![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pater Molenberghs waarschuwt voor de gevaren van vliegen en besmetting. Ik zou hem willen vragen wat het verschil is met een volgestouwde trein bus of metro ? Volgens mij zijn de kansen op besmetting en transmissie daar nog een pak groter. En dan heb ik het nog even niet over de volgestouwde busjes met bouwvakkers.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210807_93961523 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2021 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Het verschil?
kan je een raampje openzetten in een vliegtuig? Of stappen er om de tien minuten mensen op en af door een deur die opengaat ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dat is gewoon een georganiseerde superverspreiding op massa schaal he. Mensen uit de hele stad en omstreken verzamelen zich daar en reizen daar naartoe met de tram. “Ah ik ben in contact gekomen met iemand, even met de tram naar de drukste plaats van de stad.” En de schapen blaatten dat het goed was.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk een bus met alle raampjes open ![]() flixbus-green-passenger-bus-los-angeles-californië-bussen-de-van-beach-intercity-flix-interlokaal-re Volgens mij is de luchtcirculatie in een vliegtuig stukken beter. Maar bon we zullen maar aannemen dat je op een bus tram of trein niet besmet wordt als er iemand tegen u staat aangeplakt ![]() Dat weten we dan ook alweer. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2021 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat heb je niet in een trein of bus. btw, onlangs heb ik in Antwerpen nog een tram genomen. ALLE raampjes stonden daar open. Laatst gewijzigd door De Prof : 7 augustus 2021 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() precies nog niet veel gevlogen
Info uit een KLM artikel: De lucht in de cabines van haar vliegtuigen elke drie minuten volledig ververst wordt. De lucht in het vliegtuig komt steeds voor de helft van buiten. Bij het deel hergebruikte binnenlucht wordt ‘99,99 procent van de virussen en bacteriën’ afgevangen (HEPA filters) Bovendien kun je de stroom verse lucht naar je hoofd richten zodat je in je eigen bubbel van verse lucht zit. Nog ni tegengekomen op het openbaar vervoer, of op kantoor, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik het openbaar vervoer neem, zet ik me altijd aan een raampje dat opengaat. Dan weet ik zeker dat er "verse" lucht binnenkomt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeg me eens welke raampjes je hier gaat openzetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus is gans dat gemaatregel van afstand houden buiten dikke zever ? Waarom mocht pukkelpop dan niet doorgaan ? Gebrek aan verse lucht ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2021 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mss op een boemelvliegtuig ? ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een vliegtuig wordt zelden veel gepraat en al zeker niet geroepen of gezongen. Mensen zitten ook niet rechtover elkaar. Mensen lopen ook niet rond. En zeker nu zitten vliegtuigen niet zelden maar voor 75% vol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens of je nu 1 uur naast een besmet iemand zit of 5 uren....ik denk dat dat overeen uitkomt je kan maar 1 keer worden besmet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2021 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die met symptomen een bus/tram of meer opstappen zwaar beboeten. Geen tijd om risico’s te nemen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik probeer alle drukte te vermijden in 'gesloten' ruimtes. Misschien is dat ook de boodschap van Molenberghs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vliegen is toch nog steeds onderworpen aan wat strengere eisen en controles. Niet zelden is nu ook een negatieve test vereist voor wie op een vliegtuig stapt met zekere bestemming wat niet het geval is voor iemand die de trein naar Oostende neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan het zijn je je daar goed bij voelt. Dan mag het eeuwig blijven duren natuurlijk. En wat betreft Molenberghs dat is een nog grotere zeveraar dan pater Vandamme. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2021 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1x hoesten, ik begin te tellen, 11 sec later nog eens hoesten, op 19sec was ik weg want die hoestte nog eens. Ik hoest ook wel eens, daar niet van. Maar er zijn dus mensen met duidelijke symptomen die geen bal aantrekken van anderen he. Hoeveel ik van die mensen tegenkwam is al niet meer op 2 handen te tellen. Misschien moet ik toch maar zo een masker kopen met een luchtfles van duikers. Ge ademt 100.000.000 virussen per dag in. Ja wat wilt ge met zo’n hoesters van mensen in de wereld.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 7 augustus 2021 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |