![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Verslag van een ooggetuige.
Makkelijk. Je hoeft niet eens te lezen, alleen maar luisteren. (verslag van een radio-interview) http://www.informationclearinghouse....rticle7484.htm En als ik zeg dat Bush met z'n politiek terrorisme creëert ipv bestrijdt, wordt ik Amerika-basher genoemd. ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 17 december 2004 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of ga je beweren dat de gemiddelde Irakees het vandaag beter heeft dan onder Saddam? Trouwens, dit zijn niet mijn woorden, hé. Luister naar het interview, dan zal je de context waarin dit werd gezegd misschien begrijpen.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 17 december 2004 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Ik ben van mening dat als de mensen in Irak een probleem hadden met Saddam, dat ze er dan zelf maar iets aan moesten doen (staatsgreep, burgeroorlog,...). I know, da's misschien grof, maar om nu als supermacht daar te gaan binnenvallen en de baas spelen is niet veel properder. In beide gevallen hebt ge oorlog, en in het laatste zelfs nog tegen de wil van de plaatselijke bevolking in.
Ze hadden dus beter Saddam gelaten waar hij was, want de regering die ze daar nu gaan installeren zal waarschijnlijk zo pro-Amerikaans zijn als maar kan zijn, en of dat voor de bevolking daar zo veel beter is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Saddam was een dictator pur sang, maar hij was "geen bedreiging buiten de grenzen van Irak", quote van zowel Powell als Rice in januari 2001. En ik denk niet dat, mocht bvb het VB aan de macht komen in Vlaanderen, men het hier zou op prijs stellen als de Amerikanen ons komen "bevrijden" van die dictators met bommen en raketten.
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een zware week achter de rug? Het Blok vergelijken met Saddam, tja... Men moet er maar opkomen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb NERGENS het BLok vergeleken met Saddam. Ik had evengoed een andere partij kunnen nemen als vb, maar sommigen bestempelen het Blok toch als een "ondemocratische" partij, vandaar. De vraag was gewoon hoe een Belg het zou vinden als de Amerikanen hier zouden binnenvallen als ons regime(wie dat ook is) hun niet aanstaat? Maar ergens vermoed ik, dat je al wel wist wat ik bedoelde. ![]() Tot nu toe dacht ik nog steeds van u, dat ge één van de weinigen hier bent die begrijpend kunnen lezen. Je gaat me toch niet teleurstellen en zeggen dat ik me vergist heb? ![]() Want je weet, ik vergis me niet graag. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Hier is weer een andere kijk op de zaak
http://www.voicesofiraq.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet U spijtig genoeg teleurstellen... En U zult wel begrijpen waarom ![]() Maar kom, voor mij geen man van boord ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |