Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2021, 11:19   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Van Gucht maakt zich zorgen.

Goed zo Van Gucht heeft het ook stilaan begrepen. De kleine man mag je nijpen zoveel je kan maar raak niet aan zijn brood en spelen.

Hij maakt zich zorgen dat er in een tuin 50 mensen zouden samenkomen. Dat gaat net iets te ver zegt de heimelijke.

Terecht of niet laat ik in het midden.

Waar hij zich geen zorgen over maakt en slim over zwijgt zijn de duizenden (en geen 50) brulapen die gaan samenkomen heel binnenkort als de voetballen rollen.

Behalve onze politici en onze virologen weet het kleinste kind nu toch al hoe het er gaat aan toegaan in café's en pleinen. Daar gaat gegarandeerd een halve meter afstand worden gehouden gaat iedereen braafjes op zijn stoel blijven zitten met mondmasker Met de nodige liters Alcohol in de bast weten we al welk schouwspel dat gaat meebrengen

Zoals ik al schreef de beste manier om u te beschermen is een voetbalsjaal omdoen dat is een betere remedie dan het allerbeste vaccin Daar is zelfs Van Gucht het mee eens
Zou het kunnen dat hij ook zal gaan tieren knuffelen en springen ?

https://www.hln.be/binnenland/virolo...gIj_DXUdMjuxUk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juni 2021 om 11:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2021, 11:57   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Goed zo Van Gucht heeft het ook stilaan begrepen. De kleine man mag je nijpen zoveel je kan maar raak niet aan zijn brood en spelen.

Hij maakt zich zorgen dat er in een tuin 50 mensen zouden samenkomen. Dat gaat net iets te ver zegt de heimelijke.

Waar hij zich geen zorgen over maakt en slim over zwijgt zijn de duizenden (en geen 50) brulapen die gaan samenkomen heel binnenkort als de voetballen rollen.

Behalve onze politici en onze virologen weet het kleinste kind nu toch al hoe het er gaat aan toegaan in café's en pleinen. Daar gaat gegarandeerd een halve meter afstand worden gehouden gaat iedereen braafjes op zijn stoel blijven zitten met mondmasker Met de nodige liters Alcohol in de bast weten we al welk schouwspel dat gaat meebrengen

Zoals ik al schreef de beste manier om u te beschermen is een voetbalsjaal omdoen dat is een betere remedie dan het allerbeste vaccin Daar is zelfs Van Gucht het mee eens

Dat Van Gucht zich zorgen maakt vind ik niet onterecht.
En ja, er zijn contradicties, zoals elders gezegd de 50 man in de tuin zonder afstandsregels.
Dat de voetbalsupporters doen wat ze willen.
De zomer staat voor de deur, en na de zomer zijn problemen voor later.
Laten we vooral de pret niet bederven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2021, 12:23   #3
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

De media zijn als de bierhallen in Munchen vroeger.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2021, 12:44   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hij zou zich beter zorgen maken over een of andere lantaarnpaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2021, 13:06   #5
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij zou zich beter zorgen maken over een of andere lantaarnpaal.
Hij zou zich beter zorgen maken over zijn eigen, geestelijke aandoening: smetvrees dat steeds waanzinniger vormen aanneemt waardoor hij nog denkt iedereen de stuipen op het lijf te kunnen jagen omdat hij bang is.
Die waanvoorstellingen vertalen zich dan in de willekeur van regeltjes door zich zorgen te maken over de samenkomst van 50 mensen in hun tuin maar geen bezwaar te hebben over tienduizenden opeengepakte voetbalfans als in een sardienenblikje.
Krankzinniger en belachelijker kan niet.
Geef die geestelijk zieke mens nu eens een behandeling, tis hoog tijd.
Oud 6 juni 2021, 13:11   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hij zou zich beter zorgen maken over zijn eigen, geestelijke aandoening: smetvrees dat steeds waanzinniger vormen aanneemt waardoor hij nog denkt iedereen de stuipen op het lijf te kunnen jagen omdat hij bang is.
Die waanvoorstellingen vertalen zich dan in de willekeur van regeltjes door zich zorgen te maken over de samenkomst van 50 mensen in hun tuin maar geen bezwaar te hebben over tienduizenden opeengepakte voetbalfans als in een sardienenblikje.
Krankzinniger en belachelijker kan niet.
Geef die geestelijk zieke mens nu eens een behandeling, tis hoog tijd.
Maar dat stel ik, met die lantaarnpaal, dan ook voor he ! Het zou een verlossing zijn denk ik. En voor hem zullen we het koord ontsmetten. Het zou te zot zijn om een gevaarlijke bacterie op te doen terwijl je daar hangt te bengelen he En ja, hij mag een FFP2 masker hebben ook. Hoewel het risico tot besmetting zo goed als tot nul herleid wordt als je opgehangen wordt, veel ademen ga je toch niet meer doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2021 om 13:12.
Oud 6 juni 2021, 13:15   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er ook zeker van dat er een vierde golf komt. Hopelijk zijn tegen dan de meesten wel gevaccineerd, dan is het minder erg.

Ik had ook liever nog wat langer gewacht met versoepelingen, maar met de zomer voor de deur en de druk van horeca en evenementensector was er geen houden aan.
En misschien is het wel beter dat het zo gecontroleerd gebeurt, stiekeme evenementen/feestje zonder controle zijn erger.
Oud 6 juni 2021, 13:19   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben er ook zeker van dat er een vierde golf komt. Hopelijk zijn tegen dan de meesten wel gevaccineerd, dan is het minder erg.
De meesten moeten daarvoor niet gevaccineerd zijn, enkel die mensen die serieus risico lopen om zwaar ziek te worden. Maw, boven een zekere leeftijd, zeg, 50 of zo, en die met speciale condities (diabetes en zo).

Dat is nu al het geval.

Dus waarom zou men nu nog de minste regel willen hebben om die vierde golf zo laat mogelijk laten te komen, met zo ver mogelijk geevolueerde varianten die het meeste afwijken van de vaccinale bescherming, en in een grote piek in het najaar, in plaats van die uitgesmeerd plaats laten te hebben met varianten vanaf nu waar het vaccin nog goed tegen beschermt en die dus toelaten om uw immuniteit te laten bijbenen ?

Citaat:
Ik had ook liever nog wat langer gewacht met versoepelingen
Waarom ? Zo goed als iedereen die serieus risico heeft om zwaar ziek te zijn, is toch al gevaccineerd nu ?

Citaat:
En misschien is het wel beter dat het zo gecontroleerd gebeurt, stiekeme evenementen/feestje zonder controle zijn erger.
Waarom moet er "controle" zijn ? De bedoeling moet toch zijn om:

1) zo snel mogelijk de grote schade van niet normaal te leven, te stoppen

2) zo snel mogelijk normaal besmettingen toe te laten ?

Als we echt willen dat we naar een normaal leven terugkeren (misschien is dat uw bedoeling niet), dan moeten we toch zo snel mogelijk de virusvarianten laten circuleren, en niet wachten tot ze zover geevolueerd zijn dat ons vaccin daar geen bescherming meer tegen biedt ? Maw, dan moeten we eerder besmettingen aanmoedigen, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2021 om 13:21.
Oud 6 juni 2021, 13:26   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ja, er zijn contradicties, zoals elders gezegd de 50 man in de tuin zonder afstandsregels.
Dat de voetbalsupporters doen wat ze willen.
De zomer staat voor de deur, en na de zomer zijn problemen voor later.
Laten we vooral de pret niet bederven.
Mij goed maar waarom mogen de andere mensen dan niet doen wat ze willen ?

Maar als ik het goed begrijp mag er alleen plezier worden gemaakt voor het voetbal maar mag je geen plezier maken in je tuin ? En gij zou willen dat ik aan een vriendin geraak ??
Oud 6 juni 2021, 13:27   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
De media zijn als de bierhallen in Munchen vroeger.
Wat bedoel je daar eigenlijk mee ?
Oud 6 juni 2021, 13:31   #11
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik had ook liever nog wat langer gewacht met versoepelingen, maar met de zomer voor de deur en de druk van horeca en evenementensector was er geen houden aan.
Die vierde golf komt er zeker en vast, die is er nu al.
Door herbesmetting van al de gevaccineerden, dat is nu trouwens al aan de gang: ze zijn niet beschermd met deze vaccinatie(s) tegen de talloze varianten.
Ze hebben dus nog een hele rits varianten het hoofd te bieden met hun verzwakt afweersysteem door het vaccin dat hen niet beschermt.

