Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2021, 16:18   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard 2027 dan toch.

Wie mijn schrijfsels wat heeft gelezen zal merken dat ik sinds heel het begin van de pandemie herhaaldelijk voorspelde dat we het vlaggen zouden hebben tot 2027.

En kijk mijn voorspelling wordt met de dag meer bewaarheid.

Ik wens aan iedereen veel moed. En wie het niet aankan moet er zich maar bij neerleggen of een weg zoeken naar de uitgang

https://www.hln.be/binnenland/bloomb...odig~a8ad3a1c/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2021 om 16:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:20   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie mijn schrijfsels wat heeft gelezen zal merken dat ik sinds heel het begin van de pandemie voorspelde dat we het vlaggen zouden hebben tot 2027.
Maar ik heb dat ook beaamd: de gekte zal mogelijks zelfs nog honderden jaren duren. Heeft wel niks met de ziekte te maken. Maar wel het gemaatregel. Dat gemaatregel doet niks aan de ziekte, en is nergens noch nodig, noch nuttig voor, maar we zijn nu eenmaal in die val getuind. En dus gaan we blijven maatregelen, ook al verandert dat niks, en is dat nergens nodig voor. Ik zie zelfs niet waarom dat in 2027 zou stoppen. Voor het virus is dat immers nergens nodig voor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:24   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik heb dat ook beaamd: de gekte zal mogelijks zelfs nog honderden jaren duren. Heeft wel niks met de ziekte te maken. Maar wel het gemaatregel. Dat gemaatregel doet niks aan de ziekte, en is nergens noch nodig, noch nuttig voor, maar we zijn nu eenmaal in die val getuind. En dus gaan we blijven maatregelen, ook al verandert dat niks, en is dat nergens nodig voor. Ik zie zelfs niet waarom dat in 2027 zou stoppen. Voor het virus is dat immers nergens nodig voor.
We weten helemaal nog niet hoe het virus zich in de loop der jaren verder gaat gedragen. Het kan dodelijker worden of zich toespitsen op andere categorieën van mensen waaronder kinderen.

Feit is dat ik het allemaal al heb voorspeld. Ik heb ook voorspeld dat dit virus zal doen waar het is voor gemaakt. Binnen 7 jaar is China baas over gans de wereld.

Maar bon feit is dat we onze dansschoenen voorgoed kunnen opbergen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2021 om 16:26.
Oud 5 februari 2021, 16:27   #4
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Fred is het meest onderschatte genie van ons land.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:30   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten helemaal nog niet hoe het virus zich in de loop der jaren verder gaat gedragen. Het kan dodelijker worden of zich toespitsen op andere categorieën van mensen waaronder kinderen.
Juist, maar dat heeft allemaal niks met de maatregelen te maken. Dat is trouwens perfect waar voor de griep virussen ook. Of gelijk welk ander virus dat de ronde geregeld doet.

Nog eens: het gemaatregel en de sanitaire dictatuur hebben NIKS te maken met het gedrag van dat virus, het was daarvoor niet nodig, en het verandert er trouwens niks aan.

Enfin, dat laatste is niet helemaal waar: het gemaatregel is eerder nefast op sanitair vlak.
Oud 5 februari 2021, 16:44   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Fred is het meest onderschatte genie van ons land.
Je hoeft daar helemaal geen genie voor te zijn. Goed ontwikkelde zintuigen zijn voldoende.
Oud 5 februari 2021, 16:46   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, maar dat heeft allemaal niks met de maatregelen te maken. Dat is trouwens perfect waar voor de griep virussen ook. Of gelijk welk ander virus dat de ronde geregeld doet.

Nog eens: het gemaatregel en de sanitaire dictatuur hebben NIKS te maken met het gedrag van dat virus, het was daarvoor niet nodig, en het verandert er trouwens niks aan.

Enfin, dat laatste is niet helemaal waar: het gemaatregel is eerder nefast op sanitair vlak.
Als het virus eind van dit jaar een variant kent die 10 X dodelijker is en ook voor de jongere mensen zullen die maatregelen nog strenger worden. Of ze er dan iets aan veranderen laat ik in het midden.
Maar ik denk dat de mensen zichzelf dan wel de nodige maatregelen zullen opleggen.
Dat hebben we geleerd uit de geschiedenis. Ganse steden gingen toen op de loop voor de pest.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2021 om 16:48.
Oud 5 februari 2021, 16:49   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het virus eind van dit jaar een variant kent die 10 X dodelijker is en ook voor de jongere mensen zullen die maatregelen nog strenger worden.
Maar als dat niet gebeurt, ook hoor.
Oud 5 februari 2021, 16:57   #9
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hoeft daar helemaal geen genie voor te zijn. Goed ontwikkelde zintuigen zijn voldoende.
Die bescheidenheid siert je, hoofse Fred.
Oud 5 februari 2021, 17:15   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie mijn schrijfsels wat heeft gelezen zal merken dat ik sinds heel het begin van de pandemie herhaaldelijk voorspelde dat we het vlaggen zouden hebben tot 2027.

Ik wens aan iedereen veel moed. En wie het niet aankan moet er zich maar bij neerleggen of een weg zoeken naar de uitgang

Maar Fred toch, tegen dat iedereen gevaccineerd is zijn de zwaksten er niet meer.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 17:19   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik je goed begrijp dan vertrek je van de veronderstelling dat de mens dit gemaatregel gewoon wordt.
Ik denk het niet. Mensen hebben nog wat geduld. Maar op is op.
Oud 5 februari 2021, 17:34   #12
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Artikel gaat er wel van uit van onze huidige vaccinatiesnelheid en eens die op snelheid komt zijn we er zeker eind september vanaf. Ik heb er dus nog een maandje bijgedaan.
Wat er wél gaat bijkomen, en daar spreken ze nu al van, is een volgende vaccinatie.
Beetje zoals de griep, om ook de varianten de baas te kunnen blijven.
Oud 5 februari 2021, 17:56   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Artikel gaat er wel van uit van onze huidige vaccinatiesnelheid en eens die op snelheid komt zijn we er zeker eind september vanaf. Ik heb er dus nog een maandje bijgedaan.
Wat er wél gaat bijkomen, en daar spreken ze nu al van, is een volgende vaccinatie.
In het najaar zouden we toch aan de 80% moeten geraken, optimistisch gezien.
En dan ja, elk jaar een prikje of twee voor wie het wilt.
Eens dat iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren dan moet niemand nog beginnen zagen, tenzij de vaccins niet zouden functioneren.
Tegen dan zal de ontwikkeling ook al iets verder staan, neem ik aan.
Oud 5 februari 2021, 18:04   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In het najaar zouden we toch aan de 80% moeten geraken, optimistisch gezien.
En dan ja, elk jaar een prikje of twee voor wie het wilt.
Eens dat iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren dan moet niemand nog beginnen zagen, tenzij de vaccins niet zouden functioneren.
Dat is ook wat ik er van denk.
Oud 5 februari 2021, 18:23   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik je goed begrijp dan vertrek je van de veronderstelling dat de mens dit gemaatregel gewoon wordt.
Ik denk het niet. Mensen hebben nog wat geduld. Maar op is op.
Dat is 1 scenario. Maar de geschiedenis wijst dat de brave gebrainwashte massa vaak de dictatuur steunt. Kijk naar China, naar de Soviet Unie, en zoveel andere dictaturen. Je zou denken dat ze het daar ook beu zijn. Maar kijk rondom U. De mensen die door hebben hoe het werkt zijn het al van in het begin beu, omdat ze weten dat dit zonder einde is. Nochtans is de brave burger nog altijd niet alleen gehoorzaam, maar is hij ook in de grond akkoord met het gemaatregel. Gij ook. Gij wilt meer controle op bussen. Ge vindt het nu normaal dat oude mensen samen geen koffie meer mogen drinken. En zij leggen zich daar bij neer.

Het wordt hoe langer hoe "normaler" om zo een ondenkbaar gemaatregel door uw strot te krijgen. Zij wiens geduld op is, zullen de intelligente minderheid zijn, de schapen zijn nu al een jaar gemasseerd. Tegenwoordig juichen we als de kappers eens wat open mogen. Wat een vrijheid gewonnen !

En in maart gaat het natuurlijk weer dicht, maar "dat begrijpen we".
Oud 5 februari 2021, 18:27   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ja, behalve dat dat ook weer 8 maanden gaat duren he. En in november gaan die varianten al helemaal doorheen uw vers gevaccineerden gaan he. Die gaan niet allemaal gehervaccineerd zullen geraken natuurlijk.

Je vergeet iets: het vaccin tegen de griep:

1) is half om te lachen, en is niet echt nodig
2) is een gokje dat 6 maanden op voorhand wordt bepaald

Als het vaccin mislukt, wat om de 4 of 5 jaar gebeurt, dan maakt niemand zich daar druk over.

Het is pas deze zomer en in het vroege najaar dat we waarschijnlijk de eerste echt immuunontwijkende varianten zullen waarnemen, waarvan we de volle pot krijgen in november-december. Men gaat NOOIT op basis van die varianten die men pas zal kennen in augustus of zo, tegen november iedereen gehervaccineerd hebben he.

