger zouden moeten zijn. Ik heb altijd gezegd dat wij ten opzichte van krakers absoluut geen gedoogbeleid voeren, dat wij elke ordeverstoring door krakers zullen beteugelen zoals wij dat voor elke andere burger doen. Als er criminele feiten gebeuren zal dit door het parket op dezelfde manier worden behandeld alsof er criminele feiten gebeuren door iemand anders. Daarover gaan we van mening blijven verschillen. Er is ten opzichte van de krakers, wat u daarover ook mag beweren, geen gedoogbeleid. [/size][/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() De antifa publiceerde er zelfs foto's van waarop o.a Michiel Smit van het neo-liberale Nieuw_rechts te zien is: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() "Worldwide"? Hoezo "worldwide"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die krakers verhinderen de ombouw van de Alcatelgebouwen en zijn een maatschappelijke overlast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens, de typische kraker is een jongen uit West-Vlaanderen wiens papa een fabriek heeft. Wie het echt moeilijk heeft gaat niet voor het avontuur in een krot kamperen.
________________________ Een kankercel is een cel die meent dat hij moet vechten tegen het organisme waar hij deel van is. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 81 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik vind het principe wel juist: 'Er moet toch iemand die leegstaandproblematiek aankaarten.' Een recht op een veilig onderdag is een van de méést elementaire mensenrechten.
De manier is echter verkeerd: Lekker wat veel jointjes liggen smoren, heroïne, xtc, lsd, we spuiten het er allemaal vlotjes in. We schijten de kamers vol, leven op oude matrassen, van het woord hygiëne hebben we nooit gehoord, enz... Ze hebben waarschijnlijk geen zin om te gaan werken, want ze willen het verdorven het verdorven Westen niet steunen, enz.. [size=7][/size] [size=7]Bah![/size] Ga toch een job zoeken, studeer, kortom doé iets met je leven, en kom dan eens terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon oppakken en inzetten in de fruitpluk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ze maar kraken dat het kraakt in al zijn voegen, die mensen klagen iets fundamenteels aan.
De sociale huisvesting is een verborgen huisjesmelkerij geworden. Huurprijzen worden te hoog, de inkomens daar tegenover te laag. Wie een sociale woning wenst te huren moet over een aardig inkomen beschikken tegenwoordig. Mensen staan soms vele lange jaren op wachtlijsten die doorlopend voorbij gestoken worden. Krakers blijf vooral kraken dat de voegen barsten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent zijn alle sociale woningen bijna opnieuw gerenoveerd. Maar al wie er vroeger inzat is er uit gezet en de nieuwe huurprijzen zijn doorgaans meer dan het driedubbel van wat ze waren. Sociaal? En die 20% is gewoon om een nieuw wijkje te mogen zetten, rijf je aardig wat subsidie binnen en daarna melk je nog eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Ma heeft da nix te maken met weigeren te betalen... as ge de bedoeling nie snapt moede der nie over zagen... Zij moeten wel zo van die zaken flikken en hun eigen vrijheid op het spel zetten om bekrompen mensen een ietwat realistischer beeld van de maatschappij bij te brengen. En tzijn nie allemaal low-liwes misschien, moet da ? as ge geld hebt uw kop houden en uw kop draaien voor maatschappelijke problemen... ?
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |