![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() na het bekijken van een programma op tv1 van maria magdalena waarin zo realistisch mogelijk de feiten van de verschillende geschriften worden benadered,
ben ik tot de onthutsende conclusie gekomen dat maria magdalena wel is de opvolger van jesus zou kunnen geweest zijn na zijn dood, maar deze plannen zijn niet door gegaan door onenigheid die begonnen is bij petrus die jaloers was het het niet kon aanvaarden dan jesus MM meer beminnden. er zouden zelfs geschriften zijn ( evangelie van Philippus ) waarin staat dat jesus op een andere manier van MM hield,zou jesus dus een relatie gehad hebben met MM? er zijn zelfs dus geschriften die dit bevestiggen dan zou er dringend een ander beeld van de vrouw in de kerk moeten gemaakt worden. want ook als zou blijken kan ik niet bevestigen dat in het (evangelie van judas) een brief zou staan waarin jesus de vrouw in de kerk hoog in het vandel draagt, dan zou ik deze harde woorden gebruiken "jesus was een feminist" en de kerk is van de vrouw. ps ik ben ne man. Laatst gewijzigd door doubled : 11 december 2004 om 06:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kerk heeft iets verdoezeld?! Schokkend!
Ik bekeer me onmiddelijk tot het christendom nu ik weet dat de leider eigenlijk een vrouw moest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Tuurlijk was Jezus een koppel met maria-madalena. Afin, daar ga kik toch vanuit. Ge kunt de mens het moeilijk kwalijk nemen he. Stater trouwes ok mor erges in één of ander bijbelachtig iets da er op wijst da pastoors nu nie mogen trouwen?
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() En ik die dacht dat het tot voeten wassen bleef
![]()
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() De vent zal sexy voeten gehad hebben he. Ge kunt maar ergens op vallen.
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, die reportage was ook nogal belachelijk. Er wordt maar op los gespeculeerd en alles wordt wat mooier voorgesteld door enkele slechte acteurs. Historische waarde: 0/10, entertainment waarde: 2/10 (ik viel letterlijk in slaap op het einde).
Die historici gaan er van uit dat Jezus en Maria Magdalena echt bestaan hebben. Ze gaan er ook van uit dat beide bronnen de waarheid vertellen. Dat is nu het probleem met die reeks, hun uitgangspunt is puur speculatief, wat het ganse onderzoek nogal belachelijk maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Jezus hééft echt bestaan, er wordt naar hem verwezen door romeinse historici. Maar zijn plaats in de christelijke godsdienst kan je wel betwijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Nee Zijn plaats kan je helemaal niet betwijfelen Vlaamsebelg, behalve zijn persoonlijkheid, maar hij is wel Zoon van God.
Wel kan je de plaats van de vrouw in de hedendaagse kerk idd betwijfelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast, als je je gezond boerenverstand gebruikt kan je ook wel beredeneren dat het nogal raar zou zijn dat Romeinse auteurs en historici uit die tijd enige interesse hadden voor Jezus. "Opstandelingen" als hij waren toen schering en inslag, vooral in die streek omdat het toen nogal een woelige situatie was. Het kan natuurlijk altijd, maar niets is al onomstreden bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.tektonics.org/jesusexist/tacitus.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() @Jan Van den berghe:
"Blijkbaar vergist u zich als ik onderstaand artikel lees: http://www.tektonics.org/jesusexist/tacitus.html" Uw tekst komt van een wel heel erg partijdige website moet ik zeggen. Daarom lijkt het mij nogal straf zomaar te beweren dat instromaniac fout zou zijn, terwijl jij je baseert op een niet-objectief artikel. (en ja, ik heb een opleiding gehad waar de nadruk ligt op het nakijken van de betrouwbaarheid van bronnen). Laat ons zeggen dat u een andere mening heeft. Ook zegt u dat het zgn. 'evangelie van MM' afwijkt van de vier canonieke evangelies, door haar gnostische invloeden. Het lijkt me juister te zeggen, 'afwijkend van de drie apocriefe', aangezien het evangelie van johannes ook heel gnostisch is qua invalshoek, en duidelijk verschilt van de andere drie. (zie: sociale status van Jezus:in de ene een timmermanszoon, in de ander eerder bourgeois; de ene vermelden nazareth als woonplaats, de andere bethlehem...) Verder is het natuurlijk een bijna zeker historisch feit dat Jezus de nazareër bestaan heeft, maar dat is ook zo ongeveer het enige objectieve feit dat uit het NT is op te maken. Ps: gelieve geen religieus geïnspireerde commentaar te geven op mijn post. Ik interesseer mij aan de historische kant van de bijbel als bron. God en de hele heiligenzooi kunnen aan mijn reet roesten. Laatst gewijzigd door Meia noite : 16 december 2004 om 02:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De mens zou de kroon van de evolutie moeten zijn omdat wij de hersencapaciteit hebben om ongelofelijke dingen te doen en onszelf te ontplooien tot ongeziene hoogtes. Maar we steken ons liever weg in de eerste de beste kudde die blindelings een idiote ideologie volgt. Christendom, Islam, Jodendom, 1 grote pot stinkend nat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() pardon, dat de mens de kroon is alla, maar hersencapaciteit heeft daar niet echt mee te maken. helaas hebben wij ook het vermogen om onszelf totaal niet te ontplooien en de verkeerde richting op te gaan. Kan ik het helpen dat de kerk zo vervalst is? je kan toch niet ontkennen dat de leer die jezus geeft goed is? als iedereen dat zou doen, niet goed doen voor mensenogen, weggeven als gevraagd werd, vergeven, nederig en liefdevol handelen en zijn, geen rijke boven armen verkiezen, dan zou de wereld al een stuk beter zijn.
En dan ook nog een persoon waarvan ik weet dat hij echt is, maar zelfs al zou hij niet echt zijn, dan nog is het een ideale steun om iedereen op het goede pad te houden. Laatst gewijzigd door Jeshua : 16 december 2004 om 15:05. |
![]() |
![]() |