Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2004, 15:18   #1
Eugene
Gouverneur

Standaard Dit parasitair organisme wordt vrijgelaten!!!

Verwijderd op verzoek van de poster wegens mogelijke onvrijwillige inbreuk op auteursrechten.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 7 januari 2005 om 11:59. Reden: auteursrechten
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 15:28   #2
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Vertrouwen blijven hebben in het gerecht wordt soms wel heel erg moeilijk.
Oud 2 augustus 2004, 15:55   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard slik? wablieft ?

Zouden magistraten echt een hekel hebben aan Ministers van Justitie mss?

Miljaar....die jongen doet dat gegarandeerd opnieuw.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 16:13   #4
Jo23
Vreemdeling

Standaard

De dokters die deze beslissing genomen hebben, zullen wel weten wat ze doen zeker. Het is een hele verantwoordelijkheid voor hen en als het fout loopt zullen ze daar ook op afgerekend worden. Die mensen zullen hem heus niet vrij laten als ze zeker zijn dat hij gaat hervallen, want dan zetten ze hun eigen job op de helling. Dus laten we er maar vanuit gaan dat die mensen hun werk nog graag doen.
Jo23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 16:18   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo te zien is er niet gek veel veranderd na Dutroux en Fourniret.

De Wathelets van ons 'humane' rechtsysteem blijven voorrang geven aan het vervroegd vrijlaten van gevaarlijke moordenaars in de maatschappij. Toch zolang ze niet dezelfde bekendheid verwierven in de media als bovenstaande twee seriemoordenaars. De veiligheid van hun toekomstige slachtoffers is en blijft bijzaak. Plaatsgebrek in de bak, weet je wel?
De moordenaar van Loubna Benaïssa loopt intussen misschien ook alweer vrij rond zonder dat iemand het mag weten. Beroepsgeheim, weet je?

De doodstraf hoeft niet eens voor mij. Levenslang in een onverlichte en onverwarmde cel van een meter bij twee meter voor dat soort vind ik veel beter. Liefst op net genoeg water en brood om niet dood te gaan en te weinig om nog ooit zonder hongergevoel te zijn.
Oud 2 augustus 2004, 16:24   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo23
De dokters die deze beslissing genomen hebben, zullen wel weten wat ze doen zeker. Het is een hele verantwoordelijkheid voor hen en als het fout loopt zullen ze daar ook op afgerekend worden. Die mensen zullen hem heus niet vrij laten als ze zeker zijn dat hij gaat hervallen, want dan zetten ze hun eigen job op de helling. Dus laten we er maar vanuit gaan dat die mensen hun werk nog graag doen.
Die dokters worden NOOIT afgerekend op hun fouten. Of las jij daar al ooit iets over?
En dat is eraan te zien anders zouden ze het risico op nieuwe moorden na HUN beslissing tot vrijlating niet riskeren.
Die dokters staan trouwens onder grote druk omdat er zowel in de gevangenissen als in psychiatrische instellingen plaatsgebrek is.
Als je het nog niet wist: gevangenissen en psychiatrische instellingen kosten de maatschappij stukken van mensen.
Letterlijk.
Oud 2 augustus 2004, 16:34   #7
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Tja, dit is België hé.

Een of andere linkse zak zal gedacht hebben dat deze arme sukkelaar een tweede kans verdiende.
Oud 2 augustus 2004, 18:23   #8
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zo te zien is er niet gek veel veranderd na Dutroux en Fourniret.

De Wathelets van ons 'humane' rechtsysteem blijven voorrang geven aan het vervroegd vrijlaten van gevaarlijke moordenaars in de maatschappij. Toch zolang ze niet dezelfde bekendheid verwierven in de media als bovenstaande twee seriemoordenaars. De veiligheid van hun toekomstige slachtoffers is en blijft bijzaak. Plaatsgebrek in de bak, weet je wel?
De moordenaar van Loubna Benaïssa loopt intussen misschien ook alweer vrij rond zonder dat iemand het mag weten. Beroepsgeheim, weet je?

De doodstraf hoeft niet eens voor mij. Levenslang in een onverlichte en onverwarmde cel van een meter bij twee meter voor dat soort vind ik veel beter. Liefst op net genoeg water en brood om niet dood te gaan en te weinig om nog ooit zonder hongergevoel te zijn.
ik denk niet dat wathelet daar nog iets te maken heeft
zit die niet in europa?
Oud 2 augustus 2004, 18:29   #9
Jo23
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Die dokters worden NOOIT afgerekend op hun fouten. Of las jij daar al ooit iets over?
En dat is eraan te zien anders zouden ze het risico op nieuwe moorden na HUN beslissing tot vrijlating niet riskeren.
Die dokters staan trouwens onder grote druk omdat er zowel in de gevangenissen als in psychiatrische instellingen plaatsgebrek is.
Als je het nog niet wist: gevangenissen en psychiatrische instellingen kosten de maatschappij stukken van mensen.
Letterlijk.
Tja, het spijt mij dat ik nog enige vertrouwen heb in de maatschappij. Het spijt mij dat ik geloof dat de meeste mensen wel afgerekend worden op de fouten die ze maken. Het spijt mij dat ik denk dat dokters in EER en GEWETEN kunnen handelen.
Er mag zoveel plaatsgebrek zijn als je wilt, maar ik geloof niet dat men zwaar gestoorde gevallen die een bedreiging vormen voor onze maatschappij zomaar vrijuit zal laten gaan.
Jo23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 18:29   #10
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

Niemand weet wat in de jongen zijn om hoofd omging, hij kon bezeten zijn geweest, een meervoudige persoonlijkheid, de geest is een complex iets en gewone burgers
hebben niet de intelligentie daarover te oordelen, want tenslotte zijn alle mensen
ontwikkelde beschaafde beesten die zoveel mogelijk de oerinstincten tracten te onderdrukken en soms loopt het fout en neemt het beest de overhand en is het verstand ver te zoeken...
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 18:31   #11
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Niemand weet wat in de jongen zijn om hoofd omging, hij kon bezeten zijn geweest, een meervoudige persoonlijkheid, de geest is een complex iets en gewone burgers
hebben niet de intelligentie daarover te oordelen, want tenslotte zijn alle mensen
ontwikkelde beschaafde beesten die zoveel mogelijk de oerinstincten tracten te onderdrukken en soms loopt het fout en neemt het beest de overhand en is het verstand ver te zoeken...
vind ik dus ook
maar hem vrijlaten? lijkt me erg erg riskant
Oud 2 augustus 2004, 18:32   #12
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Allemaal flauwekul, die parasiet wist goed genoeg waar hij mee bezig was..dus ....LEVE DE DOODSTRAF!!!
Oud 2 augustus 2004, 18:45   #13
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
vind ik dus ook
maar hem vrijlaten? lijkt me erg erg riskant
de ellende die hij reeds aanrichtte, kan hij opnieuw ten uitvoer brengen in een open of gesloten instelling op verplegend personeel of mede-patienten, denk persoonlijk dat echte psychopaten met iet teveel niet meer inzitten en kenmerkend is dat ze de sociale regels en wetten aan hun laars lappen en inleving is volkomen onmogelijk bij sommigen , dus aze kunnen zich niet voorstellen hoe hun slachtoffers lijden of hebben geleden, ze krijgen eerder
een kick , maar nogmaals, de diagnose stellen is heel moeilijk , want sommigen
zijn intelligent en spelen met de gerechtspsychiaters...
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 18:59   #14
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Wat een verry gelukmatijgheidness dat ik hier een computerpc staan heb, gink anderst nooitst weetn dak naar huis mag.

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 7 januari 2005 om 12:01.
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 07:11   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt

Zouden magistraten echt een hekel hebben aan Ministers van Justitie mss?

Miljaar....die jongen doet dat gegarandeerd opnieuw.....
En ge kunt dus alleen maar hopen dat ge nie in zijne weg loopt, ... zo'n gevallen zouden gelikwideerd moeten worden, ze houden te veel risico in.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 07:19   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, het spijt mij dat ik nog enige vertrouwen heb in de maatschappij. Het spijt mij dat ik geloof dat de meeste mensen wel afgerekend worden op de fouten die ze maken. Het spijt mij dat ik denk dat dokters in EER en GEWETEN kunnen handelen.
Er mag zoveel plaatsgebrek zijn als je wilt, maar ik geloof niet dat men zwaar gestoorde gevallen die een bedreiging vormen voor onze maatschappij zomaar vrijuit zal laten gaan.
Dokters en EER en GEWETEN, ... die hun enige eer bestaat erin zo rap mogelijk met nen Porshe rond te scheuren, verder trekken die hun er inderdaad geen zak van aan, want die mannen zijn slimmer, ...

Die bouwen namelijk een aantal voorwaarden in, voorwaarden waarvan ze natuurlijk wel weten dat die zot in kwestie er zich misschien wel niet aan zal houden, maar hune paraplu staat open...

Wat kan het hun schelen dat die gast achteraf terug iemand vermoord, ... den bak moet terug leeggeraken, voor andere "klanten" en daarna kunnen ze hem misschien nog eens opnemen hé, ... Elke expert zal u zeggen dat ze van dergelijke gevallen nooit met zekerheid kunnen zeggen dat hij het niet meer zal doen...

En zo'n commisie van doktoorkes zal dan gelijk hebben zeker als ze zeggen Ja het risico dat hij het nog zal doen is kwasie nihil en als hij zijn pillekes neemt kan hij terug los in de maatschappij...

't eerste wat zo nen psychopaat doet is zijn pillekes nie meer nemen en het tweede is verdwijnen en ergens anders te voorschijn komen, waar hij de vermoorde onschuld uithangt, en na X tijd gewoon opnieuw begint...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 09:21   #17
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af in welk Utopia jij woont. Ik leef in een maatschappij (het probleem is zeker niet exclusief Belgisch) waar men veroordeelde moordenaars, verkrachters en pedofielen in het beste geval na een paar jaar terug vrijlaat, vervolgens totaal niet opvolgt en dan uit de lucht valt als ze recivideren.

Maar dit al lang is geen nieuws meer voor mij. Mensen beseffen niet dat politie en gerecht hen niet kan beschermen. Flikken zijn gewoon gewapende ambtenaars die achteraf de feiten komen opschrijven. Daarom dat ik altijd moet lachen met de slogan "meer blauw op straat". Dat levert alleen meer parkeerboetes op, verder niets.

Laatst gewijzigd door Raging Bile Duct : 3 augustus 2004 om 09:21.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 09:25   #18
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Ik vraag mij af in welk Utopia jij woont. Ik leef in een maatschappij (het probleem is zeker niet exclusief Belgisch) waar men veroordeelde moordenaars, verkrachters en pedofielen in het beste geval na een paar jaar terug vrijlaat, vervolgens totaal niet opvolgt en dan uit de lucht valt als ze recivideren.

Maar dit al lang is geen nieuws meer voor mij. Mensen beseffen niet dat politie en gerecht hen niet kan beschermen. Flikken zijn gewoon gewapende ambtenaars die achteraf de feiten komen opschrijven. Daarom dat ik altijd moet lachen met de slogan "meer blauw op straat". Dat levert alleen meer parkeerboetes op, verder niets.
Daar heb je groot gelijk in, de meeste agenten worden nu al trouwens ingezet om parkeerboetes te gaan uitschrijven, voor de rest mogen ze niks.
Oud 3 augustus 2004, 09:29   #19
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

De feiten zijn werkelijk walgelijk. Er moet toch al een serieuze vijs ontbreken om zo'n degoutante moord te plegen, en dan nog na het winnen van het vertrouwen van ouders etc.... De reactie van de moeder van die gast is ook tekenend: die zou zelf best geïnterneerd worden me dunkt.

Dat zo iemand na amper 6 jaar al terug in de wereld wordt losgelaten, onbegrijpelijk ! In feite zouden zo'n mensen als er dan toch door heel wat psychiaters tegenstrijdige opinies worden afgeleverd, moeten onderworpen worden aan een soort psychologische rollenspelen. Een soort big brother waar men verplicht moet samenleven met nog een paar anderen, met 24u/24u observatie. Ik denk dat het laagje vernis er dan wel zou afvallen...
Oud 3 augustus 2004, 09:39   #20
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
De feiten zijn werkelijk walgelijk. Er moet toch al een serieuze vijs ontbreken om zo'n degoutante moord te plegen, en dan nog na het winnen van het vertrouwen van ouders etc.... De reactie van de moeder van die gast is ook tekenend: die zou zelf best geïnterneerd worden me dunkt.

Dat zo iemand na amper 6 jaar al terug in de wereld wordt losgelaten, onbegrijpelijk ! In feite zouden zo'n mensen als er dan toch door heel wat psychiaters tegenstrijdige opinies worden afgeleverd, moeten onderworpen worden aan een soort psychologische rollenspelen. Een soort big brother waar men verplicht moet samenleven met nog een paar anderen, met 24u/24u observatie. Ik denk dat het laagje vernis er dan wel zou afvallen...
Lobotomia radicalis
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be