We zullen dan weer naar af zijn, uiteraard. Maar we gaan maar "een korte lockdown" van november tot februari moeten houden, de tijd dat de nieuwe vaccins er zijn. En dan gaan er weer dingen tegenvallen, en gaat het tot maart of april moeten gaan. Tegen dan gaat iedereen een tweede keer gevaccineerd zijn, in kunnen we in mei 2022 de maatregelen lossen.... om in september weer te herbeginnen, en zo voort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2021 om 18:42.
Oud 5 februari 2021, 18:30   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat het met corona stukken sneller gaat tussen "variant ontdekken" en epidemie. Je kan nooit snel genoeg een vaccin aanpassen, op grote schaal produceren, en iedereen vaccineren om dat bij te benen zonder gelockdown he.

Gans het idee van vaccin ontwikkeling gaat samen met gelockdown. Vaccin aanpassing is gewoon niet mogelijk om een epidemie bij te benen in een "open" maatschappij.

Kijk, de D614G variant werd ergens in januari "uitgevonden", en heeft gans Europa in een zware epidemische piek gestort in een "open" maatschappij in maart-april. Je kan nooit of te nimmer die mutatie in januari waarnemen, de vaccin ontwikkeling aanpassen, de productie opstarten, en iedereen vaccineren voor maart he.

Vanaf nu gaat er elk moment een mogelijke immuunontwijkende variant ontstaan, en moeten we vanaf dan lockdownen om de 5 of 6 maanden dat het duurt om het vaccin aan te passen (dat is anderhalve maand), de productie op te starten, en iedereen een spuitje te geven en te wachten op effect. Dit is vanaf nu het nieuwe leven. Vergeet dat dit nog gaat veranderen. Wij hebben daarvoor in maart 2020 gekozen, mensen beseften dat niet, maar zoals ik toen schreef HIER KUNNEN WIJ NIET MEER UIT.

Hoe "beter" het vaccin nu zal lijken te werken, hoe harder we erin zullen opgesloten zitten. Want dan "weten" we dat we op die manier de zaak kunnen "oplossen". En aangezien dat vanaf nu geregeld gaat gebeuren, zitten we daar nu in vast.

Dat dat niet NODIG is, gaat hoe langer hoe minder hoorbaar worden. De maatschappij is nu al heel erg zwaar beschadigd. Maar zoals we historisch weten, is het geen enkel probleem om gedurende zelfs eeuwen in een nevrose systeem af te takelen. De vergane maatschappij is dan, wel, vergaan.

Denk aan de klassieke wereld en hoe die is ingestort in 476. Die was toen ook voorgoed weg he. Er is geen reden om te denken dat het, omdat het waanzinnig slechter zal zijn, dat een reden is om terug te gaan leven zoals vroeger. Dat is voorbij. We hebben daar een kruis over gemaakt in maart 2020. Maart 2020 zal de geschiedenis ingaan zoals 476 en de val van het West-Romeinse rijk. Het einde van wat men de "westerse democratieen" noemde. De nieuwe sanitaire middeleeuwen komen eraan.

Tot aan maart 2020 ondergingen we zulke epidemieen, en hadden we geen "systeem" gevonden om ze te bestendigen. Ik heb goeie hoop gehad dat het gemaatregel zwaar ging mislukken (het IS mislukt maar men ziet het niet) en de epidemie achter de rug zou zijn als men ging vaccineren. Dat gaat trouwens het geval zijn voor covid-19. Maar met covid-20 gaat het erop lijken dat het systeem gewerkt heeft. En dus gaat het inlocken, en kunnen we er niet meer uit. De enige manier om eruit te geraken is het eens laten waaien, maar dat wordt hoe langer hoe minder een optie.

In tegenstelling tot Fred denk ik niet dat er daar iets in 2027 aan zal veranderen. De oude maatschappij is gewoon weg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2021 om 18:41.
Oud 5 februari 2021, 18:54   #18
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat het met corona stukken sneller gaat tussen "variant ontdekken" en epidemie. Je kan nooit snel genoeg een vaccin aanpassen, op grote schaal produceren, en iedereen vaccineren om dat bij te benen zonder gelockdown he.

Gans het idee van vaccin ontwikkeling gaat samen met gelockdown. Vaccin aanpassing is gewoon niet mogelijk om een epidemie bij te benen in een "open" maatschappij.

Kijk, de D614G variant werd ergens in januari "uitgevonden", en heeft gans Europa in een zware epidemische piek gestort in een "open" maatschappij in maart-april. Je kan nooit of te nimmer die mutatie in januari waarnemen, de vaccin ontwikkeling aanpassen, de productie opstarten, en iedereen vaccineren voor maart he.