Niemand verbiedt jou om vrijwillig in je kot te blijven zitten en de versoepelingen te laten voor wat ze zijn.
De meerderheid echter wil, in tegenstelling tot jou en andere angsthazen, wel eindelijk terug naar een normaal leven zonder nutteloze en onwettige maatregelen.
Oud 6 juni 2021, 13:41   #12
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat stel ik, met die lantaarnpaal, dan ook voor he ! Het zou een verlossing zijn denk ik. En voor hem zullen we het koord ontsmetten. Het zou te zot zijn om een gevaarlijke bacterie op te doen terwijl je daar hangt te bengelen he En ja, hij mag een FFP2 masker hebben ook. Hoewel het risico tot besmetting zo goed als tot nul herleid wordt als je opgehangen wordt, veel ademen ga je toch niet meer doen.
Dat is een beetje te drastisch, patrick, alhoewel....zo draagt hij dan zijn steentje ook nog bij tot de CO2-neutraliteit door geen CO2 meer uit te stoten.
Platspuiten met haldol zodat hij tenminste zichzelf niet elke keer opnieuw voor aap kan zetten voor heel vlaanderen en de hele wereld, dat zou ook al helpen en is ietsje humaner.
Oud 6 juni 2021, 19:20   #13
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, men had alles moeten opengooien nu. Zelfs om sanitaire redenen! Het aanvullen van de groepsimmuniteit voor we het najaar ingaan. We zitten nu in een erg verraderlijke situatie: mensen voelen zich 'vrijer' maar accepteren daardoor toch nog maatregelen die het coronaregime doen overleven en verder 'legitimiteit' (nu ja) verschaffen aan latere 'verstrengingen'. Het spelletje hoort nu uit te zijn, het volk zou door vrij gedrag te stellen elke controle onmogelijk moeten maken. Geen testen, geen quarantaines, geen beperkingen. It is over.
Oud 6 juni 2021, 19:40   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij goed maar waarom mogen de andere mensen dan niet doen wat ze willen ?

Maar als ik het goed begrijp mag er alleen plezier worden gemaakt voor het voetbal maar mag je geen plezier maken in je tuin ? En gij zou willen dat ik aan een vriendin geraak ??
Kijk Fred, het is simpel, en maak het niet moeilijker dan dat het is.
Het doel heiligt de middelen.
De rest is voor brave menskes.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2021, 20:29   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als viroloog is het zijn taak om zich zorgen te maken, niet om beslissingen te nemen of door te drukken.
Maar als viroloog is het ook zijn taak om te aanvaarden dat zijn vakkennis slechts een heel klein onderdeel van de medische wereld is.
Het is aan de beleidsmakers om een evenwicht te zoeken en vinden niet aan de virologen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 05:42   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als viroloog is het zijn taak om zich zorgen te maken,
Nee, dat is niet echt de job van een viroloog, "zich zorgen maken". Als viroloog moet hij het virus bestuderen, en daar nuttige informatie uit halen, zoals bijvoorbeeld: hoe wordt dit virus doorgegeven ? Iets wat we nog altijd niet echt weten.
Oud 7 juni 2021, 05:43   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Fred, het is simpel, en maak het niet moeilijker dan dat het is.
Het doel heiligt de middelen.
De rest is voor brave menskes.
De vraag is wat het doel is. En welke de middelen zijn.

Blijkbaar is het doel "burgervrijheden omzeep helpen", want iets anders lijkt er niet aan de horizon te zijn. Zeker niet "minder zwaar zieken hebben" of "minder doden hebben".

Het doel lijkt voornamelijk te zijn: "betuttelen en de maatschappij nog verder kapot maken".

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2021 om 05:44.
Oud 7 juni 2021, 06:14   #18
denkimi
Banneling

Standaard

Ik denk dat het doel nu vooral het redden van bepaalde mensen hun carrière is.

Het stukmaken van de maatschappij is gewoon iets wat onze politici en kwakzalvers graag over hebben om niet te hoeven toegeven hoezeer ze het verkloot hebben.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 07:25   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik denk dat het doel nu vooral het redden van bepaalde mensen hun carrière is.

Het stukmaken van de maatschappij is gewoon iets wat onze politici en kwakzalvers graag over hebben om niet te hoeven toegeven hoezeer ze het verkloot hebben.
De toerismesector terug laten opflakkeren misschien?

Want er zijn véééééééél mensen die op reis willen naar één of ander land om ze daar te gaan verrijken.

Vliegtuigen netjes naast elkaar op een 'parking' zetten dat gaat een serieuze verliespost zijn en ook alles wat daar met te maken heeft, catering, personeel ... tijdelijk uitschakelen dat gaat bakken geld kosten dus gooi alles maar terug open op risico van??? (reken naast de vliegtuigen en het personeel de volledige toeristische sector er maar bij: vakantiehuisjes, hotels, pretparken ...)

Had Maggie gelijk met "blijf in uw kot" te scanderen?

Ik vulde dat nog aan met: "blijf in uw eigen land"

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juni 2021 om 07:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 08:37   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet echt de job van een viroloog, "zich zorgen maken". Als viroloog moet hij het virus bestuderen, en daar nuttige informatie uit halen, zoals bijvoorbeeld: hoe wordt dit virus doorgegeven ? Iets wat we nog altijd niet echt weten.
Van Gucht is hoofd van Sciensano , geen hoofd van een onderzoekslabo.
MVR had zich met dat onderzoek moeten bezig houden als hoofd van een onderzoekslabo.
Van Gucht moet zich dus zorgen maken over de bevolking en het gebrek aan de nodige kennis over het virus om de beleidsmakers juist en goed te kunnen informeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be