Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2004, 15:41   #1
fleuri
Vreemdeling

Standaard Schijfopruiming

Vanmorgen heb ik al de coockies verwijdert van mijn PC, maar er staan dingen bij die ik niet kan verifieren en weet daarom ook niet of ik die kan verwijderen, kan er iemend zeggen wat " Shockwave Flash Object " betekent ?
Fleuri

Laatst gewijzigd door fleuri : 6 december 2004 om 15:43.
fleuri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 15:48   #2
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Als ik goed begrijp dat je Internet Explorer gebruikt is dit een plugin voor Flash. Je moet het niet verwijderen, dit is software die het mogelijk maakt sites met Flash (animaties bvb) te zien.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 09:36   #3
fleuri
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad, maar ik vrees dat dit me veel last bezorgd daar ik op een gegeven moment een melding kreeg " Explorer reageert niet " en dat neemt heel veel kb in beslag, dus zal ik dit maar beter verwijderen ?
Fleuri
Oud 7 december 2004, 12:34   #4
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

installeer es adaware, meteen laten lopen, en zowat alles wat gededecteerd wordt, mag je rustig verwijderen, zal normale plugins (zoals shockwave) niet verwijderen
Oud 7 december 2004, 13:26   #5
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fleuri
Inderdaad, maar ik vrees dat dit me veel last bezorgd daar ik op een gegeven moment een melding kreeg " Explorer reageert niet " en dat neemt heel veel kb in beslag, dus zal ik dit maar beter verwijderen ?
Fleuri
Kilobytes???? Met wat voor computer werk jij nog ? Een Commodore 64 ofzo? Wie klaagt er in dit tijdperk van Gigabytes nu nog over een paar luttele kilobytes of zelfs megabytes?

TIP : Laat die Flash Player plugin met rust, want dat heb je nodig om bepaalde types componenten in websites te kunnen lezen. En tegenwoordig gebruiken erg veel websites flash, dus...

Als je echt je pc wil cleanen, probeer dan volgende gratis software even :
http://www.ccleaner.com/ (opkuissen van onnodige files)
http://www.lavasoftusa.com/default.shtml.nl (Kies Ad-Aware personal)
http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/ (Gratis virusscanner)
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 13:32   #6
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Windows Washer is ook een prima software.

http://www.webroot.com/products/windowwasher/
Oud 7 december 2004, 15:39   #7
fleuri
Vreemdeling

Standaard

Aan Headynajar, commodore 64 is iets uit grootmoeders tijd, ik heb een pentium 3
en beschik over 120 GB ( gigabite ) en die die KB is de aanduiding naast het getal, dus mijn beste hoef je niet zo neerbuigend te doen hé.
Fleuri
Oud 7 december 2004, 15:47   #8
fleuri
Vreemdeling

Standaard shockwave

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
installeer es adaware, meteen laten lopen, en zowat alles wat gededecteerd wordt, mag je rustig verwijderen, zal normale plugins (zoals shockwave) niet verwijderen
Ik vind dit heel raar, dat ik nu de laatste maand in de schijfopruiming die plugings tegenkom en daarvoor nooit en ik ben toch al verschillende jaren bezig met mijn PC, meestal voor films te monteren of eens iets op te zoeken via Google.
Fleuri
Oud 7 december 2004, 16:56   #9
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vind dit heel raar, dat ik nu de laatste maand in de schijfopruiming die plugings tegenkom en daarvoor nooit en ik ben toch al verschillende jaren bezig met mijn PC, meestal voor films te monteren of eens iets op te zoeken via Google.
Fleuri
adware of spyware (kleine programma's & cookies) sturen info over jouw computersysteem en surfgedrag door naar bepaalde sites, zodat die o.m. 'persoonlijke' reclame op je af sturen: dat is dus de reden waarom op sommige amerikaanse sites nederlandse ads staan..

door enkel naar bepaalde sites te surfen, krijg je die rommel al binnen, regelmatig krijg je ook eens een popup om één of andere software te downen, daar zit ook regelmatig spyware bij..

regelmatig je systeem scannen is dus best aan te raden, of je kan met zoiets komen te zitten:

Oud 8 december 2004, 12:16   #10
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan Headynajar, commodore 64 is iets uit grootmoeders tijd, ik heb een pentium 3
en beschik over 120 GB ( gigabite ) en die die KB is de aanduiding naast het getal, dus mijn beste hoef je niet zo neerbuigend te doen hé.
Fleuri
twas maar een grapje hee... het was niet mijn bedoeling neerbuigend te doen... sorry
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 23:31   #11
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

andere vraag : omdat een foto-CD van de Fnac altijd een foutmelding geeft (problemen met de player): hoe kan ik kijken of de foto's zelf op die Cd staan ?
als je de CD aanklikt start dat programma automatisch op - en ik vind in m'n Xp windows-explorer niet terug (staat die er wel op geïnstalleerd ?)
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 00:36   #12
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
andere vraag : omdat een foto-CD van de Fnac altijd een foutmelding geeft (problemen met de player): hoe kan ik kijken of de foto's zelf op die Cd staan ?
als je de CD aanklikt start dat programma automatisch op - en ik vind in m'n Xp windows-explorer niet terug (staat die er wel op geïnstalleerd ?)
klik op start/deze computer, dan kan je browsen naar je verschillende schijven (A: is diskette, C: is je bootdisk, afhankelijk van het aantal harde schijven die je hebt, is je cd/dvdrom-station de eerstvolgende letter).
typ die letter (met dubbelpunt erachter) in de adresbalk, dubbelklik je op het icoontje van de cd-rom, zal het autorunprogramma weer opstarten. als je eenmaal de inhoud van de cdrom kunt bekijken in explorer, zul je wellicht verschillende mappen zien, daarin kan je best es rondbladeren, totdat je fotobestanden tegenkomt: jp(e)g, gif, bmp, die kan je dan rustig bekijken.

open één van die files, en via pijltjestoetsen kan je dan in groot formaat browsen tussen de vele foto's

hopelijk ben je wat met mijn uitleg
Oud 13 december 2004, 00:53   #13
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de uitleg - 't is me gelukt !!!

(ik wist niet dat er op die manier een adresbalk te vinden was )
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 07:20   #14
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Hitman pro is een van de betere anti spybot progjes. Het installeert adaware, spybot S&D, Webroot SpySweeper 3, SpywareBlaster 3.2 en nog enkele andere op je pc en doet alles automatisch. Het werkt ook preventief.
http://www.hitmanpro.nl/
Ik weet niet of ik de link hier mag zetten maar ik denk het wel want het is freeware.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be