Vanaf nu gaat er elk moment een mogelijke immuunontwijkende variant ontstaan, en moeten we vanaf dan lockdownen om de 5 of 6 maanden dat het duurt om het vaccin aan te passen (dat is anderhalve maand), de productie op te starten, en iedereen een spuitje te geven en te wachten op effect. Dit is vanaf nu het nieuwe leven. Vergeet dat dit nog gaat veranderen. Wij hebben daarvoor in maart 2020 gekozen, mensen beseften dat niet, maar zoals ik toen schreef HIER KUNNEN WIJ NIET MEER UIT.

Hoe "beter" het vaccin nu zal lijken te werken, hoe harder we erin zullen opgesloten zitten. Want dan "weten" we dat we op die manier de zaak kunnen "oplossen". En aangezien dat vanaf nu geregeld gaat gebeuren, zitten we daar nu in vast.

Dat dat niet NODIG is, gaat hoe langer hoe minder hoorbaar worden. De maatschappij is nu al heel erg zwaar beschadigd. Maar zoals we historisch weten, is het geen enkel probleem om gedurende zelfs eeuwen in een nevrose systeem af te takelen. De vergane maatschappij is dan, wel, vergaan.

Denk aan de klassieke wereld en hoe die is ingestort in 476. Die was toen ook voorgoed weg he. Er is geen reden om te denken dat het, omdat het waanzinnig slechter zal zijn, dat een reden is om terug te gaan leven zoals vroeger. Dat is voorbij. We hebben daar een kruis over gemaakt in maart 2020. Maart 2020 zal de geschiedenis ingaan zoals 476 en de val van het West-Romeinse rijk. Het einde van wat men de "westerse democratieen" noemde. De nieuwe sanitaire middeleeuwen komen eraan.

Tot aan maart 2020 ondergingen we zulke epidemieen, en hadden we geen "systeem" gevonden om ze te bestendigen. Ik heb goeie hoop gehad dat het gemaatregel zwaar ging mislukken (het IS mislukt maar men ziet het niet) en de epidemie achter de rug zou zijn als men ging vaccineren. Dat gaat trouwens het geval zijn voor covid-19. Maar met covid-20 gaat het erop lijken dat het systeem gewerkt heeft. En dus gaat het inlocken, en kunnen we er niet meer uit. De enige manier om eruit te geraken is het eens laten waaien, maar dat wordt hoe langer hoe minder een optie.

In tegenstelling tot Fred denk ik niet dat er daar iets in 2027 aan zal veranderen. De oude maatschappij is gewoon weg.
Er is toch wel een verschil met 476. Nog nooit in de mensheid heeft een bestel zich gefundeerd in het 'sanitaire'. Het valt moeilijk in te beelden dat mensen voorgoed hun leven laten afnemen om... 'langer te leven'. Ik denk dan ook dat het bestel gauw een andere fundering zal vinden en in tegenstelling tot jou meen ik dat men daar achter de schermen al langer naar aan het zoeken was, met een sanitaire crisis als één van de mogelijke wegen. Vergeet niet dat men eerder probeerde om net een soort 'noodtoestand' rond het klimaat te creeren. Nu krijgt men een 'nood' in de schoot geworpen.
Oud 5 februari 2021, 19:06   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is toch wel een verschil met 476. Nog nooit in de mensheid heeft een bestel zich gefundeerd in het 'sanitaire'.
Het moet eens de eerste keer zijn he. Een "goede" zaak als dogma is vaak de aanleiding tot een dictatuur. Nu zou het "de gezondheid" zijn en de "empathie met uitgemergelde halve WZC lijken". De communistische dystopien waren gebaseerd op het sociale en op het "loon naar werken". Telkens men overtuigd is van het fundamentele van iets "goeds" wordt dat een dystopie. De mijne is gebaseerd op "vrijheid"

Ik zie helemaal niet in waarom wij niet in een sanitaire dystopie zouden verzeild geraken. Je merkt toch wel hoe goed het aanslaat.

En ja, er zal een synergie zijn met "de gezondheid van de planeet" en andere lulkoek.
Oud 5 februari 2021, 19:15   #20
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is toch wel een verschil met 476. Nog nooit in de mensheid heeft een bestel zich gefundeerd in het 'sanitaire'. Het valt moeilijk in te beelden dat mensen voorgoed hun leven laten afnemen om... 'langer te leven'. Ik denk dan ook dat het bestel gauw een andere fundering zal vinden en in tegenstelling tot jou meen ik dat men daar achter de schermen al langer naar aan het zoeken was, met een sanitaire crisis als één van de mogelijke wegen. Vergeet niet dat men eerder probeerde om net een soort 'noodtoestand' rond het klimaat te creeren. Nu krijgt men een 'nood' in de schoot geworpen.
Die klimaatgekte komt erbij , hoor , of in de plaats van, en dan wsl met evenveel "succes".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be